Cytotec

Discussie in 'Miskraam' gestart door Kari37, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb om 15.30 vanmiddag drie Cytotec tabletten ingebracht en nu precies 3 uur later nog geen resultaat, alleen een veegje héél licht bruin.

Ik zie nu overal dat iedereen 4 Cytotecs moet inbrengen ipv 3....
    Heeft dat te maken met de duur van de zwangerschap.
    Ben vandaag 12,2 weken zwanger maar het hartje is ermee gestopt zo rond de 8 weken.

Morgen moet ik opnieuw 3 Cytotecs inbrengen, maar ben nu een beetje bezorgt dat drie tabletten te weinig is, zou ik er ook 4 in kunnen brengen.

Wil echt heel graag een curretage voorkomen omdat ik er al twee gehad heb.

Hoelang duurde het bij jullie voordat het begon te werken?

2. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Meid, sterkte...de derde keer dat valt niet mee!!

Mijn ervaring...eerste x
    In het ziekenhuis...bij 14 weekjes
    Heb ik 2keer4 tabletten en 2 keer2 tabletten om de drie uur gehad..in de avond verloor ik ons ukkie en alsnog curretage...

Bij de tweede keer moest ik thuis vier tabletten inbrengen en na drie uur weer... Ik had toen na de eerste toediening na twee uur buikpijn...dat heeft tot de volgende ochtend geduurd...dat was ook met 8.5 vruchtje en 11 weken zwangerschap
    Sterkte hoor!!!

3. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Bedankt voor je antwoord.

Tot nu toe nog geen resultaat van de Cytotec...
    Denk echt dat ik een te lage dosis heb gehad en ga er morgen gewoon vier inbrengen i.p.v. drie.

Gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik zie dat je snel na je laatste ma weer zwanger bent geraakt!
    Dat geeft weer hoop!

4. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Ik heb 2 weken geleden ook 1x 4 pillen cytotec genomen. Maar moet zeggen dat ik al 3 dagen bloedverlies had en 1 avond echte weeen. Die weeen hadden er niet voor gezorgd dat ik het vruchtje kwijt was maar het was wel verplaatst zeg maar en lag voor de uitgang.

De gyn hoopte met de cytotec het laatste duwtje te kunnen geven. Ik kreeg wel krampen maar niet zo erg als de avond ervoor zonder cytotec. De gyn kon erbij met een tangetje en het er zo uittrekken. Alleen zit er helaas nog wel iets van weefsel. Omdat ik er geen last van heb wachten we een menstruatie af. Ik was ruim 10 weken maar ook met 8 weken gestopt.

Sterkte. Ik wil ook een curettage voorkomen dus ik begrijp je wel!

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Nadat er gewoon niets gebeurde na 3 Cytotecs te hebben ingebracht heb ik om 23.30 alsnog 1 Cytotec ingebracht en twee uur later begonnen de weeën die tot vanochtend 8 uur geduurd hebben, niet geslapen dus......
    Veel bloed en weefsel verloren maar volgens mij het vruchtje nog niet, verlies nu alleen nog bloed, net als tijdens de menstruatie maar heb nog wel erge buikpijn.

Vanmiddag breng ik er weer 4 in....hoop dat ik weer niet zo´n nachtje krijg als afgelopen nacht.

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Sterkte!!

Ik moest na de cytotec alsnog gecurreteerd worden :(

Heb 5 curretages gehad, waarvan 2 die met cytoc begonnen.

Ik vond het super pijnlijk hoor die krampen..bah! Maar was toen zwanger van een tweeling en eentje kwam eruit (opgevangen) en de ander niet :( dus alsnog curretage.

De andere keer cytotec was om de bmm open te zetten voor de curretage.

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Jeetje meid, vijf curretages...:(

Ik moet eerlijk zeggen, dat wanneer ik zo alle ervaringen met Cytotec lees, ik er ook niet zoveel vertrouwen in heb...;)
    Maar goed, even afwachten maar.

8. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Zo dat is pittig geweest... ik verloor ook pas 20 uur later het vruchtje dus het kan nog...sterkte!!

9. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Heb om 15.30 weer 4 pillen ingebracht en drie uur later kwamen deze er weer uit, niet meer in pilvorm maar in een 'drapje'.:x

Weet iemand hoe lang het duurt voordat het lichaam de stoffen heeft opgenomen of moet ik nu weer nieuwe inbrengen?

Woon in buitenland en kan de gyn of vk niet bellen.

10. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Wat vervelend dat het zo lang duurt.
    Ik heb die pillen altijd 's ochtends vroeg ingebracht, zodat ik er 's nachts geen last van had. Bij de 2e dosis (wel 4 pillen) kreeg ik na een half uur krampen en vrij snel daarna kwam alles eruit. Na de 1e dosis had ik alleen bloedverlies. Die pillen zijn er bij mij steeds ook vrij snel uitgekomen, maar dan wel aan elkaar geklonterd. Heb begrepen dat het niet erg is als ze eruit komen, omdat je lichaam de stof wel al heeft opgenomen. (moest wel half uur blijven liggen na inbrengen)

Heel veel sterkte, hopelijk is allemaal snel voorbij!

11. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Ik heb weinig informatie meegekregen en ook niet echt gevraagt omdat ik dacht dat ik dat in de bijsluiter wel zou kunnen lezen.
    Dus niet....

Wist dus ook niet dat je een half uur moest blijven liggen.
    Hier waren ze ook allemaal aan elkaar geklonterd en vermoed ook wel dat het na 3 uur wel opgenomen is.

Meteen nadat ik thuisgekomen ben van de gyn heb ik ze ingebracht..had inderdaad ook beter tot de volgende ochtend kunnen wachten.
    Hopelijk is het de laatste keer geweest dat ik ze moet inbrengen......

12. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    De tweede dosis Cytotec, 4 stuks, ben ik na drie uur verloren.
    Ze waren wel goed opgelost, een beetje drappig papje.
    Maar heb van deze dosis niets gevoeld, geen buikpijn, geen weeën, niets.
    Wel nog steeds bloedverlies, zoals een gewone menstruatie maar geen buikpijn meer.

Zou ik deze laatste dosis nog een keer moeten herhalen?
    Iemand die drie keer een dosis Cytotec heeft gebruikt?

13. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

Hoi Kari,ik zou gewoon even het ziekenhuis bellen. Ik zou zelf niet durven om nieuwe te gebruiken. Heb je wel één pilletje gehad om de baarmoeder te laten verweken? (doorslikken met water) Dat heb ik als eerste moeten nemen en na 24 uur de cytotec,4 stuks. Ik heb er een tampon achteraan gedaan zodat ze bleven zitten en na 4 uur ben ik het kindje verloren. Het was een tweeling maar die van 5 weken was al weg op de echo,had een MA met 8,5 a 9 weken. Veel sterkte :(

14. Mamenzo

Mamenzo Fanatiek lid

31 mei 2010
    1.108
    0
    0
    bezig bij'tje zijn
    zuid holland
    Hè bah....heb je het nog níet achter de rug..??

15. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Ik heb vier tabletten moeten inbrengen en toen een uur moeten liggen.
    Daarna kwamen de weeën op gang en vier uur later verloor ik het vruchtzakje met het vruchtje.
    Blijkbaar verschilt het per arts hoeveel tabletten je moet inbrengen.
    Ik was overigens 11 weken zwanger en vruchtje 8 weken.

16. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier 2x 4 tabletten.
    3 weken later uiteindelijk toch een curretage, dit omdat ik na 3 weken nog vloeide.

Heel veel sterkte.

17. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    @ Klaproos, nee heb geen pilletje moeten innemen van te voren, heb drie pillen moeten inbrengen maar heb er vier ingebracht...beetje gegoogled op de nederlandse ziekenhuizen en daar is het protocol bij de meeste 4x200 Cytotec.
    Het ziekenhuis bellen is hier niet gebruikelijk, ik woon in spanje.

@Mamenzo: Ik weet het niet of het achter de rug is, de tweede dosis heeft niets gedaan, heb geen buikpijn meer en vloei net als bij een menstruatie, niet hevig....hoop wel dat het achter de rug is maar moet volgende week woensdag terug voor een echo.

@Mamadaisy: Fijn dat het bij jou zo snel gewerkt heeft, ik echt veel pijn gehad en heb ook niet het idee dat ik een vruchtzakje met vruchtje verloren heb...wel veel stolsels.

@Wennekj: ben ook bang dat het hier gaat uitlopen op een curretage..als mijn baarmoeder niet schoon is krijg ik een andere abortus pil van de gyn..mijn verzekering wil geen curretage vergoeden omdat ik dan 6 maanden verzekerd moet zijn bij hun en ben 5 maanden en 5 dagen verzekerd.....

18. Klaproos

Kari,kun je niet iemand voor je vragen een NL ziekenhuis te bellen voor tips? Ahoewel op google eigenlijk ook veel staat en volgens mij is 3x cytotec nog niet ze heel vreemd maar ga ajb niet van mij uit,ik ben geen dokter ;). Ik vind het wel vreemd dat je vantevoren dat eerste pilletje niet gehad hebt. Maar misschien is dat alleen bij ons in het zkh. Als het nog niets heeft gedaan en je hebt er nog 4 zou ik het toch proberen,een curretage lijkt me zo vreselijk. Ga dan een uurtje liggen en daarna een tampon indoen. Hoop dat het dan helpt voor je..Vind het zo rot voor je dat je er al dagen mee loopt,dat is onmenselijk :( Ik denk eerlijk gezegd dat het kindje nog niet gekomen is, kindje was hier 9 weken (11 weken zwanger),kreeg echt héle heftige weeen waarbij ik 3 naproxen nodig had en toen heb ik ook echt gevoeld hoe het kindje eruit kwam. Maar goed,dat hoeft bij jou niet zo te zijn.

19. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Klaproos bedankt voor je informatie...Heb ook hele erge weeën gehad vanaf 2 uur ´s nachts tot 8 uur in de morgen en het eerste wat afkwam verloor ik in de wc, dus heb niet goed kunnen zien wat dat was, verder veel weefsel verloren maar dat heb ik opgevangen en daar zat geen vruchtje bij.

Heb eerder twee curretages gehad, op zich reuze meegevallen, maar hoop dit echt te voorkomen en bovendien wil mijn verzekering het niet vergoeden...

Moet volgende week woensdag morgen weer op kontrole dus denk dat ik dat maar afwacht zonder zelf te gaan dokteren want weet ook niet of dat misschien nadelig is voor eventuele nabehandeling.

Echt rot dat we dit allemaal moeten meemaken...waarom niet gewoon een gezonde zwangerschap..dat willen we toch allemaal zo graag :(

20. Klaproos

Ok,even een hele smerige vraag als je het niet erg vind...Heb je echt je baarmoeder voelen opengaan en dat er iets groots uitkwam? Dat heb ik dus echt goed gevoeld en heb toen ook gegilt. Wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is. Maar ik lees dat je ook weeen had dus kan best zijn dat het al weg is! Vreselijk trouwens dat je al 3 * hebt :( Ik heb er ook drie maar gelukkig maar 1 MA.

Deel Deze Pagina