kinderopvangtoeslag 2012

Discussie in 'De lounge' gestart door luckey, 26 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Hallo ladies,

wie weet er inmiddels al iets meer over de tarieven/toeslagen van volgend jaar.

laatste bericht wat ik gehoord heb is dat de eigen bijdragen van 26% (2011) naar 45% gaat...
    Staat dit nog steeds of niet???
    Ook heb ik gehoord dat het uurloon van kinderdagverblijf omlaag gaat naar 5 euro (betalen nu 6.13 als ik me niet vergis)........

Wil nl weten of het zich nog loont weer aan het werk te gaan na mijn verlof.
    Als de opvang van 2 kindjes (1x kdv, 1x bso) nl echt zo duur wordt, loont het zich niet meer om te gaan werken...

thanx

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Geen flauw idee nog, maar het zal vast niet beter worden.
    Mij maakt het niet zoveel uit, pas als ik erop ga toeleggen ga ik eens overwegen om te stoppen met werken. Maar dat is pas als we niks meer vergoed krijgen.

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Die percentages zijn voor iedereen verschillend, btw.

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ligt volges mij precies aan waar en welk kinderdagverblijf je kindje naar toe gaat

kun je vast wel op een internet site bij hun vinden?

5. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    In april zijn meestal nog geen tarieven van het komende jaar bekend.

6. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ben ook wel benieuwd.

Ik kan een baan krijgen met opleiding erbij per september. Maar dan ga ik minimum loon verdienen en hubby verdiend net iets meer dan het minimum. Daarnaast zit ik in een schuldregeling en is het dit jaar al moeilijk om de eindjes bij elkaar te knopen.

Om definitief te kunnen beslissen of het voor mij mogelijk is om die baan aan te nemen moet ik weten of de kinderopvang echt flink omhoog zal gaan.

Maar helaas is alles wat ik lees op internet wat betrekking heeft op de plannen negatief in mijn geval.
    We gaan hoe dan ook flink meer betalen. Ik heb zelfs gelezen dat als de plannen doorgaan dat 2x modaal inkomens 1/3e meer gaan betalen per maand. Maar minimum inkomens tot 6 keer meer per maand.

Het is gewoon te schandalig voor woorden.

Ik ben bang dat ik die baan niet aan kan nemen en een baan moet zoeken voor de avonduren of de dag in de week dat mijn moeder op kan passen :(

7. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nee dat zal nog wel even duren voordat er wat bekend zal worden. De speculaties van afgelopen jaar heb je niet zoveel aan, dit waren enkel wilde ideeen die verder nog niet uitgedacht zijn. Er zal nog flink over worden onderhandeld tussen de verschillende partijen (en de oppositie) denk ik. Het zal vermoed ik sowieso meer gaan kosten, maar hoeveel is dus nog maar de vraag. Afwachten. ;)

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

@ vica86: ik denk dat het uiteindelijk wel mee zal vallen hoor :) Als in dat ik niet verwacht dat de kosten voor lage inkomens in verhouding veel hoger zullen worden dan voor hoge inkomens. Ik kan me nog herinneren dat er vorig jaar ook een bom ontplofte aan reacties op de plannen voor 2011, toen specifieke cijfers nog niet bekend waren, en dat het naar mijn inziens toen ook enigszins mee viel. Zo gaat dat altijd met dit soort dingen. Verspilde moeite om je er nu al druk om te gaan zitten maken terwijl het misschien helemaal niet nodig is.

9. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik denk ook dat het wel mee zal vallen met de verschillen,

je krijgt in iedergeval altijd wel geld terug van de belastingdienst en dat is ook gebaseerd op hoeveel je verdient

dus volges mij loont het altijd om te werken

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Tja, maar in mijn geval heb ik niks aan misschien. Ik moet nu de keuze maken (in begin mei) en als ik ervoor kies kan ik niet zomaar stoppen met de opleiding.
    Dus al wordt het 2 keer zo duur, dan is het voor ons ook niet meer te betalen.
    Het is nu al heel erg krap.

11. luckey

luckey VIP lid

16 feb 2010
    5.129
    0
    0
    Wij gaan dalijk 200 euro betalen voor de bso en kdv.
    Als het het dubbele gaat worden betalen we dus 400 euro.
    ik verdien maar 550..... vind ik de moeite niet meer waard.....

nou ja ik heb nog wel even om te beslissen wat ik ga doen, maar dacht (en had gehoopt) dat er al meer bekend zou zijn....

12. Yukl

Yukl Niet meer actief

Nou ja, ik verwacht dat wij straks zo'n 750 euro per maand zullen betalen. Dat is ook een enorme hap van mijn startsalaris (naast het feit dat mijn man op zijn mogelijk duits salaris 600 euro in de maand wordt gekort omdat ik als getrouwde vrouw in Nederland werk), maar daar ga ik het werken echt niet om laten.

@ vica86: tsja, ik zou me er niet door laten leiden. Je ziet het dan wel weer is mijn mening. En waarschijnlijk komt het echt wel goed, wat er ook gebeurt.

13. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Zo'n vaart zal het heus niet lopen.

Ik begrijp eigenlijk niet dat je hier je keuze van af zou laten hangen. Als je een opleiding mag gaan doen, dan loont het uiteindelijk toch altijd? Zelfs al zou het wat krap worden, je blijft niet eeuwig het minimumloon verdienen, maar door die opleiding investeer je juist in je toekomst toch?

@TO, vergeet niet dat blijven werken ook allerlei voordeeltjes met zich meebrengt, zoals de inkomensafhankelijke combinatiekorting.

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Klopt helemaal... Maar ja, 2 jaar krap zitten is wat anders als 2 jaar lang niet rondkomen he.
    En die opleiding gaat er zowiezo wel komen, maar als het nu niet haalbaar is pas als mijn schuldregeling is afgelopen. Dan hebben we meer speling en kan ik zelf de onregelmatigheidstoeslag houden.
    Scheelt al een hoop.

En ja, als je echt niet rond kan komen met hogere kosten voor de kinderopvang dan lijkt het mij een verstandigere keuze hiermee rekening te houden met het accepteren van zo'n baan.

15. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Hmm, dan heb ik het verkeerd begrepen. Ik dacht dat je nu geen baan had en dan per september wel, mét opleiding. Dus dacht dat het dan alleen een kwestie was van krap zitten (want wel een extra salaris dacht ik) en niet van niet rond kunnen komen ;)

16. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Dit is koffiedik kijken. Over een half jaar zal het pas bekend zijn.

Misschien leiden extreme financiele maatregelen wel tot andere nieuwe ideeen. Zoals wij voor bso hier met de buurt iets regelen ipv bij een opvangorganisatie. Of denk aan het nieuwe werken ipv met z'n allen van 9-5. Al die subsidie houdt ook een kinderopvangmarkt in stand die misschien wel een beetje overspannen is. Zometeen moeten de organisaties weer wat doen om klanten te werven en wie weet gaan dan de prijzen wel omlaag. Of grotere bedrijven gaan zelf iets regelen voor opvang, want nu betalen ze best veel mee aan de kinderopvang.

17. leandrotje

leandrotje Fanatiek lid

25 nov 2009
    1.912
    333
    83
    NULL
    Assen
  18. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik vind dat op zich een prima regel, MAAR dan moeten de kdv's ook hun beleid aanpassen. En afrekenen per opvanguur en neit per dag of dagdeel. Ik betaal 11u per dag, terwijl ze er maar 6 of 7 uur is. Dus dan kom je al heel snel boven die 140% uit natuurlijk.

19. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Zo te lezen zien ze wel in dat het niks oplevert en dat de vrouwen straks weer thuis blijven om voor de kids te zorgen.

20. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    zou dit doorscenario worden doorgezet, dan zullen wij serieus minder moeten gaan werken... weet nu al niet hoe we het moeten doen.
    En wij vallen in de middeninkomens. Toevallig stond er vandaag iets in de telegraaf hierover, omdat nu al veel mensen moeite hebben met betalen. En werken loont, maar hier moet er wel iets veranderen bij steiging, gelijke situatie met minder toeslag redden wij niet.

Deel Deze Pagina