Omdat ik dol ben op alles wat oud is heb ik bedacht dat ik graag weer met een analoge camera foto's wil gaan maken. Het gevoel van zo'n oude camera, wachten tot de foto's ontwikkelt zijn en dan pas weten hoe ze eruit zien. Nu heb ik ooit een pentax gekregen met 3 lenzen. Helaas kwam ik er achter dat zowel lenzen als camera overleden zijn en ga ik vanavond voor een andere camera met toebehoren kijken. Ik bedacht me alleen dat een beetje basis kennis toch wel handig is dus vroeg ik me af of er hier dames zijn die me een beetje wegwijs kunnen maken of weten waar ik de info online of in een boek kan vinden. Verder zijn alle tips en trucs natuurlijk welkom
Ik heb nog wel een analoge spiegelreflex liggen met lens... Mag je wel van me overnemen! Dit is overigens een leuk forum: Analoog Foto Forum - Forumindex
Bedankt voor je antwoord. Ik ga vanavond kijken naar een camera. Mocht dat niks zijn kom ik bij je terug. Dat forum heb ik al uit zitten pluizen maar ik zoek eigenlijk stap voor stap beginners info. Fotografie voor dummies zeg maar.
Misschien eens kijken bij de boekenvoordeel? Die hebben onwijs veel fotografieboeken liggen, volgens mij ook nog wel voor analoog, en anders marktplaats.
Het enige verschil tussen analoge en digitale fotografie is dat je met de laatste geen rolletje meer nodig hebt en meteen ziet wat je hebt geschoten. Verder werkt de techniek hetzelfde. Een beetje basiskennis is dus wel handig, want je moet weten wat je doet, want je kan het dus pas terugkijken als je rolletje ontwikkeld is. Word een dure hobby anders. Heb je al een adres gevonden waar je fotorolletjes kan kopen en kan ontwikkelen of wil je dat laatste ook zelf gaan doen? Er zijn zat beginnerscursussen en tutorials te vinden op het internet.
Hmm ik dacht voor rolletjes eerst maar naar hema/kruidvat te gaan. Wat betreft zo'n beginnerscursus is wellicht handig aangezien ik net een camera met allerlei lenzen en filters heb gekocht (via marktplaats voor ik denk weinig geld).