Morgen de MRI scan :(

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xprincessx, 9 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo ,

Mijn zoontje van 9 maanden oud heeft morgen een MRI scan met narcose. Dit omdat hij een ontwikkelingsachterstand heeft, Trillende bewegingen maakt met zijn handjes en veel heen en weer hard schud met zijn hoofd. Het is al enige tijd bekend dat hij waarschijnlijk deze scan nodig zou gaan hebben maar nu het morgen alweer is ga ik kapot van de spanning. Ik weet dat hij er verder niks van merkt misschien alleen als ie weer uit de narcose komt. Iemand enig ervaring met zo jong al een MRI scan en/of narcose ?

2. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Ja een van onze meiden ook onder narcose de ander gewoon slapend. Ging prima. We mochten mee tot de ruimte van het onderzoek. Daar in de wachtkamer gewacht. Dochter met narcose is een nachtje gebleven omdat ze ivm prematuriteit ademproblemen kon krijgen. Inderdaad toen ze bij kwam even wat moeite. Was keurig ingeschat. Dus iets andere situatie. Maar ervaring prima.
    Wil je veel steun geven.

3. helma85

helma85 Bekend lid

3 dec 2013
    683
    43
    28
    Mijn dochter had bij 4,5 maanden 2 dagen scans ivm nierafwijking. Zij ging zonder narcose erin. Ze werd in een soort kussen gelegd, waar ze de lucht uithalen (vacuum). Zo bleef ze stilliggen. Het ging best goed, maar op t einde werd ze het wat beu en ging ze huilen. Je weet dat het voor een goed doel is. Het waren best zware dagen, maar zijn blij dat we het wel gedaan hadden, zeker nu we weten dat de afwijking heel erg meevalt!

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

geen ervaring mee, maar wil je veel succes wensen voor morgen. Het is niet niks!

5. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Heel erg bedankt allemaal ! Ook fijn om te horen dat er ook veel goede ervaringen zijn.

6. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Wat een spanning :(.
    Geen ervaring maar wil je wel veel sterkte wensen!

7. Esther519

Esther519 Actief lid

16 feb 2016
    486
    326
    63
    Vrouw
    Noorden van het land
    Hier een zoontje die met 12 weken geopereerd is en onder narcose moest. Mocht mee de OK in en zijn handjes vasthouden totdat hij onder narcose was. Daarna in de uitslaapkamer heeft hij bij het wakker worden wel even tijdje gehuild, maar was verder ook vooral erg moe. Veel sterkte morgen!

8. irongirly

irongirly Actief lid

4 apr 2015
    117
    42
    28
    Hier met 5.5 maand (gecorrigeerd 2.5 maand) een mri gehad. Lang verhaal kort, ze heeft er volgens mij vrij weinig van meegekregen.

9. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    #9 suikerfee, 9 mrt 2016
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2016
    Onze zoon om zowat de zelfde reden (schokken met lichaam) een MRI onder narcose. Hij was wel iets ouder, ik denk 1,5 jaar.

Hij kreeg eerst iets rustgevende medicatie voordat ze het infuus gingen zetten. Hij werd zo vrolijk en moest enorm lachen om de bellen die een zuster aan het blazen was. Kwam ook heel vrolijk uit de narcose, zwaaien naar iedereen die we oo de gang tegen kwamen toen we terug reden naar de kamer.
    Ik mocht bij hem blijven tot hij onder narcose was.

Hier viel het dus 100% mee. We zijn de hele dag begeleid door een pedagoog, ook erg fijn. We zagen er vreselijk tegenop.

10. Jenala

Jenala Fanatiek lid

16 apr 2010
    1.906
    60
    48
    Mijn zoontje heeft ook rond die leeftijd een MRI gehad.
    Het moeilijkste voor hem was dat hij nuchter moest zijn. (Hij is een enorme hongerwolf ;) ).
    Hij ging eigenlijk heel rustig onder narcose, alleen bij het wakker worden was hij behoorlijk van streek. En hij kalmeerde pas na een fles:D
    Verder is alles heel goed gegaan, hij mocht veel eerder naar huis dan van te voren gezegd was. En erna heeft hij helemaal geen last gehad van de narcose.

Veel succes morgen.

11. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

12 feb 2013
    2.415
    0
    36
    Vrouw
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Geen ervaring maar wou je succes wensen vandaag.
    Krijgen jullie de uitslag snel? Hopelijk valt alles mee.

12. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    We krijgen de 22ste al de uitslagen, Wordt vandaag ook bloed en urine afgenomen. Wordt namelijk ook een chrosomen onderzoek gedaan.

Heel erg bedankt allemaal ! Ga nu me kleine man wakker maken want we moeten om 7.15 al op de kinderafdeling zijn en 8.00 hebben we de MRI scan al dus dan hoeft ie ook niet zo lang nuchter te blijven.

13. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.264
    113
    Spannend hoor! Heel veel succes!!

14. xprincessx

xprincessx Bekend lid

17 aug 2014
    674
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zijn inmiddels al lekker thuis ! Het is allemaal goed gegaan !

15. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Oh wat lijkt me dat ook rot, ik zou er ook vreselijk tegenop zien.

Ik hoop maar dat alle uitslagen goed zijn.

Waar denken ze oa aan?

16. Iris86

Iris86 Fanatiek lid

21 apr 2014
    2.083
    295
    83
    Emmeloord
    Hoe is het gegaan?

17. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.295
    10.264
    113
    Gelukkig is het goed gegaan.was het met narcose?

Deel Deze Pagina