Ik denk dat je in een lastige hoek (letterlijk) zit vanwege de locatie. Een klein dorpje van 3000 inwoners in Drenthe aan de Duitse grens heb je niet zo veel kopers... De vraag is hoeveel mensen van buiten het dorpje hier zouden gaan wonen. Dan is het toch kijken of je vraagprijs reëel is in de regio. En als alles klopt, dan is het toch geduld hebben.
Klopt Micera... lastige hoek hier. We zitten zelfs al te denken om met de prijs te gaan zakken. Maarja ik vind het nu al een koopje al zeg ik het zelf. Duimen maar dat het gaat verkopen. Nog tips misschien waar ik het nog meer kan promoten??
Leuk huis. Goede foto's. Een paar dingen die mij opvallen cq die ik zou veranderen: -schotelantenne. van de buren weg fotoshoppen. - foto's van een zonnige tuin - een foto met uitgeklapt zonnescherm (als dat nog mooi is), daarmee biedt je mensen ook een idee hoe het kan zijn als ze daar een vaste overkapping maken. - voegen en kitranden van de tegels op de badkamer Mn vloertegels en die bij het bad zien er niet fris uit. Lijkt daardoor echt een oudere badkamer te zijn. - tekstueel spreekt het niet heel erg aan bijv in de zin met de slaapkamers staat 3 kamers en 1 kamer. Ik zou daar van maken 4 ruime slaapkamers waarvan 3 op de eerste verdieping en een op de tweede verdieping.
Nog niet gaan zakken hoor na 4 maanden. Er komt echt wel een koper. De inzet van je makelaar is erg essentieel. Prijst hij het huis veel aan op zijn eigen website en Facebook. Maakt hij er huisenzoekers die bellen voor een andere woning op attent dat jullie woning erg interessant is.
Als het huis goed en reëel geprijsd is, dus klopt vergeleken met andere huizen in de buurt, is het een kwestie van geduld hebben. Als jullie huis wel de duurste in de hele buurt is, en je trekt geen/nauwelijks kijkers, dan is het wel een reden om over de prijs na te denken. Promoten is vooral in de regio zelf nuttig. Promoten in de randstad heeft weinig zin als je daar geen huis te koop hebt staan. Hier zijn er huizen die iedere maand 1 zaterdag of zondag open huis hebben. Dat staat dan ook op funda. Daarmee is de drempel lager om te komen kijken, omdat je geen afspraak hoeft te maken. Misschien dat dat nog een opvallende actie is, die jullie alleen een paar uurtjes thuisblijven kost. En... dat bedenk ik me nu: toen ik woningen zocht ging ik ook googlen op het adres. Als ik dit topic tegen zou komen, zou dat voor mij reden zijn geweest om lager te bieden. Dus tip van de dag: de link weghalen
Ik heb de foto's nog niet gezien, maar het eerste wat me opvalt is de tekst. Ik word al helemaal kriebelig van het "starters opgelet!!". Het doet een beetje schreeuwerig aan. Überhaupt zou ik geen uitroeptekens gebruiken in zo'n tekst, het komt een beetje over als een overdreven enthousiast kind. De rest van de tekst vind ik ook niet zo prettig lezen. Lange zinnen, bijna geen komma's, lange opsommingen... ik merkte dat ik de opsommingen volledig oversloeg tijdens het lezen, ook omdat het bijv. niet overzichtelijk onder elkaar staat opgenoemd. Al met al vind ik de tekst dus gewoon niet heel professioneel aandoen en daar knap ik op af. Maar goed, dit is mijn mening en ik heb nog nooit een huis verkocht... dus misschien zit ik helemaal fout hoor
Helemaal mee eens. Ik vind de tekst ook wat amateuristisch. En met de eerste zin stoot je al een groot publiek van je af.
We waren niet de enige 'gek' zo bleek gisteren uit het telefoontje van de makelaar maar hadden gelukkig de beste voorwaarden dus het is van ons. Champagne!
Eens. Ik zou de zin "starters opgelet" laten verwijderen en de overige tekst herschrijven. Het leest allemaal niet prettig en doet niet echt professioneel aan.