wat te doen met meloen :)

Discussie in 'Voeding' gestart door douglas84, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    Ik wou vanmorgen fruithapje van meloen maken. Dus pureren, maat toch mijn schrik werd het een soort schuim??Nergens fruit terug te vinden.............??????Hoe kan ik meloen geven aan mijn kleine van 6,5 mnd?? In stukken is te moeilijk voor haar. Moet het ergens mee binden?? Wat maken jullie met meloen??? Want heb nog 3/4 in de koelkast.....

2. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

19 okt 2010
    3.250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Kun je het niet prakken?

3. adi

adi Niet meer actief

Hhmm, is inderdaad lastig, een niet-overrijpe meloen lijkt me ook lastig te kauwen voor een baby van 6 maanden.

Inderdaad misschien prakken?
    Of dat gepureerde mengen door yoghurt en dat geven?

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.275
    6.802
    113
    Mengen met banaan.

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

prakken of een beetje rijstebloem gebruiken. Ik heb er al snel ijsjes van gemaakt! heerlijk!

6. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik heb nu een bakje meloensap in de koelkast staan dus ijsjes is zeker een optie. Maar de rest toch maar proberen te prakken dan...

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.029
    6.778
    113
    zuid-holland zuid
    onze meloen werd geen schuim, maar het werd ook geen papje ofzo.. het werden allemaal hele kleine harde stukjes, een beetje de textuur van hagelslag, heel gek. Mijn kindje vond het ook niet lekker.
    Wij hebben hem maar een stuk uit het vuistje gegeven en dat vond hij goed te doen.

misschien minder lang staafmixeren?of inderdaad rijstebloem, maar het vervelende is dat het alleen lekker bindt als het een beetje warm is, anders blijft de rijstebloem zo korrelig ook.

8. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    idd met rijstebloem moet het ook warm. Ik had ht maar heel kort gestaafmixt. Toen ik de mixer eropzetten, begon het direct al te schuimen.
    Ik dacht nog van te voren goh ik zal eens lekker verantwoord doen en eens wat anders maken dan de standaard appel/banaan/peer.

9. emmie

emmie Niet meer actief

ik gebruik wel regelmatig meloen, en dan met banaan of nog een appel of peer erdoor, gaat verder prima hier!

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik zou het laten drinken uit een beker als een soort smoothie, en de rest van de meloen zelf opeten.

Ik heb goede ervaringen met watermeloen voor babies, die kunnen ze makkelijker afsabbelen (wel gedoe, die pitten eruit).
    Harde meloen kunnen ze vaak ook wel afsabbelen, dat ze de smaak in elk geval leren kennen.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

mengen met liga of banaan?

Deel Deze Pagina