Hoi meiden! Het is voorlopig nog niet aan de orde, maar ik vraag me af of ik de volgende keer thuis mag bevallen. Toen mijn vliezen bijna 18 uur geleden gebroken waren en ik nog maar 1 cm ontsluiting had, ben ik naar het ziekenhuis gegaan. De VK ging niet mee, in het ziekenhuis was er een andere VK bij de bevalling. Voor zover ik weet is er alleen met een gynaecoloog overlegd over de ruggenprik die ik kreeg, verder heb ik niemand gezien. Ik vond het alleen verschrikkelijk dat ik één stap buiten het bed kon doen en niet verder, omdat er allemaal draadjes aan baby's hoofdje zaten. Ik heb wat problemen met mijn rug en moest vooral toen dus eigenlijk veel lopen, maar dat mocht en kon daar niet. En nou hoop ik heel erg dat ik de volgende keer thuis mag bevallen, maar ja... mag dat?
Jahoor, waarom niet? Je hebt verder geen medische indicatie, alleen je ontsluiting wilde niet vorderen. Dan mag je de volgende keer gewoon thuis bevallen.. Ik heb het namelijk ook meegemaakt. Mijn eerste bevalling begon voorspoedig, met goede weeën. Alleen bleef de ontsluiting op een gegeven moment op 7 centimeter hangen. Na 3 1/2 uur afgewacht te hebben, moest ik toch naar het ziekenhuis. Daar heeft het nog ruim 16 uur geduurt eer ik zover was dat Milan met de vaccuum pomp gehaalt kon worden, omdat die ontsluiting dus ècht niet verder wilde gaan... Van Misha ben ik wel lekker thuis bevallen. Mocht gewoon, geen probleem. Ontsluiting bleef wel even hangen op 8 centimeter, dus begon hem al te knijpen. Maar dankzij een erg inventieve en zeer ervaren verloskundige is het me toch gelukt om de klus thuis te klaren
En stel dat het toch niet mag, je hebt ook van die apparaten waarmee je gewoon kan lopen. Had bij mijn laatste bevalling ook twee van die meetapparaten waarmee je gewoon kon lopen en zelfs douchen. Alleen draaien ze die voor de baby in zijn hoofdje zei de vk, maar dat schijnen ze niet of nauwelijks te merken... Maar ik vond het wel ideaal, anders had ik op bed moeten blijven liggen.
wat vreemd dat je niet mocht lopen. ik ben ingeleid bij mijn dochter en ze hadden dus de vliezen al gebroken en ze had ook draadjes vanuit haar hoofd lopen. maar ik mocht gewoon rond lopen en douchen. was absoluut geen probleem. maar om antwoord te geven op je vraag, volgens mij mag je gewoon thuis bevallen hoor.
de eerste wou er thuis niet uit na 24uur naar het ziekenhuis gegaan daar kwam meneer er zo uit.... de tweede ben ik ingeleid omdat er wat problemen waren met de 1e.... de derde ben ik eindelijk eens thuis bevallen! Dus het kan wel hoor.....
Hier ging het met m'n 1e twee kinderen precies zo als met Ladydi, op de ruggenprik na. Maar inderdaad ook met al die draadjes en geen bewegingsvrijheid hebben. Mijn 3e en 4e kindje zijn allebei zonder enig probleem thuis geboren, met alleen m'n man en verloskundige erbij. Dus het is zeer zeker mogelijk.
Ik mag ook gewoon thuis bevallen de 2e keer. De 1e keer ben ik met 4cm ingestuurd omdat ik ging hyperventileren. Ze wilden me pijnstilling geven, maar eenmaal in het ziekenhuis had ik al 8cm. EN dus te laat voor pijnstilling. Het staartje aan het hele verhaal was nog een totaalruptuur door een vacuumpompbevalling. Maar ik mocht gewoon direct weer zwanger worden en thuis bevallen. Omdat ik verder geen restverschijnselen heb, en er geen indicatie is dat het met de 2e weer zo zal lopen.