Morgen bod uitbrengen op een woning!

Discussie in 'De lounge' gestart door Bacio, 20 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Toen wij in onderhandeling waren zaten we ook nog iets van 5000 uitelkaar ( 532.500 en 527.500 meen ik). Ik wilde hun bod accepteren maar mijn man onderhandeld for a living. Weet niet wat dat wat was, eergevoel ofzo dus hij moest en zou 529 proberen. Ik vond het doodeng, we wisten dat er een andere partij ook een bod had uitgebracht maar hij ging terug met 529 en dat werd geaccepteerd. Het is helemaal niet zo zwart wit als jullie allemaal zeggen. TS heeft er goed over nagedacht, ze kan altijd omhoog...

Bacio vindt dit leuk.
  2. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De woningmarkt is de afgelopen periode flink veranderd. Jullie budget ligt ver boven de gemiddelde Nederlander. Als je nu een "gangbaar" huis zoekt zul je het (in onze regio) tegen een hoop mensen moeten opnemen. Bij ons 20 stellen bij het open huis waarvan 8 hetzelfde bod als ons neergelegd hebben. Onze voorwaardes waren voor de verkoper perfect, we huren nu en datum overdracht was voor ons niet belangrijk anders hadden we er ook naast gegrepen.

In je laatste zin schrijf je dat TS er goed overna gedacht heeft en altijd nog omhoog kan. Maar Ts wil niet omhoog en dan houdt het natuurlijk op.

3. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    Het huis wat wij kochten stond 2 weken te koop en er was nog een ander stel wat zelfs een bod had uitgebracht. Het huis wat TS op het oog heeft is al een keer in vraagprijs gezakt en er zijn geen andere bieders. Ja, andere prijsklasse maar verder dus veel populairder op dat moment dan het huis waar het in deze post om gaat dus wat je schrijft gaat niet echt op. Het is ook niet te vergelijken met jullie situatie want er zijn geen kapers op de kust.

En inderdaad, als ze niet meer er aan uit willen geven dan houdt het op. Zo simpel is het maar ik zie echt niet in waarom zij niet met 195 zouden kunnen proberen de onderhandeling toch nog op gang te trekken want het is een serieuze verhoging ten opzichte van hun openingsbod.

Ik zie alleen maar dat het onzin is om naar dat bedrag te gaan, ik vind het onzin om nu al een final offer neer te leggen in haar situatie. In jou situatie ja, had je geen ander keus. Maar blijkbaar gaat het hier om een andere soort markt dan waar jij en ik in gekocht hebben.

Bacio en littleladybug vinden dit leuk.
  4. littleladybug

littleladybug Niet meer actief

Helemaal mee eens.
    Daarbij is de makelaar echt niet op de hand vd verkopers, maar kijkt naar zn eigen portemonnee. Hoe meer er betaald wordt, hoe meer hij krijgt...
    Als jij met goede argumenten komt, waarom de vraagprijs niet marktconform is, heb je kans dat de makelaar dit doorspeelt naar de kopers. Het kan zelfs zijn dat de makelaar dit ook al heeft besproken, maar dat er in overleg toch besloten is om hoog in te zetten. Je weet niet wat er achter de schermen besproken is....
    Daarom is het goed dat je niet een huis koopt op puur gevoel, maar ook met verstand. Voor jezelf duidelijk hebben wat je wil en waar je grenzen liggen.

Ben benieuwd hoe het verder gaat:). Heel veel succes!!

Bacio vindt dit leuk.
  5. GailH90

GailH90 Actief lid

4 mei 2015
    395
    67
    28
    Tja heel eerlijk, als dat bod hier op ons huis was gekomen, was die ook direct afgewezen zonder enige verklaring. Vooral de hele mail eromheen waarom jullie dat een betere prijs vinden. Als je nu naar de 196 zou ik hem nog steeds hebben afgewezen en op die 205 blijven zitten.

Gelukkig werd er hier meteen reëel geboden en hebben wij gewoon onze prijs gekregen doordat de makelaar standvastig bleef en zei, nee dit ga ik niet eens doorgeven want ik weet wat ze willen. Dat zal in het geval van dit huis bij jullie ook zo zijn. Vergeet niet dat velen hun huis gekocht hebben in een tijd dat er veel mee voor betaald werd en je dat extra bedrag hard kunt gebruiken om zo min mogelijk restschuld mee te nemen.

Ik zou echt een bod van 205.00 uitbrengen of op zijn minst die 200 inclusief overname van roerende zaken. Daarmee heb je veel meer kans op een goede onderhandeling

6. twinkle star

Ik snap jouw punt wel maar als je op 200.000 wil uitkomen heeft een openingsbod van 195.000 niet veel zin als je het opzet tegen de originele vraagprijs en de vraagprijs na daling. Dat heeft nog niet eens te maken met wel of geen andere kapers op de kust of welke regio je woont.

7. Mythique

Mythique Fanatiek lid

3 apr 2015
    4.778
    3.907
    113
    OK, maar ik vind ook dat die oude vraagprijs teveel wordt meegenomen in alle adviezen. Zij zijn gezakt, 210 is de nieuwe vraagprijs, dat is nu het uitgangspunt, niet de oude 215.

@Bacio ik denk wel dat het reeel is om je max budget met 2.500 te verhogen. Als jij met 195 komt en ze willen weer niet dan denk ik dat een final offer van 202.500 netjes is en haalbaar en misschien 200.000 niet. Gewoon voor het gevoel van die mensen, dat ze toch niet tot de 2 ton zijn gezakt...

Maar dat is hoe ik het zou insteken, bijna iedereen is het hier niet mee eens :D.

Bacio vindt dit leuk.
  8. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ik ben benieuwd TS.
    Het blijft toch lastig. Je wil het huis graag hebben, ook niet teveel betalen. Het blijft lastig.
    Ik denk dat wij bij ons eerste huis wel iets te veel betaald hebben, maar waren al zolang op zoek en eindelijk een geschikt huis gevonden.
    Ons tweede huis was dan wel een koopje, moest wel eea aan gebeuren, maar stond echt stuk lager dan andere huizen daar weggingen, zelfde huizen.
    Ik hoop voor jullie dat het lukt, als het afgeketst wordt kun je altijd bedenken of je er toch niet die 205 voor over hebt.

9. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Tsja, wij hebben vrijdag een bod gedaan €35.000 boven de vp. Er was 1 kijkdag met ongeveer 20 bezoekers.

Op ons huidige huis zit een overwaarde tussen de 130.000 en 155.000 euro.

Betaal met liefde teveel voor het huis wat we op het oog hebben.

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    €35.000??!! Jemig....

11. twinkle star

Natuurlijk is de nieuwe vraagprijs 210.000 en moet je dat als uitgangspunt nemen. Maar je moet niet vergeten dat ze nu dus wel 5000 minder onderhandelingsruimte hebben en dat wordt vergeten.

12. twinkle star

35.000 vind ik wel echt heel veel!

13. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Wij hebben vorige week een bod gedaan van 41000 boven de vraagprijs en zijn het niet geworden... waren op een dag meer dan 70 belangstellenden...
    Hier in de regio wordt er regelmatig een ton boven de vraagprijs geboden....:eek:

14. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    :eek::eek::eek:

Ik ga Mn huis ook verkopen:roflmao:

15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Een ton boven de vraagprijs jeetje mina.

16. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Ik ook, maar dan moet ik wel eerst een ander huis kopen, dat laatste is wat lastiger:confused:

17. Nutella

Nutella Actief lid

13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    En is dit dan Amsterdam en huizen boven de 5 ton of??? Allemachtig zeg. :eek:

18. twinkle star

Jeetje!!! Dat is echt bizar! Hier lopen gewone eensgezinswoningen ook storm en kregen ook het advies om over de vraagprijs heen te bieden, maar zo veel.... dat is toch niet normaal

19. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Dus, waar ik woon is de markt nogal hysterisch, dus ik snap niet waarom je moeilijk zou doen over 5000 meer of minder als het je droomhuis is en je het kunt betalen... maar goed heb misschien iets ander perspectief

20. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Inderdaad Amsterdam (noord), dus geen centrum oid, vraagprijs was 385000...

Deel Deze Pagina