Zou graag willen weten voor en nadelen van een vakantie in het voor of na seizoen. Het gaat om een vakantie met vriend en me dochtertje die tegen die tijd 2 jaar is. Zelf dacht ik dat na seizoen leuker is gezien je het dan nog tegoed hebt. Maar het weer is ook belangrijk en vind het ook wel leuk als er nog wat animatie is of andere kindjes. Zit momenteel nog breed te denken aan, spanje (canarische eilanden) portugal, griekenland of Italie.
Naseizoen. En dan september. In het voorseizoen (juni) vind ik het nog te koud. Niet perse het weer, maar wel het zwemwater.. brrr.. Als wij niet aan schoolvakanties vast zouden zitten zouden wij altijd in september gaan.
Ik ben een keer naar Griekenland in het voorjaar geweest en het najaar. Beide waren prima te doen qua temperatuur. In de avond wel wat kouder dan normaal maar je kon wel lekker op pad zonder te smelten zeg maar. Enige nadeel was wel dat er al wat minder gericht was op toeristen. Was er in Oktober en in eind Mei. Griekenland in september is ook veel beter qua prijs en nog lekker warm en toeristisch.
Ik zou denk ik voor het vroege naseizoen gaan, september of zo. Dan is het nog wel goed weer, zeewater is lekker opgewarmd, er is nog toerisme genoeg om geen uitgestorven gevoel te geven. Canarische eilanden kan wel het hele jaar door, daar ben ik in zoveel maanden al geweest en daar is het haast altijd lekker en gezellig. Helaas is voor ons alleen het hoogseizoen mogelijk, anders zou ik idd ook voor september of evt. juni kiezen.
zelf ben ik voorstander van het voorseizoen: Dan is iedereen nog fris en fruitig - zijn de locaties nog netjes na het winter onderhoud etc. Verder is het in warme gebieden, dan nog lekker fris en groen, in tegenstelling tot het naseizoen, wanneer veel verdroogd is inmiddels na de zomerse hitte. Wij zijn een paar keer echt tégen het hoogseizoen geweest; de voordelen qua prijs en de voordelen van het weer ; dus omstreeks 12/13 juni . Wij zijn zelf zo diverse keren naar de Griekse eilanden geweest. Lesbos, Lefkas, Zakynthos, Corfu en Kreta.
Wij zijn dan weer meer voor het voorseizoen, juni. Dan is het nog lekker lang licht. Koud zwemwater hebben wij in juni in midden Frankrijk niet echt gehad. Volgend jaar willen we twee keer gaan. Drie weken in juni en twee weken in september.
Ik ga het liefst in juni. Volgens mij wordt het in september toch al vroeger donker, zoals anderen ook aangeven. Wij zijn een paar keer in juni naar Italië en Kroatië geweest. Beide zijn goed bevallen. Temperatuur over het algemeen prima (uiteraard kun je pech hebben), zwemwater vond ik ook goed te doen. Vind de samenstelling van de vakantiegangers in voor- en naseizoen ook een leuke mix: ouders met jonge kinderen of opa's en oma's. Gezellig! Ik zelf dacht ook altijd: zo laat mogelijk op vakantie, want dan heb je het nog te goed. Maar merk dat ik het heerlijk vindt om vroeg op vakantie te gaan en daarna, met een beetje geluk, nog 2 maanden te kunnen genieten van de Nederlandse zomer. Ik blijf dan een beetje in de vakantiestemming hangen, heerlijk!
Bedankt voor de tips voor zover, Plus punt voor seizoen idd wel dat het nog licht is, na seizoen lijkt me idd ook dat het zwemwater al wat opgewarmder is al lees ik nu wat uiteenlopende reacties dat het wel mee valt. is er in juni ook wel al animatie of nog niet? hopelijk op nog meer ervaringen!
Zelf zou ik ook in tweestrijd zijn: in juni langer licht, waar het in september al sneller donker wordt en weer het net iets meer opgewarmde water-idee in het najaar. Ik neig persoonlijk denk ik dan toch meer naar voorseizoen: ik houd van dat lekker lange licht zijn. Maar dat hangt ook deels weer af van waar je heen gaat evenals de kans op meer of minder wisselvallig weer. De animatie zal per accomodatie verschillen denk ik, dus even goed kijken per accomodatie.
Animatie is denk ik erg afhankelijk van de accomodatie. Wij gaan altijd kamperen en daar waren de animatieteams al volop bezig in juni. Zoontje heeft afgelopen jaar (was hij 1,5) zijn dansmoves geshowd bij de kinderdisco
Ik ben voor het voorseizoen.. deze zomer zijn we laatst mei/begin juni naar turkije geweest, het zwemwater was gewoon echt warm en het zeewater ook, het was steeds rond de 33 graden en savonds was het ook heel goed te doen! Daarna zijn we nog op 29 augustus naar Spanje gegaan, wel gewoon de costa's, en ook daar was het warm, maar wel 4 dagen regen gehad en vroeg donker natuurlijk.. alhoewel het in turkije altijd wel wat eerder donker is! Maargoed als je in het voorseizoen gaat ben je al lkkr bruin voor de zomer begint😆
super om zo die verschillende reacties te horen. Vind het lastig om een van de landen uit te kiezen wat nou leuker is in welk seizoen dus dat word nog even inlezen!
Ik kan je alleen vertellen over het naseizoen in Kroatië. Daar zijn wij nu 3 keer geweest. 30 augustus kwamen we meestal aan om dan 2 weken te blijven. Héérlijk. Warm zwemwater, niet té druk maar ook niet uitgestorven. Misschien iets vroeger donker, maar je geniet dan lekker van de zonsondergang als je lekker op een terrasje aan het eten bent. Hoe wel wij meestal al eerder hadden gegeten hoor. Zó vroeg word het niet donker. Savonds lekker door de verlichte straatjes slenteren. Ik wil weer terug Oh, en het weer is meestal ook nog goed! Laatste jaar 2 dagen regen gehad.. Maar de 2 jaar daarvoor niet en was het 30 graden. En het scheelt qua prijs ruim 1000 euro .