Morgen bod uitbrengen op een woning!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bacio, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Wij balen inderdaad en dat komt er nu even uit inderdaad, maar naar de makelaar absoluut niet hoor. Tijdens bezichtiging ook wel gevraagd of er ruimte was en dan gaven ze aan dat er wel ruimte was, maar dat we maar gewoon een bod moesten doen. Ook niet heel info om mee te werken dus.

2. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Vervelend zeg. Staat het nog maar net te koop? Misschien zijn er verkeerde verwachtingen bij de verkopers en vinden ze jullie bod echt veel te laag, terwijl het misschien een prima openingsbod is. Waarom de makelaar dat dan niet professioneler doorcommuniceert en beter bemiddelt snap ik dan ook niet. Ik neem aan dat hij ook wil verkopen. Of jullie bod is dus echt veel te laag, maar zoals je aangaf hebben jullie goed marktonderzoek gedaan. Hoe dan ook, echt heel erg balen! Wat gaan jullie nu doen?

3. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Het is erg balen, maar niet gek wat ze doen. Als ze dit echt veel lager vinden dan ze hadden verwacht zou ik er ook niet op ingaan. Dus het is aan jullie om alsnog in de onderhandeling te komen door hoger bod te doen.

4. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    Ik had ook een vraag. Ons bod is ook afgewezen omdat het te laag was. Mag je nog een keer of meerdere keren een bod uitbrengen op hetzelfde huis?

5. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ja, natuurlijk mag dat. Succes!!!

6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Ja tuurlijk mag dat!

7. Phloxx

Phloxx Niet meer actief

Zo werkt het wel een beetje. Als een bod voor de verkoper te laag ligt wordt het afgewezen. Als een bod binnen de speelruimte komt, kun je een tegenbod verwachten.

8. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    Ik zou de makelaar gewoon even bellen. Een bod per mail is vrij ongebruikelijk en biedt ook niet echt de mogelijkheid om een gesprek te voeren.

Je kan bellen en daarbij aangeven dat jullie serieuze belangstelling hebben, maar de vraagprijs toch wel te hoog vinden. Mijn ervaring is als je dan vraagt aan een prijs waar zij aan denken, je telefonisch vaak best meer informatie krijgt.

We hebben ook huizen laten schieten omdat we daaruit opmaakte dat het gat onoverbrugbaar groot is.

9. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Nadeel voor ons is ook wel dat het een verkopend makelaar is die veelal woningen namens de woonstichting verkoopt en nieuwbouw; allemaal vaste prijs en niet onderhandelbaar. Dat maakt hem denk ik ook wat stug.
    Dit gaat om een bestaande woning (vraagprijs boven de 2ton) waarvan hij een paar van dit soort in zijn portefeuille heeft en allemaal zijn ze van hem nog niet verkocht. Dat zegt ook wel iets. Zeker omdat wij weten dat er wel dit soort woningen zijn verkocht onlangs voor tussen de 10 en 20% onder de vraagprijs via een andere makelaar (ons bod ligt ook in deze linie). Woningen van de makelaar waar wij mee te maken hebben zijn na een aantal maanden allemaal iets in prijs gezakt, maar er loopt weer een nieuwbouwproject voor dezelfde woningen met vraagprijs 175.000 vrij op naam incl. badkamer en keuken. Het is dat we niet in die wijk willen wonen, maar anders...We denken dat hierdoor de verkoop van onder andere de woning waar wij interesse in hebben stagneert, omdat men voor goedkoper ook nieuwbouw kan kopen ipv bestaand. Wij denken dat we de makelaar wel aan het denken hebben gezet. Ongetwijfeld zullen de verkopers bij hem gaan vragen hoe verder, omdat we 2x keer hebben bezichtigd en dan zal hij toch (deels) hierover met hen in gesprek moeten gaan of niet?!

10. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Da's ook balen! En nu?

11. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    Ja, dat snap ik deels.
    Want hoe moet je een volgens de makelaar reëler bod doen als je niet weet waarmee je moet werken? Wij hebben een bod gedaan dat laag was, maar goed onderbouwd en in onze ogen reëel. We hadden de afwijzing wel gedacht, maar echt wel een soort van voedende terugkoppeling aan ons gehoopt en niet zoals nu de deur in ons gezicht.

12. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.086
    12.044
    113
    Als jullie het huis echt graag willen hebben, zou ik eenmalig telefonisch een tegenvoorstel doen waar jullie nog veel steeds achter staan en als dat niet wordt geaccepteerd vragen waar je dan aan moet denken (dan weten zij dat je serieus bent, wellicht vonden zij het bod te laag naar hun verwachting om het serieus te nemen). Hoeveel % hadden jullie onder de vraagprijs geboden?

13. Bacio

Bacio Bekend lid

25 jan 2017
    825
    500
    93
    Vrouw
    Zwolle (omgeving)
    +/- 13% (net ff uitgerekend)

14. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    @Bacio, jullie hebben geen aankoopmakeaar? Misschien is dat nog een optie, hij/zij kan helpen bij de onderhandelingen

15. Micera

Micera Fanatiek lid

23 jun 2013
    3.296
    547
    113
    13% is ook wel veel. Niet dat wij dat niet gedaan hebben ;) maar over het algemeen wordt 10% onder de vraagprijs al als een scherp startbod ervaren.

Wij hebben ook wel eens het gevoel gehad dat de verkopers een onredelijk hoog bedrag in gedachte hadden. Daar is uiteindelijk dan weinig aan te doen.

16. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.816
    113
    Hangt ervan af hoe de procedure is, hier wordt veel gewerkt met inschrijving. Dan heb je eerst een open huis en kun je daarna allemaal één bod uitbrengen. Degene die het hoogst boven de vraagprijs biedt en/of zonder voorbehouden biedt krijgt het huis.

Succes ts, met de onderhandelingen!

17. manaolana

manaolana Niet meer actief

Hij moet een bod altijd overbrengen. Het bericht dat ze geen tegenbod willen doen komt dus niet van de makelaar maar van de verkopers. Denk dat er weinig anders op zit dan een beter openingsbod doen wil je in onderhandeling komen. En dat kun je in mijn ogen ook doen zonder verdere informatie. En de informatie die je hebt is dat ze jullie huidige bod te laag vinden om überhaupt een tegenbod te doen dus ik denk dat je er meer bovenop zult moeten doen dan € 1000,- zeg maar.

Overigens zie ik hier een paar keer staan dat je beter per telefoon kunt bieden. Ben ik het niet mee eens. Mijn laatste twee huizen gekocht via een openingsbod per mail. Werkte uitstekend en we hadden meteen de voorwaarden scherp.

Bacio vindt dit leuk.
  18. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

11 feb 2010
    11.066
    166
    63
    We wisten wel dat we waarschijnlijk te laag zaten. Maar wilden toch een poging wagen. Je weet immers maar nooit hoe graag iemand van z'n huis af wil.
    Het probleem is dat mijn man net deze maand van baan veranderd is en we daardoor een lagere hypotheek kunnen krijgen dan we hadden kunnen krijgen als hij bij zijn oude werkgever was gebleven. Hij werkt onregelmatige uren/diensten en voor de hypotheekaanvraag zijn ze nu van een heel basisinkomen uitgegaan. Maar de hypotheekadviseur wilde toch nog verder kijken voor ons, omdat hij nog wel mogelijkheden ziet. Vandaar dat we deze week nog een nieuwe afspraak met hem hebben. Dus wie weet.... Als we nog maar niet te laat zijn voor dit huis.:$

19. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.398
    113
    Vrouw
    Broek
    Wij zijn ook van die botte verkopers die geen millimeter meegeven . Wij hebben ons huis verkocht voor de vraagprijs, maar het stond nog niet op de markt. Het eerste bod wat kwam was 5000 onder de vraagprijs (+-250000), we hebben gewoon gezegd de vraagprijs en anders wachten we tot het op funda staat. (Advies vd makelaar haha wij hadden het liefst meteen verkocht.) Maar hier gaan huizen dus vliegensvlug voor de vraagprijs of meer weg.

Ons huis wat we gekocht hebben was ons bod 30.000 onder de vraagprijs, stond voor over 3 ton te koop. Daar zijn we uiteindelijk op 20000 onder de vraagprijs uitgekomen maar dat huis stond al 4 maanden te koop, in een ander dorp dus niet zo'n overspannen markt als hier.

Dus ja moeilijk. Ik vind 13% onder de vraagprijs ook erg veel, biedingen meer dan 10% eronder zou ik ook niet serieus nemen denk ik. Maar goed elke regio is weer anders.

Ik zou ook adviseren ern aankoopmakelaar te nemen. Of nog eens een bod doen wat iets hoger ligt.

Nietverwacht vindt dit leuk.
  20. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Lastig, als ze geen tegenbod doen zat je te ver onder de prijs. Je zou een hoger bod kunnen uitbrengen als je het huis echt graag wil hebben. De vraag is alleen hoe ver wil je gaan? Als dit voor jullie al een wel overwogen bod en je nu hoger biedt zullen zij een tegenbod doen wat nog flink hoger zal liggen dan jullie bod nu. De vraag is of je dat wel wil, zeker gezien de punten waarom jullie tot dit bod zijn gekomen.

Hier is het trouwens juist gebruikelijk om een bod via de mail te doen. Ze willen het hier juist graag op papier. Als je een bod via de telefoon doet, horen ze ook de emotie wat je niet altijd ten goede komt.

Hier gaan de huizen voor over de vraagprijs en dan ben je niet de enige die dat bod uitbrengt.

Wij hebben samen met 8 anderen hetzelfde bod, over de vraagprijs gedaan. Onze voorwaardes waren alleen de beste waardoor wij het uiteindelijk geworden zijn.

Deel Deze Pagina