Ik kan wel janken! Net terug van Cb en daar kreeg ik te horen dat ze vinden dat Lizzy toch wel slapjes is voor haar leeftijd. Ze tilt haar hoofdje nog niet op in buikligging (had ik ze wel kunnen vertellen). Bovenlichaampje is helemaal te slap. Beentjes niet, die zijn heel sterk kreeg ik te horen. Maarja dat wist ik allemaal al, daarom zijn we ook al een hele tijd met fysio bezig met haar. Ze noemen haar 'hypotoom' (schrijf je dat zo??) Dat is extra beweeglijk en slap. Nu denken ze misschien aan een spierziekte??? Ze ging overleggen met de fysiotherapeute en dan gaan ze mij bellen. Misschien moeten we met haar naar de kinderarts... gewoon om dingen uit te sluiten. Meer mensen met zo'n soort ervaring hier?? Lizzy is geboren met precies 37weken, op de dag af. Maar ze vonden het toch wel op het randje.. vandaar dat ik het hier gepost heb. En zou mijn 'kortere' zwangerschap ermee te maken kunnen hebben??
Hai, Ik denk dat je hypotoon bedoeld?! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar als je al onder behandeling bent bij de fysio (dit valt onder hun vakgebied), zou ik me niet zoveel zorgen maken om wat het CB zegt... (Maar dat is misschien persoonlijk). Verwijzing naar de KA kan wel goed zijn. Misschien dat je in het andere topic (baby/ dreumes oid) meer reacties kan krijgen. Sterkte.
Hey meid, Ik heb ook een kindje dat hypotoon is, maar dat heeft zijn eigen oorzaak. Ik zou idd eerst eens goed door de kinderarts nalaten kijken en fysio is ook heel goed he. Heel veel succes meid!
HIer ook eentje, Hypotoon en hypermobiel ook. Maar ook met een eigen oorzaak...na laten kijken kan toch nooit kwaad! En ik denk datje een borderline prematuurtje hebt....en dat het misscienn gewoon daar aan ligt. Succes bij de KA!