Ik zit even met mijn handen in het haar. Sinds dat mijn dochter 1 is weigert ze avondeten. Ik kreeg altijd alles erin, maar nu bijna niks meer. Potjes wil ze al helemaal niet. Als we pasta eten laten we haar zelf eten en dan gaat er ook best wat naar binnen. Maar als we aardappelen met groente eten, gaan de aardappels er nog redelijk in, maar de groente niet. De hele dag gaat het eten goed, maar het avondeten is drama. Hoort dit bij de leeftijd? Wat kunnen we er tegen doen? Ik ben bang dat ze zo te weinig vitamines binnen krijgt.
Ik lees even mee. Mijn dochter eet eigenlijk uberhaupt geen avondeten, alleen wat happen van een potje. De rest van de dag gaat alles smakelijk naar binnen
Gaat vast weer over. Dl van 14 maanden at laatst ook heel wisselend, nu weer 2 kiesjes door, ze eet weer als een bouwvakker. Maar als er vlees op tafel ligt, wil ze bij ieder hapje groente een kruimel vlees, andersweigert ze ook te eten
Hier is dat ook al heel lang zo en ik vrees dat je er weinig aan kan doen. Gewoon elke avond voorschotelen en als ze eet, eet ze en als ze niet eet dan niet. Geen strijd aan gaan, dat heeft weinig nut. Geef haar een eigen vork en lepel en als je d'r mag helpen is het mooi meegenomen en anders helaas. Hier krijgt hij elke dag multivitaminen, dan hoef ik me daar geen zorgen om te maken.
Gaat weer over. Mijn zoontje is nu 21 maanden en heeft sprongen gehad... Wel eten, niet eten en alleen melk willen, wel eten, half eten, etc. Nu is het sinds een maandje of 1,5 echt stabiel dat hij goed eet, weinig tot geen melk meer krijgt (hooguit 1 fles in de avond) en ook echt goed eet. Bepaald eten niet (puree, gekookte aardappel), maar verder eet hij op sommige dagen als een bouw werker Ff door de zure appel heenbijten. Het komt goed!
Hoort echr bij de leeftijd. Misschien kun je tussendoor wat groente geven. Stukjes komkommer, tomaatjes...
Hier ook een dochter dat niet wilde eten 's avonds. Net als wat jij zegt, wel pasta en aardappelen, maar geen groenten. We hebben er geen probleem van gemaakt en haar laten eten wat ze wil eten (aardappeltjes, vleesje en daarna gewoon toetje). Nu sinds 2 maanden moet ze van ons iig 2 hapjes proberen voor ze een toetje krijgt. En dat gaat goed. Daardoor eet ze nu met heel veel smaak haar worteltjes, sperziebonen (wel als patatjes in de appelmoes gedoopt, maar ze eet het) en vorige week at ze al wat boerenkool. Ik heb bij mijn nichtje gezien wat er gebeurt wanneer je er een gevecht van gaat maken. Het werkt alleen maar averechts...
Bedankt voor de reacties. Ik maak er ook zeker geen strijd van. En ik ga denk ik ook maar eens op zoek naar multivitaminen, zodat ze toch haar vitamines krijgt. En ik blijf gewoon aanbieden. Het is ook niet zo dat ze 's nachts ineens wakker wordt van de honger.
Volgens mij gewoon een fase, hier weigert hij ook van tijd tot tijd zijn eten. Ik ben er heel makkelijk in (geworden): hij eet wat hij eet, ik bied niks anders aan en eet hij niks, dan gaat hij dus zonder eten naar bed (krijgt nog wel altijd z'n schaaltje yoghurt achteraf). Gelukkig ook nooit wakker geworden van de honger 's nachts. Strijd is idd averechts. Gewoon blijven voorschotelen, eet ze wel dan eet ze wel, en zo niet, dan dus niet . Je zou eventueel ook, als ze dat lust, overdag als tussendoortje wat rauwkost kunnen geven (tomaatje, paprika, komkommer). Dan is dat iig al binnen. En sowieso zijn het altijd fases... Mijn zoontje lustte eerst geen broccoli en bloemkool, nu werkt ie het naar binnen alsof het snoep is
Echt een fase. Mijn oudste zit er nu een kaar of 3 in Gewoon aanbieden en geduld hebben. Ooit gaat het er weer in