Ik zoek een film!

Discussion in 'De lounge' started by CherryAyden, Jun 7, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. CherryAyden

CherryAyden Niet meer actief

#1 CherryAyden, Jun 7, 2011
    Last edited by a moderator: Jun 7, 2011
    Al jaaaaaaaaarenlang ben ik op zoek naar een film die ik zag als klein meisje. Ik denk toen ik een jaar of 7 a 8 was. Mijn moeder keek een keer tv en ik zat erbij. Er kwam een film op en van mijn moeder moest ik toen naar bed omdat het geen geschikte film was voor kleine kinderen. Maar ik wilde persee blijven kijken. Prima zegt mijn moeder maar zeg niet dat ik je niet gewaarschuwd heb ( lekker pedagogisch verantwoord :p). Er kwam een scene die ik echt afschuwelijk eng vond, ik weet nog precies dat ik geschokt mijn moeder aankeek en dat tegelijk toen de scene kwam ook mij aankeek en dat ik keihard begon te janken.Tot op de dag van vandaag heb ik het onthouden!

Ik weet het niet precies meer maar het ging ongeveer zo...
    Je zag twee jongetjes, broertjes, die met elkaar verstoppertje gingen spelen. Volgens mij waren ze blond. Ze woonden ergens in een landelijke, droge omgeving, je weet wel zon dessert als in Texas ofzo. Hun ouders hadden een diner, of iets dergelijks want die zag je achter een bar aan het werk.

Een van die jongetjes ging zich verstoppen boven op een kamer en dat andere jongetje ging tellen. Tijdens het tellen zag je een stel binnenkomen in die diner en dat stel ging kletsen met de ouders van de jongetjes. Toen het jochie uitgeteld was ging hij op zoek naar zijn broertje en kwam hij uit in die diner bij zijn ouders. Hij ging bij de deur staan kijken en zag hoe het stel dat binnen was gekomen op zijn ouders afsprong en hoe ze met een scherp mes hun keel doorsneden ( dat was het deel wat ik zo eng vond want je zag het heel expliciet)

Verder weet ik het niet meer! Het is niet Natural Born Killers dacht ik. Ik weet trouwens ook echt niet hoe die film uberhaupt heet, dus ik kan niet zeggen als je een titel geeft: ohja dat is um.

Heeft iemand enig idee??? En eigenlijk ben ik op zoek naar nog een film maar dat vertel ik wel als deze is gevonden :D

2. Ukkie2

Ukkie2 Niet meer actief

ik ken de film niet, maar lijkt een me leuke familiefilm toe:D:D

3. denicepino1

denicepino1 Fanatiek lid

Sep 2, 2009
    1,763
    0
    0
    HUISVROUWTJE
    Kerkrade
    hahah die reactie van je moeder moet ik wel om lachen dat zei mijn moeder ook altijd !!!

maar ik weet niet welke film je bedoeld zal eens goed nadenken. en mijn vriend eens vragen als hij thuis komt iedere horror, thriller of griezel film heeft hij wel gezien en anders zijn neef wel :D

4. lenka

lenka Bekend lid

Aug 13, 2009
    754
    0
    0
    NULL
    NULL
    ben ook wel eens benieuwd, jammer dat het maar zo een reactie is want telkens je ziet dat er ee reactie is da denk je van ja nu gaan we het weten maar helaas sorry :D

5. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Weet niet welke je bedoeld maar geef maar de andere film.
    '
    Kijken of ik het weet.;) Je kan me beter wat vragen over series. ;)

6. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

Nov 3, 2009
    2,007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    En uit welk jaar is dat ongeveer ??

7. CherryAyden

Ja geen idee, ik denk uit de jaren 90!

8. CherryAyden

Oke de andere film:

Je ziet een man buiten ergens bij een groot huis, volgens mij een hotel. Hij is eerst heel rustig en ineens zie je iets in hem veranderen. Dan pakt hij een bijl van buiten en begint ineens iedereen in dat hotel te vermoorden met die bijl. Ik heriner me vooral een scene waarbij hij achter een vrouw aangaat die zich vervolgens opsluit in een kamer. Ze wil net gaan bellen om hulp, de telefoon staat aan de rechterzijde van het bed, als die man de deur inbeukt met die bijl en vervolgens op haar inhakt. Vond ik vroeger ook zo eng! Slechte ouders heb ik he :D

9. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    De Shining?
    Maar dat is niet met een telefoon denk ik want ze waren afgesloten van de buitenwereld...
    Of Psycho?

10. CherryAyden

Niet de Shining, ik weet zeker dat het niet Jack Nicholson ( of hoe je dat ook schrijft) was. Die man was heel normaal qua uiterlijk, volgens mij donker, kort haar en vrij lang. Psycho...zou kunnen maar is die niet in zwart wit?

11. Lucia

Lucia VIP lid

Sep 6, 2005
    12,287
    6
    38
    Thuishulp
    Belgiƫ
    Goed punt, die is volgens mij idd in zwart-wit. Zou kunnen dat er een kleurenversie van is, maar dan heb ik die nooit gezien...

Aan mij heb je dus niks. :D

12. Moonchild82

Moonchild82 Actief lid

May 8, 2007
    455
    1
    0
    Postbode & Interieurverzorgster
    Hoofddorp
    Alleen Psycho 1 was in zwart wit, daarna in kleur.
    Maar Norman Bates die gebruikte alleen een groot vlees mes, en geen andere wapens. En hij liep dan altijd verkleed als zijn moeder.

13. lieselot84

lieselot84 Fanatiek lid

Oct 11, 2008
    4,362
    0
    36
    Adm. mw.
    Overijssel
    Spannend, een quiz :D

sorry ik kan je niet helpen, ik ben wel nieuwsgierig geworden :D :D

14. 1982

1982 Actief lid

Feb 23, 2011
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    Er zijn trouwens wel 2 versies van the shining geweest. Eerste was de film met Jack Nickelson. De tweede was een serie met ,volgens mij, Steven Weber in de hoofdrol. Misschien dat het die dan geweest is?

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
    Er zijn idd twee versies van de shining! De scene die je beschrijft kan bijna niet anders dan de shining zijn...

die eerste viel daagt wel iets, maar ergens in een heeeeel ver hoekje...

16. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
  17. Napoleon

Napoleon VIP lid

Jan 19, 2009
    11,632
    0
    0
    Docente
  18. Heart

Heart Fanatiek lid

Jan 28, 2008
    1,572
    0
    0
    Limburg
    Geen idee welke film je zoekt! Maar toen ik in de lounge je topic titel las dacht ik meteen; Psycho..lees ik de inhoud, en begint iemand dr al over getsie:D

ik heb m trouwens ooit gezien Psycho, in kleur, maar zou niet meer weten hoe die film gaat.

19. collo003

collo003 VIP lid

Feb 12, 2009
    7,802
    1
    0
    Oeteldonk
    Die in dat hotel, is dat geen motel? Dan zou het goed Identity kunnen zijn volgens mij.

20. CherryAyden

Nou dat lijkt inderdaad wel gewoon precies het verhaal te zijn wat ik beschrijf! Ik ga eens kijken of ik hem kan downloaden ergens om te zien of het hem is :D Thanks voor de tip!

Share This Page