Na vier miskramen zonder gevonden oorzaak, ben ik wat verder op onderzoek aan het gaan. Het valt mij op dat er toch best wel veel vrouwen een succesvolle zwangerschap hebben na het gebruik van een lage dosis Prednison. Ik ben dus op zoek naar ervaringsverhalen. Op basis van welke diagnose is het voorgeschreven? Waar is dat onderzocht? Heeft het wel/geen blijvende zwangerschap opgeleverd? Bedankt alvast.
Jeetje, wat heb jij een pech gehad zeg. Heb geen ervaring met prednison, weet alleen dat het ook in lage dosis best heftig is. Maar snap dat je alles wilt proberen. Ik hoop voor je dat het snel goed gaat!
Ik gebruik prednison al 8 jaar op dagelijkse basis ivm chronische ziek zijn dit is begonnen op 60 Mg en toen ik voor het eerst zwanger werd zat ik op 30 Mg per dag, deze Zwangerschap heb ik uitgedragen tot 36 weken, na de zwangerschap zat ik op 20 Mg prednison , en toen onze eerste 8 maanden oud was werd ik weer zwanger, helaas is dit met 7 weken mis gegaan, wel was ik 4 weken later alweer zwanger en dit is weer uitgedragen tot 36 weken, Toen we voor een derde gingen zat ik op 15 Mg prednison per dag, toen ik zwanger werd kreeg ik een miskraam met 5,5 week, maar opnieuw was ik zwanger na 4 weken en deze is blijven zitten tot ik met 37 weken werd ingeleid Bij de vierde die als verrassing kwam zat ik aan een zeer lage dosis van 5 Mg per dag icm met andere medicatie, ivm medicatie die niet mag tijdens zwangerschap heb ik deze moeten stoppen en de prednison moeten ophogen naar de 10-15 per dag Ik zou een reeks aan miskramen krijgen volgens verschillende artsen omdat ik met mijn ziekte slecht een vruchtje zou kunnen vasthouden Of het door de prednison komt dat ik zo weinig miskramen heb gehad weet ik niet.
Bedankt voor de reacties. Ik weet niet of het voor mij een optie zou zijn hoor, en ik wil het ook zeker niet 'zomaar' gaan gebruiken. Want daarvoor is het gewoon te heftige medicatie. Het is jammer dat er nog zo weinig onderzoek naar is gedaan.
Hoi Minty, Wij kennen elkaar al Ik heb nu voor de 2 keer prednison. De eerste keer had ik 10mg. Moest ik nemen vanaf ovulatie. Maar ik wist niet goed wanneer ik ovuleerde en ik denk dat ik ongeveer 5 dagen na ovulatie ben begonnen. Ik was die cyclus meteen zwanger...en dat is dus weer een miskraam geworden. (ik prikte ook Lovenox vanaf NOD overigens). Dit keer moest ik 20mg nemen, de hele cyclus door. Dat vond ik zelf te gortig. Het kan namelijk je cyclus in de war schoppen en zelfs mensen met aangetoonde immuunproblemen redden het met minder. Dus heb ik nu dit keer (eerste cyclus) 10mg genomen vanaf cyclusdag 10 en overgestapt op 20mg vanaf ovulatie. Nu eerst zwanger worden om te kijken of het helpt. Ik moet dan ook weer de Lovenox prikken. Mijn gevoel erover? In mijn geval zal het geen oplossing zijn. Ik heb al een prima zwangerschap gehad, zonder medicijnen. Bovendien doet mijn lichaam alles volgens het boekje wat betreft waardes en bloedonderzoeken (helaas niet wat betreft de miskramen). Dus ik verwacht toch dat het een probleem is met de eitjes. Ik heb daar al veel over gelezen nu.