bezoek aan de gyneacoloog

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mvj, 9 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Hey meiden

We zijn vanmorgen naar de gyn geweest (ivm onregeklmaitge cyclus , het was een ontzettend aardige dr.
    Wat naar alle waarschijnlijkheid een hindernis in onze kinderwens is is mijn overgewicht ( dacht ik al ) en daar door heb ik ook een onregelmatige cyclus .
    Ik ga er dus volop tegen aan om af te vallen .
    De regels zijn sinds kort wel versoepelt dus ik hoef maar minstens 8 kg af te vallen en alle kg's die er meer af gaan is mooi mee genomen .
    Ik ben ook gelijk bloed wezen prikken en ik heb een inwenige echo gehad :oops: om te kijken of er toevallig niks zat en of alles er een goed uit zag .
    En we moeten zo snel mogelijk even manlief zijn zwemmers na laten kijken .
    31 mei moet ik weer terug en dan komen we meer te weten .
    Ben super benieuwd ! Spannend !

2. Patries5

Patries5 Actief lid

1 mei 2007
    103
    0
    0
    Hoeveel overgewicht mag je hebben? Vind ik ook handig om te weten, omdat ik ook last heb van overgewicht (nu nog maar 4 kilo).
    Ik heb het boek van Sonja Bakker en dat werkt wel goed bij mij. Misschien ook iets voor jou.
    Succes met afvallen. Positief blijven denken, dan komt alles goed!

xxx Patricia

3. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ patries5
    alle bmi waarden onder 32 was goed volgesn nmijn gyn , alles minder dan 32 is beter

L. sybje

4. Patries5

Patries5 Actief lid

1 mei 2007
    103
    0
    0
    Dankje Sybje. Dan hoef ik m'n eigen niet echt zorgen te maken. Mijn bmi zit tussen de 26,0 en 26,5.

5. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    dat overgewicht is ook bullshit en dat je moet afvallen.
    dat zei mijn gyn, hij zei je hebt overgewicht maar dat kan een kindje niet belemmeren.
    ik heb ook behoorlijk wat over gewicht maar hoefde totaal niet aftevallen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dit klopt niet hoor Sonja!
    Het is aangetoond dat je "over" gewicht invloed heeft op je cyclus.
    Aangezien je een cyclus nodig hebt om zwanger te worden is het zeker wel verstandig om af te vallen. Zeker als je klacht de onregelmatige cyclus is.
    Tuurlijk is het niet in alle gevallen de oplossing...maar in veel wel.
    Dit geldt overigens ook voor ondergewicht.

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sybje, ik lees 14 kilo te gaan...pfff
    Heel veel succes meid!
    Heeft het ziekenhuis je aangeboden je te gaan begeleiden met deze race?
    Misschien dat je met wat hulp het makkelijker vol kan houden of dat het beter voelt voor je?
    Als ze het er niet over hebben gehad kan je het misschien wel navragen?
    Nogmaals, heel veel succes!

8. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    mijn gyn gaf aan dat dat niks temaken heeft het over gewicht met een onregelmatige cyclus.
    mijn schoonzusje weegt dik 135 kilo hoefde toen ze zwanger wou worden en om de 3 maanden ongi werd niet af tevallen, was allemaal niet nodig , ze kreeg hormoon injecties en toen was ze zo zwanger, hier laten ze je niet eerst afvallen vinden ze totaal niet nodig.

9. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ elmo
    het ziekenhuis heeft niet aangeboden om te helpen ook ondanks dat ik in het verleden met eetstoornissen te maken heb gehad ik zal het eens navragen .
    En die 14 kilo moet lukken er moet minstens 8 kg af wil ik mijn gyn tevreden houden ( en mijzelf natuurlijk )

@ sonja mijn gyn zei het volgende:
    hormonen gaan slikken of spuiten heeft geen zin met overgewicht omdat alle hormonen in je vetweefsel gaan zitten , daarbij is het ook nog eens zo dat hormonen en vooral de spuiten erg duur zijn en als je dan met overgewicht gaan spuiten kan het een dure grap worden .

L.syb

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

De hele kinderwens daargelaten...het is voor jezelf natuurlijk ook beter om een "goed" gewicht te hebben.
    Zo te lezen vind je het zelf ook beter voor jezelf, gelukkig! Dat maakt de strijd denk ik wel beter te doen.
    Bloemie op het forum..(bij vruchtbaarheidsbehandelingen) is ook aan het knokken tegen kilo's.
    Misschien kan je ouder topic van haar omhooghalen om het eea eens door te lezen.
    Ze is er nu 10 kwijt!

Nogmaals heel veel succes!
    Overgewicht zit veel in mijn familie dus weet heel goed wat voor strijd het is.

Elmo

11. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ elmo

bedankt voor je lieve reactie , doet me goed
    Buiten het feit dat afvallen goed voor me is is een paar kilo minder ook beter voor de zwangerschap , minder kans op complicaties en schijnt de baby ook niet te groot te zijn .
    ik ga er hard tegen aan en ik ga bloemie zoeken .

L.syb

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik moet 25 mei voor het eerst naar de gyn, ik ben bang dat ze mij weggaan sturen zodat ik eerst moet afvallen. Ik ben van plan om een maagband te laten plaatsen, ik heb hier gelezen dat het niet uitmaakt als je met een maagband zwanger raakt. De ha heeft mij dus verteld dat het erg gevaarlijk kan zijn, moet ik dan eerst een maagbandtje laten plaatsen en afvallen? Dat gaat dan erg lang duren ik wil zo graag een kind, ik weet ook niet wat ik moet doen. Ik ben erg blij met deze topic dus hierbij dank ik Sybje voor dit onderwerp.

13. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    afvallen als je zwanger bent is idd niet verstandig, je lichaam geeft stoffen af die niet goed zijn voor de baby.
    een betje goede gyn zal je niet weg sturen.
    mijn schoonzusje werd ook niet weggestuurd.
    kreeg na wat onderzoekjes een aantal hormoonspuiten mee naar huis om het eitje te laten groeien en te laten springen , toen ze weer heen moest was het eitje zo gerijpt dat ze zeiden en nu naar huis en hup aan de slag en het geluk was , ze was toen gelijk zwanger.
    ik zelf ben voordat ik zwanger werd met sonja bakkeren 18 kg afgevallen, niet voor een kindje maar meer voor me zelf, toen ik zwanger bleek te zijn ben ik gelijk gestopt , ik let wel op met wat ik eet maar kijk wel uit dat ik niet afval

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @tirtilisko
    Het is aan jou de keus hoe jij wil afvallen , maar probeer het nou eerst zelf joh daarna kun je altijd nog een maagbandje laten zetten evt , ik heb best wel een behoorlijk overgewicht en de eerste kilotjes vliegen er zo af , sonja bakker is ook een optie alhoewel ik zelf wel vind dat je van haar bst wel veel moet eten ......
    lekker sporten/bewegen ( klussen :) ) en goed op je eten letten is het belangrijskte

Veel succes L.sybje

15. Elmo

Elmo Niet meer actief

Een beetje goed gyn gaat voor jou gezondheid en die van je toekomstige kindje.
    Die gaat niet klakkeloos voor een hormoonkuur naar mijn idee.

Misschien is mij definitie van een goede gyn wel anders dan van anderen hoor...zou heeeel goed kunnen natuurlijk.

Meiden, heel veel sterkte met afvallen en de moeilijke en emotionele kanten die erbij zitten.
    Zet hem op!

16. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik kan het wel zelf proberen maar, het lukt niet 1 of 2 kilo's gaat wel maar, ik ben dik over de 100kg dus er moet behoorlijk wat af. Pfff ik heb mijzelf nooit dun gezien alvanaf baby tijd overgewicht:( Vooral aangekomen na 10 jaar (in 1 jaar beiden ouders overleden op 10 jarig leeftijd) daarna is het veel sneller gegaan.

17. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @tirtilisko
    Probeer het gewoon eens moet gewoon lukken , als je zelf denkt het lukt niet wil het ook niet (en ik spreek uit ervaring )
    Sinds de gyn tegen mij gezegd heeft dat het beter is om af te vallen gaat het makkelijker want ik heb nu ook een heel ander doel , ik wil voor mijzelf en het kindje af vallen om oa om mijn cyclus op gang te krijgen en ook om zwangerschapscomplicaties te proberen te voorkomen .
    jij hebt toch binnekort ook een afspraak bij de gyn of niet ? staat mij iets van bij tenminste ....
    Als je dan naar de gyn gaat en je bent al bezig om af te vallen en hij begint over je overgewicht dan kun je hem mooi voor zijn door te zeggen dat je al hard bezig bent om af te vallen .
    Ik hoor het wel .

L.syb

18. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Ja Sybje ik moet 25 mei voor het eerst naar de gyn. Ik zal het je zeker laten weten wat mij gezegd zal worden. Maar aan de andere kant denk ik toch dat een maagbandtje beter is omdat ik dan toch sneller kan afvallen?

19. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Ja Sybje ik moet 25 mei voor het eerst naar de gyn. Ik zal het je zeker laten weten wat mij gezegd zal worden. Maar aan de andere kant denk ik toch dat een maagbandtje beter is omdat ik dan toch sneller kan afvallen?

20. Jessica83

Jessica83 Fanatiek lid

6 mrt 2007
    1.512
    2
    0
    Nieuwegein
    Ik heb een cyclus van 2 weken, terwijl onder mijn menstruatie mijn temp stijgt en er dus een eisprong plaats vind. Heel fijn is dat :rolleyes: Ik moet nu ook naar een gyn. ik ben bang dat hij ook met overgewicht komt. Al ben ik wel 8 kilo afgevallen sinds ik gestopt ben met de pil. Mijn zusje heeft meer overgewicht en moet per direct afvallen (omdat het ook nog eens gevaarlijk voor haar zelf geworden is) om ooit zwanger te kunnen worden. Zij heeft ruim 5 maanden geen menstruatie gehad (dus dacht ze ook dat ze zwanger was) Overgewicht speelt voor veel vrouwen wel degelijk een rol met het zwanger worden.

Deel Deze Pagina