Hoi hoi Ik heb een beetje een probleem. Ik in behandeling bij een dietiste. Nu heb ik het afgelopen jaar het een en ander meegemaakt. Aantal dierbaren verloren. Ook gaat mijn huwelijk niet lekker. Ik heb in juli mijn tweede kindje gekregen, ben drie weken geleden weer gaan werken en ik merk dat dit alles me niet in mijn koude kleren is gaan zitten. Ik geloof niet dat ik echt depressief ben, maar psychisch in orde ben ik eigenlijk niet. Ik ben dus in behandeling bij de dietist en ik merk dat het me niet lukt om er echt voor te gaan. Mijn hoofd is te vol en ik merk gewoon dat ik het niet red. Ik vind dat een beetje zonde en daarom wil ik eigenlijk heel graag van die extra zware last op mijn schouders af. Ik ben alleen een beetje een schijterd wat dat betreft en durf ik niet zo goed te bellen. Wat denken jullie? Kan ik uberhaupt haar zomaar helemaal afzeggen of krijg ik dan nog een flinke rekening ofzo? Ik moet vanavond weer en die wil ik ook afzeggen. Daar zal ik sowieso een rekening van krijgen, maar ik wil er eigenlijk helemaal vanaf. Ik kijk er al weken tegenop dat ik moet gaan (beetje tandarts gevoel) omdat ik toch faal daar. Willen jullie met me meedenken? Liefs een onzeker conijntje
Gaan die betalingen niet gewoon via het ziekenfonds ofzo? (bij mij was dat namelijk wel had geloof ik 10 behandelingen per jaar ofzo) Ik denk overigens dat je gewoon ermee kan stoppen wanneer jij wilt, het is toch geen verplichting? Neem aan dat je zelf er mee begonnen bent? Dan zou je ook zo weer kunnen stoppen... Wel moet je naar de afspraak van vanavond gaan want die brengen ze denk ik toch wel in rekening...
Ik zou wel gaan en het gewoon voorleggen aan haar. Misschien heeft ze juist wel tips voor je. En ze zal het heus wel snappen dat het nu allemaal ff tegenzit en dat je er met je hoofd niet bij bent. En je faalt helemaal niet, je hebt nu gewoon even andere dingen aan je hoofd. Rekening krijg je denk ik toch wel. Ga je wel, dan heb je in ieder geval nog 'waar' voor je geld. O ja: en sterkte met alles
De rekeningen gaan inderdaad via de verzekering. Ik krijg 4 uur vergoed per kalenderjaar en daarna is het zelf betalen. Ik ben trouwens verwezen via mijn huisarts. Dit moest voor de verzekering. Dank je wel allebei voor jullie antwoord.
Rekeningen gaan inderdaad via de verzekering, maar niet als je niet op komt dagen... Ik kan het weten
Denk je er verstandig aan te doen om te stoppen....? Zou je je niet beter voelen als je lichamelijk ook weer fitter/gezonder word... Het lijkt mij dat als je weer "ongezond" bezig gaat, je je hier ook weer schuldig over gaat voelen en je dan psychisch nog meer in de knoop raakt... waarom besrpeek je niet gewoon met je dietiste hoe je je voelt op het moment, dat het je te streng gaat, dat je meer ruimte nodig hebt... zij kan dit vast op een gezondere manier wel met je uitkomen toch?
Ik liep ook bij een dietiste en merkte dat het geen effect bij me had. Ik was ongemotiveerd en alle wat ze me zei dat wist ik eigenlijk al. Weet zelf ook wel wat ik beter en wel niet moet eten. Dus heb het ook zo van het één op het andere moment afgezegd. En dat was goed. Ze brachten me niks meer in rekening.
@waardevol Je verwoord heel goed wat ik erbij voel. Ik ga vanavond nog wel en daarna niet meer. Dank je wel!!
Tja, je vroeg om advies.... en nu kies je alleen het advies uit wat je graag wou horen Maakt verder niet, hoop dat je je beter voelt door ermee te stoppen en je de tijd en rust krijgt/neemt om je problemen op te lossen! Succes en sterkte!
Hoi hoi Nee dat is niet helemaal waar. Ik vroeg niet echt advies. Ik uitte mijn, tja angst?? om haar af te zeggen en wat de consequenties hiervan zouden kunnen zijn. Daarin vroeg ik om mee te denken, hoe ik dat zou kunnen aanpakken. Mijn besluit om te stoppen stond sowieso al vast. En dit bedoel ik niet bozig, want ik ben allang blij dat er zulke lieverds op de wereld zijn die serieus met me meedenken en daar ben ik jullie dan ook dankbaar voor!! Ik vind het superlief dat jullie met me mee hebben gedacht en jullie ervaringen hebben gedeeld. Dat deed me erg goed. Liefs
Ik heb ditzelfde laatste eens gezien bij een kennis.. Als je hoofd zo vol zit met dingen, blijft je lichaam ook vol.. Toen ze na wat gesprekken met de psych/huisarts/maatschappelijk werk beter in haar vel kwam te zitten, vlogen de kilo's er ook af. Je kunt je energie nu beter gebruiken voor je koppie.. Die kilo's komen nog wel een keer..
Mee eens, ik heb dit zelf ook meegemaakt. Leg het vanavond aan de diëtiste voor, ze zal het vast snappen. Want ik weet ook uit ervaring dat wanneer het niet rustig is in je hoofd, het van ver moet komen om je ergens toe te zetten. Dus zo erg is het niet dat je dit nu (tijdelijk) stop zet.