morgen beide leidsters kdv er niet... rare oplossing hiervoor!!! mag dit?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door muis26, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Of je maakt een vertikale groep?

2. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    het ging al om een verticale groep, en dat er van elke leeftijd 3 kinderen in de groep moeten zitten volgens de wet. Dus ik gaf al aan van hoe dat dus zou gaan met een kinderdagverblijf met 1 groep.

3. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik weet niet wat de rest zegt maar als leidster zijnde mag ik mededelen dat het NIET is toegestaan. er mogen maximaal 6 kinderen per leidster zijn en een stagiaire is niks.
    en het aantal baby's per leidster is geloof ik 4.
    als ze een controle krijgen kunnen ze sluiten.

4. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    De stagiaire staat toch niet alleen? Er staat toch nog een vaste kracht bij?!
    Misschien dat jij een hele goede invalleidster bent maar er zijn ook meiden die het overzicht niet kunnen bewaren.
    En nee, ik zeg zeker niet dat jij geen opleiding hebt...

5. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik begreep uit jouw verhaal dat je liever alleen een stagiaire heb ipv een invalleidster :).

6. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    bij zo'n controle kletsen ze zich er wel uit hoor heb ik al 2x meegemaakt.
    het mag idd niet maar het gebeurt jammer genoeg vaak genoeg.
    ik werk nu zelf boventallig mag vanwege de zwangerschap niet meer alleen op de groep staan en dat doen ze ook al heb ik het al weet ik veel hoe vaak aangegeven dat ik het niet mag
    als het hun uitkomt kan een hoop of het nu mag of niet

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Helaas niet :(
    Er gaat een rapportage naar de gemeente, een advies. Dat is niet bindend... Ik ken iemand die controleert. D'r is een website waar je kunt zien hoe een KDV in je buurt door de controle komt, hoe ze scoren. Je vind er zo een paar die slecht scoren en toch niet gesloten worden.

8. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Als ouders de rapporten zouden lezen en hun kinderen niet meer naar die kdv's zouden brengen, zouden ze gauw kunnen sluiten. Helaas zijn er vaak zulke lange wachtlijsten dat veel mensen dit soort signalen negeren.

Overigens, op één slecht rapport kan een kdv niet gesloten worden, ze krijgen alstijd de kans om zich te verbeteren. Jammer genoeg krijgen ze meerdere kansen, dat is trouwens ook zo in het reguliere onderwijs. We spreken elkaar strakjes als de kindjes naar de basisschool gaan ;)

Maar ik vind dat er ook een verantwoordelijkheid ligt bij de ouders om niet toe te geven aan druk en kinderen niet naar een slecht scorend kdv te brengen. Ik zou het iig nooit doen! (en geloof me: ik zat goed omhoog voordat we deze plek vonden!)

9. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    En weet iemand toevallig ook welke site dat is? Ben nu wel heel nieuwsgierig naar het KDV waar die van vrienden van ons zitten, want ik heb daar een heel slecht gevoel bij... (rapport van de onze lees ik overigens wel - weet dat dat goed zit)

10. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    site van de GGD

11. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Daar vind ik alleen maar dit:

12. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ik zie het, dat is raar.. staan gewoon nergens de rapporten van elk kdv.

13. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Raar, he? ik weet dat er een site is waar je (in ieder geval een samenvatting van) de rapporten kunt vinden, want ik ben er toen ik nog zwanger was wel eens op verzeild geraakt, maar zoals met zoveel dingen van tijdens mijn zwangerschap: vergeten welke site het was :D

14. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland

HELP NEE!

Daar moet natuurlijk altijd iemand naast staan! Ik zou een stagiaire nooit alleen op de groep laten met zoveel kinderen! :$

15. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    daarom schoot ik uit mijn slof zeg maar.. ik dacht dat jij liever een stagiaire die de kindjes kent op de groep had staan dan een ervaren invalleidster die de kindjes niet kent ..;)

Ben trouwens erg benieuwd wat er gebeurd is bij TS.

16. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Op de site van de GGD van de gemeente waar dat kdv gesitueerd is. Vaak ook te vinden via de homepage van de betreffende gemeente!

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Gevonden! Op de site van mijn eigen gemeente, dus :) Daar staan ze van alle KDV's in de gemeente. Ideaal!
    (thanks Miepie)

18. muis26

muis26 Fanatiek lid

haai haai!!

sorry ben ik weer, maar uiteindelijk is er niks gebeurd en is Sam naar oma gegaan, want ik belandde donderdag avond op de eerste hulp. kreeg ineens gigantische pijn op mn borst, uitstraling naar mn arm kaak en rug..... hele avond aangemodderd maar werd steeds erger. dus ik dacht aan een longembolie ofzo.... gingen even langs de huisartsenpost, maar werd meteen naar spoedeisendehulp gebracht, en werd na wat bloedonderzoek opgenomen in het ziekenhuis JEK!!!

achteraf na een CT scan met contrast vloeistof bleek mijn maagklep open te staan, en daardoor kan je zelfde pijnklachten krijgen als hartinfarct. nou ik dacht ook echt dat ik doodging. man wist echt niet dat maagzuur zo vreselijk veel pijn kon doen,. MAar was dus een beetje beduusd en van slag van alle prikken en contrastvloeistof enzo. dus vergeten hier nog te kijken , sorry!

Weet dus nog niet hoe ze het vrijdag hebben opgelost :)

liefs Muis

19. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    ff snel in de rust ;)

jeetje muis wat erg zeg.. heb je nu medicatie gekregen?

20. muis26

muis26 Fanatiek lid

ja soort bescherming voor mijn slokdarm en maag..... had al wel last van veel maagzuur snachts , maar dan vooral dat brandende gevoel , alsof je een slok sterke drank hebt genomen...... maar ik wist dus echt niet dat bij langdurig maagzuur je slokdarm zo geprikkeld kan worden dat het vreselijke pijnen en benauwdheid kan geven! kon amper ademen zo zeer deed het.,

(ps ben ondertussen ook aan het kijken hoor!!!! haha)

Deel Deze Pagina