Testen op HCG hormoon na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door IndyLynn, 17 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Ik heb begrepen dat zolang het HCG hormoon nog in je lichaam zit er geen eisprong zal zijn en je dus niet opnieuw zwanger kunt worden. Zijn er meerdere meiden die net als ik na de miskraam af en toe een zwangerschapstest gaan doen (of al hebben gedaan) om te kijken of het hormoon afneemt/verdwenen is?
    Wat is jullie ervaring hiermee?

2. Mamavanle

Mamavanle Actief lid

18 sep 2014
    459
    5
    18
    NULL
    NULL
    Heey meid helaas heb ik bij 20 weken een kindje verloren en 3 miskramen gehad. Alle 4 keren heb ik de ronde daarna geen eisprong gehad. Ik deed wel regelmatig een zwangerschapstest om te zien of het hormoon uit mijn lichaam is. Bij mij varieert dit tussen de 4-6 weken.
    Ronde daarna was mijn cyclus incl eisprong weer normaal.
    Er zijn ook genoeg meiden waar dit sneller daalt en die wel een eisprong krijgen.

Sterkte met het verweken van je misjraam.

3. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Ik ben zelf niet van plan dit te gaan doen. Ik zie wel wanneer mijn eerstvolgende ongi is, maar ik denk dat dit voor iedereen anders is. Als jij je er goed bij voelt gewoon doen.

Ik heb idd ook gelezen dat je hcg uit je lichaam moet zijn voordat je cyclus weer op gang komt.

4. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik was eigenlijk zelf ook niet van plan dit te doen.
    Maar gisteren heb ik een curretage gehad n.a.v. een niet complete miskraam. En ik heb net een uurtje geleden een test gedaan en deze was echt omo wit.
    Vind het zelf wel een kleine geruststelling. Hoef ik me daar niet zo bezig mee te houden.

Heb je al een na controle gehad? Om te kijken of je baarmoeder weer schoon is?

Xx

5. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Nee, de controle heb ik pas over een week. Ze konden namelijk alleen maar op die dag in de avond. Ik ben deze week al weinig op mijn werk geweest, dus wilde liever een keer buiten werktijd. Maar dan moet ik dus nog wel eventjes wachten..

6. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Het gaat verbazingwekkend snel..

Bijgevoegde bestanden:

• HCG.jpg
      HCG.jpg
      Bestandsgrootte:
      13,3 KB
      Weergaven:
      38
  7. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Hier na de mken ook zwangertesten gedaan omdat ik zeker wou weren dat het hcg uit mijn lichaam was voor we verder gingen, denk dat het week of twee duurde voor het eruit was. Heb wel gelezen dat hoe langer je zwanger was, hoe langer het kan duren voor het uit je lichaam is

Je testen zien er goed uit!

8. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    Bij mij zakte het ook snel maar 4 weken ma de curretage zat er nog steeds een klein restje, de laatste x dat ik liet prikken was dacht ik bijna 5 weken later en toen stond die op 3.3 dus volgens zeggen kon ik dan wel weer een eisprong hebben? 1,5 week geleden had ik heel erg "ei"pijn dag daarna een bijna positieve ovu test (misschien dag ervoor positief dat weet ik dus nu niet) en vanaf dat moment wisselen de ovu testen van niks naar donker dus veel snap ik er niet meer van.. Hopelijk is bij jou ook alles weg en kunnen jullie weer verder

9. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Ik heb 18 september een zwangerschapstest gedaan nadat 6 september mijn miskraam begonnen is. Deze was nog licht positief.
    Op 17 september heb ik controle gehad bij de verloskundige en die vertelde mij dat mijn eisprong naderde of net geweest zou zijn, ze zag dit aan het opgebouwde baarmoederslijmvlies. Ik denk dat ze best wel eens gelijk kan hebben aan de hand van mijn cervixsijm. We gaan het zien ik ga 29 september testen of mijn hcg weer opgelopen is (donkerdere test).
    Of je wel of geen eisprong krijgt ligt volgens mij ook aan de hoogte van het hcg bij laag hcg is dit wel mogelijk is mij verteld. (Wat "laag" en wat "hoog" is in deze weet ik niet)

Ik vind het altijd fijn om "alles" te weten dus vind het ook fijn om het hcg na mijn mk te testen. Denk dat je moet doen waar je je zelf goed bij voelt.
    Tip: Ik gebruik de zwangerschapstesten van de action 2 voor €2,49 dan is het niet zo kostbaar.
    Een ovulatie test reageert ook op hcg dus die heb ik (nog) niet gebruikt.

10. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    @ Loes; Ja ik sta er een beetje net zo in. Wil eigenlijk 'alles' weten! Dus volop aan het testen enzo. Ik heb dipsticks gekocht bij Zwanger & Kids digitaal. €0,50 per test :)!

@ Nicole; Hoop dat het snel weer een beetje 'normaal' wordt en dus ook te begrijpen. Anders weet je ook niet wanneer je wat moet doen.. ;)

@Missmadeliefje; Ik was 7w5d, misschien gaat het inderdaad zo snel omdat dat nog niet super lang is.

11. Loes221983

Loes221983 Actief lid

1 aug 2015
    213
    0
    16
    Kon me eigen niet bedwingen.... net getest en spierwit
    ..

Ik ga 29 september weer testen om te kijken of het eventueel "raak" is, spannend....

Oh €0,50 dat is wel heel goedkoop :) moet je dan nog een minimale afname kopen?

12. IndyLynn

IndyLynn Actief lid

16 aug 2015
    236
    0
    16
    Apeldoorn
    Super fijn he, zo'n enorm witte test. Nooit gedacht dat ik daar zo blij mee zou zijn! Ik heb ze hier gekocht Gevoelige zwangerschapstest  -  Zwanger & Kids
    Ik heb iets overdreven met mijn €0,50, ze zijn €0,58 haha! Heb er 25 gekocht, zie linkje. Hoe minder hoe duurder..

13. nicolletjuh

nicolletjuh Actief lid

4 sep 2008
    319
    0
    16
    Spannend loes, zullen duimen.. Ja indylynn het is fijn om iets te weten, dit schiet ook niet op wel last van de buik maar er komt niks.. 5 jaar terug heb ik ook een curretage gehad en toen duurde het bijna 4 maanden voordat mijn ongesteldheid kwam, nou dat hoop ik nu dus niet meer..

14. Ikke88

Ikke88 Actief lid

15 dec 2014
    327
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook gedaan, gewoon om te weten of je lichaam weer toe is aan een nieuwe ronde, bij mij was het er na 5,5 week uit. Toen 1x ongesteld en toen weer zwanger.

15. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik doe dit ook. Na de vorige miskraam ook gedaan en 3 weken na de curettage was de test zo goed als wit. Daarna 1x ongesteld geworden en toen meteen weer zwanger.

Helaas is dat nu weer een miskraam geworden. Vorige week toen alles nog goed was toevallig nog 1 test gedaan en dat was een megaknaller. Sinds afgelopen maandag ben ik behoorlijk aan het bloeden en a.s. maandag heb ik weer een echo in het zh. Als dan blijkt dat ik leeg ben ga ik meteen weer een test doen. En dan maar hopen dat het snel mijn lichaam uit is. Vorige keer was ik al 11 weken zwanger, nu is het misgegaan bij 7.5 weken. Dus hopelijk gaat het nu sneller en dan maar duimen dat het snel weer raak is :)

16. Patri1982

Patri1982 Fanatiek lid

5 feb 2011
    1.118
    266
    83
    Vrouw
    Werken en moeder zijn.
    Ach Dais, dat meen je niet. Ik had zo voor je gehoopt. Sterkte meis.

17. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

28 okt 2013
    1.249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik ga donderdag bloed prikken om te weten of het allemaal uit mijn lijf is. Met die testen zit je altijd met een zone die niet reageert dus ben je nooit zeker dat het allemaal eruit is.
    En met mijn ervaring nu koop ik nooit meer bij z&k.

Deel Deze Pagina