Kan niert meer tegen tandpasta

Discussie in 'Gezondheid' gestart door humpie, 1 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    Hallo allemaal, :D

Sinds ik zwanger ben kan ik niet meer tegen tandpasta, dus tandenpoetsen is niet leuk want ik ga er van kokhalzen, ik denk ff doorbijten maar het kokhalzen word steeds erger, dus ik doe snel mijn tanden poetsen en zo goed mogelijk en dan ren ik naar de wc om over tegeven.

ik heb al andere tandpasta geprobeerd, een collega zijn probeer eens kindertandpasta maar ook dat helpt niet veel

heeft iemand nog een tip?

alvast bedankt

groetjes phoebe

2. Dora

Dora Bekend lid

25 apr 2006
    762
    0
    0
    wellicht je tandarts? zou ik eens proberen.. ik heb het ook vaak (standaard al) van tandpasta en vaar alleen wel bij de huismerk tandpasta van AH

succes

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :) Nou dan kan je nog beter je tanden gewoon zonder tandpasta poetsen, als je daarna tóch over je nek gaat. Maar heel vervelend en bv peutertandpasta?

4. Evelieveling

Evelieveling Fanatiek lid

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    ow wat klinkt dit bekend. Het is bij mij eigenlijk niet de smaak van een bepaalde tandpasta maar de geur van tandpasta.
    En mijn vriend maar roepen, niet zo ver in je mond steken dan. Maar als ik alleen mijn voortanden al poets dan ga ik al over mijn nek.
    Sja, het is iets wat moet en ik doe het dan ook trouw, maar ik vind het vreselijk nu.
    Flossen en met tandenstokers is geen probleem. Met mondwater naspoelen laat ik al helemaal achterwege....

5. viefje

viefje Actief lid

10 okt 2006
    119
    0
    0
    Noord-Limburg
    Hallo,
    heb hier ook al de hele zwangerschap last van... poets nu zonder tandpasta en dan spoel ik met perio aid mondspoeling... Dat gaat ook niet echt lekker maar wel zonder overgeven... :(
    Die perio aid heb ik van de tandarts maar is gewoon bij de meeste drogisten te koop...

6. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    oh gelukkig evelieveling dat jij dit herkent

ja de geur is ook een probleem

mijn vriend zegt het zelfde maar ik steek mijn tandenborstel niet ver naar achteren

ik poets electries, ook al een handtandenborstel geprobeerd maar het maakt niks uit

peutertandpast heb ik ook al geprobeerd, maar werkt ook niet en wat je zegt het moet gebeuren naar ik vind het ook niet leuk

mijn vriend maakt nu vast de wc deur los dan kan ik zo naar binnen rennen :D

mondwater gebruik ik ook niet

poetsen zonder pasta lijkt me ook niks ruik je niet fris lijkt mij

een vriendin van mij had het ook en zei dan krijg je een jongen, zij heeft een zoontje 3 jaar geleden gekregen

hebben jullie hier een idee over :D ?

tandarts wist ook niet veel te verzinnen, dus we moeten het maar ff accepteren ben ik bang

hoe lang ben jij al zwanger?

groetjes phoebe

7. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm je hebt toch ook eh.. paradontax geloof ik
    zoute tandpasta

smaakt in ieder geval heel anders.. en als ik het me goed herinner ruikt het ook anders

8. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Haha nou tja ach ik heb toch echt een gezonde dochter maar kon mijn tanden op een gegeven moment bijna niet meer poetsen! De gouden tip heb ik helaas niet voor je, sterker nog ik hoop dat ik er deze zwangerschap geen last van krijg omdat ik dan echt niet weet hoe ik het op moet lossen.

Het ging vanzelf over...wat me enigszins hielp was bij een open raam gaan staan en concentreren op iets anders..

9. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Ik zit nu op 17 weken. Maar moet ook toegeven dat ik het in het begin erger had dan nu. Ben gewoon vreselijk ziek, zwak en misselijk geweest de eerste 14/15 weken.
    Nu gaat het steeds beter en het tandenpoetsen ook.

Ik los het op door gewoon meerdere keren heel kort te poetsen, dat scheelt een hele hoop. Lang poetsen is ellendig.

10. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    wat leuk dat jullie mee denken maar paradontax heb ik ook al gehad

die gebruikte ik voor dat ik zwanger was en daar was niks mis mee

ik gebruik nu sensodyne gel want daar zit geen mint iets in en dat ging 1 dag redelijk en nu lukt ook dat niet meer

ik heb op de wastafel zoveel tube staan als jullie het zouden zien dan komen jullie niet meer bij van het lachen

noodgedwongen maakt mijn vriend ze maar op, die heeft nog nooit zoveel tandpasta geproefd

groetjes

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mwah ik heb het sowieso met heel veel tandpastasmaakjes... als ik dat te lang gebruik sta ik gewoon te kokhalzen onder het poetsen

maar nu aquafresh en dat gaat al jaren goed eignelijk
    dus ik heb verder weinig goede tips eigenlijk

12. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    aan verloskundige gevraagt andere tandpasta gebruiken was het antwoord

du sik denk toch echt dat dit een kwaaltje is en dat het over is als ons kindje er is zodat ik gewoon mijn tanden kan poetsen

groetjes

13. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    En die nieuwe tandpasta dan? Die je in day en night hebt bedoel ik. Die voor 's nacht moet een "neutraliserende" smaak hebben (hoe dat dan ook mag smaken) misschien dat dat iets is?

14. moonique

moonique Bekend lid

28 nov 2006
    663
    0
    0
    Drachten
    Heb ik ook dat gekokhals bij het tandenpoetsen :(

15. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik moest elke keer kokhalzen als ik de geur van m'n vriend z'n tandpasta alleen al rook (Elmex).

Zelf gebruik ik altijd Paradontax en daarbij heb ik nergens last van gehad.
    Dus misschien een idee om eens een andere tandpasta te proberen? (al is zo'n tandpasta als Paradontax ook wel ff wennen als je altijd van die echte menthol gewend bent)

16. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    inmiddels ben ik er overheen...
    geen last meer van!

17. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    hoi allemaal,

nee hoo rmij bij gaat het niet over, ik kan de tandpasta echt niet verdragen, dus ik leg me er bij neer en poets zo goed en snel mogelijk

ik gebruik nu sensodyne gel en dat lijkt iets beter te gaan maar ik blijf het vies vinden

groetjes

18. Evelieveling

30 okt 2006
    3.158
    0
    0
    Julianadorp
    Je weet niet... wat niet is kan nog komen.
    Ik heb er tot het begin van deze week last van gehad en nu totaal niet meer.
    Dus wie weet krijg jij dat ook nog wel.

19. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Heb je Zendium al eens geprobeerd? Ik vind zelf dat die een vrij neutrale smaak heeft!

20. humpie

humpie Lid

31 jan 2007
    84
    0
    0
    nijmegen
    ik hoop dat ik er geen last meer van heb over een tijdje want het is echt niet leuk om zo je tanden te moeten poetsen

ja heb ik ook al geprobeerd maar tot nog toe helpt niks :(

fijn dat er zo mee word gedacht

groetjes

Deel Deze Pagina