Hallo allemaal, Ik heb al eens eerder geschreven over onze zoon en nu weer 2 wkn verder nog geen verschil. We zijn bij de manueel therapeut geweest, zoonlief had milde kiss. Na 2 behandelingen kon en wou ze niks meer voor hem doen. We zijn bij een kinderarts geweest in het ziekenhuis waar hij is geboren. Reflux, aangepaste voeding gekregen. Nutrilon ar en ranitidine *zantac*. Kreeg obstipatie door de voeding dus eerst geprobeerd met roosvicee laxo daarna forlax voorgeschreven gekregen. Dit laatste werkt! Bij osteopaat geweest, last van 1 zij en daardoor kwamen organen in de knel. Na 1 behandeling helaas geen verschil. Had wel de verwachting geweest Vd osteopaat. Telkens was zoonlief van streek na de fles. Weer overgestapt naar Nutrilon pepti dit keer. 1e fles ging veelbelovend, hij was super tevreden en ging erna zoet slapen... daar bleef het bij! Zoonlief weegt 5105 (vanmorgen gewogen). Drinkt hetvolgende : Fles 1 - 135ml met sab simplex Fles 2 - 165 ml met sab simplex en forlax Fles 3 - 135 ml met sab simplex Fles 4 - 135 ml met sab simplex Fles 5 - 165 ml met sab simplex Fles 6 - 135 ml met sab simplex Het cb wil dat we langzaam alle flessen ophogen maar ik heb het idee dat hij dat nog niet aan kan. Hij overstrekt, slaat vaak wilt om zich heen. Krijst en word daarbij heel rood en warm. Gaat moeilijk slapen. Heeft zure oprispingen met daarbij veel de hik en smakt veel. Hij niest en knort veel. Een baby van 2 mnd zou toch wat relaxter moeten zijn en naar z'n mama moeten lachen? Hij lijkt mij helemaal niet te willen. Als ik hem vasthoudt duwt hij zich ook van me af enzo. Morgenochtend weer een afspraak bij een andere kinderarts en donderdag weer langs de osteopaat. Ik word er zo langzamerhand echt depressief van. Ik doe alles voor hem! Ik kan een nutrilon winkel beginnen heb allerlei soorten staan! Heb hele discussies met mijn man die diensten draaid dus er niet veel is. . We hebben een hele moeilijke baby tijd met mijn oudste dochter die extreem prematuur geboren is en had zo graag een normale baby tijd gehad. Maar ook dit keer is de roze wolk me voorbij gegaan en zitten we weer in een medische molen. Wie heeft raad? Wie herkent dit? Wat is er met ons zoontje? Ik ben de symptoom bestrijding zo zat! Ik wou dat we echt iets konden doen wat dan ook echt hielp! Dit breekt me op Liefs
Tja denk dat je alles wat je kan doen al doet of hebt gedaan... mijn zion heeft tot 16/17 weken veel gehuild, werd er wanhopig van en opeens was het over. Ik hrb uuuuuuuren met hem gewandeld. Kilometers met hem in een draagdoek gelopen.... niets hielp en opeens was het over! Geen idee waarom maar opeens ging hij goed slapen, altijd vrolijk en zijn ontwikkkeling ging met sprongen vooruit... Het is mijn eerste dus kon ik alle aandacht geven. Maar mijn ouders zijn regelmatig (nog steeds) komen oppassen zodat wij wat rust kregen want wij gingen er langzaam ook aan onderdoor. Ik had trouwens een lichte PPD en angststoornis gekregen. Dit hooef je niet gelijk na de bevalling te krijgen. De meeste krijgen dat tussen de 2 en 4 maanden na de bevallig. Trek aan de bel als je het gevoel hebt dat je hulp nodig hebt. Heb ik ook gedaan en ben nu PPD vrij na therapie
Pfff het klinkt erg heftig. Ik wou dat ik de tip voor je had maar wil je vooral sterkte wensen. Het enige wat ik nog kan zeggen is dat ik met hero comfort betere resultaten had dan met nutrilon.. Hopelijk gaat het snel beter en komt die roze wolk alsnog!
@elliepellie, pff 17 wkn? Mijn hemel dat duurt dan nog wel even! Opzich is mijn zoon soms wel tevreden hoor en ook zeker als ik heb in m'n draagzak heb. Maar echt veel en ver wandelen gaat niet want ik heb nog een drukke peuter die veeeel aandacht vraagt. Maar als m'n zoontje huilt is het erg doordringend. Ik probeer van alles om hem "eruit te halen" maar al mijn pogingen lijken het dan erger te maken. Soms moet ik het letterlijk met hem uitzitten. Het is ook geen huilen meer en eigenlijk ook geen krijsen. Het heeft echt weg van een krijsend varkentje (sorry klinkt heel lullig!). Het is echt verschrikkelijk en raak er zelf ook helemaal van in de stress. Ik moet soms ook echt afstand nemen want ik kan dan alleen maar huilen! @ leentje, Thanks voor de tip maar wil eigenlijk niet meer overstappen op voeding. Als we dat doen gaan we gewoon terug naar standaard en gaan we deze moeilijke maanden uitzitten. Ik wou dat ik wist wat er met hem was! Ik ben gewoon radeloos. Het is ook zo moeilijk omdat ik er niet echt met iemand over kan praten vandaar maar weer een bericht hier...
Hier ook een zoontje die erg onrustig is, vaak en makkelijk spuugt,erg veel huilt (echt krijsen) en ligt te kronkelen. Laat veel boertjes en scheetjes. Krijgt allergy care voeding,ranitidine en motilium. Ik werd er knettergek van thuis dus laten opnemen. Hij lift er nu 5 dagen en is in het zh een stuk rustiger dan thuis. Terwijl hij daar dezelfde voeding en medicatie krijgt. Waarschijnlijk is hij dus thuis overprikkeld en heeft hij gewoon een heel strak schema nodig.
Hi chantal, Ongelooflijk he... ik vind het ook echt verschrikkelijk maar ik houdt dus ook echt een heel strak schema aan. Heb ik meegekregen uit de ziekenhuis periode met m'n dochter en daar kan ik heel goed mee omgaan en mijn dochter gelukkig ook! Probeer zoveel mogelijk rust ritme regelmaat aan te houden maar werkt ook niet echt Ik hoop dat jouw kindje snel met rust thuis kan komen! Ik ben benieuwd wat de kinderarts morgen te vertellen heeft! 🍀
hier was zoon de eerste 3mnd onrustig, nooit een oorzaak voor gevonden. Ene kind heeft gewoon wat meer tijd nodig om aan het leven uit de buik te wennen dan andere. Hier hielp veel bij ons dragen (ondanks dat hij dan ook wel huilde) en 's nachts op de buik slapen (in co sleeper). Ik wilde eerst ook van alles proberen om het te verhelpen, maar het werd pas echt beter toen we het gewoon accepteerden, hij was nu eenmaal zo. Door ons erbij neer te leggen ipv ertegen te vechten, kregen we allemaal meer rust. Flessen ophogen zou ik niet doen, juist vaker kleine beetjes zijn beter voor zo'n babymaagje dan in 1x een hele plens.
Drinkt hij niet heel veel? Ik heb er niet al teveel verstand van, maar 870 ml op een dag is best veel toch? Mijn meiden drinken dat nu pas en die zijn 5,5 maand. Van overvoeden kan een baby ook veel gaan huilen. Dat las ik in een boekje "van huilbaby tot blije baby".
We hebben het meerdere malen laten bereken en hij drinkt misschien 50 a 100 ml meer dan nodig. Ik vind het daarom ophogen ook echt niet nodig maar het cb heeft me een heel schema gegeven waarmee ik naar 6x 165 ml per keer mag gaan! Op mijn vraag of ik dan niet naar 5 flessen moest zei ze ja mag maar hoeft niet hoor! Ik laat het lekker zo! Maar er is al wel bewezen reflux dus dat zorgt sowieso voor pijn.. nu is het beetje aankijken dus of hij nog allergieën heeft.
Er is huilen en huilen en krijsen en krijsen. En als je die ene krijs hoort en je kindje ziet schoppen, slaan rood aan ziet lopen en er zowat in blijft dan weet je hier is iets heel erg mis! En dat is echt wat mijn moeder gevoel zegt als hij in die toestand schiet. Ik zou willen dat dit er gewoon "bij hoort" maar dit hoort er niet bij helaas dat weet ik 100% zeker. Sowieso heeft hij pijn door de bewezen reflux (kun je niet omheen hij ruikt altijd zuur). Ik tel de weken tot na de 3 a 4 maanden dat is hij sterk genoeg om in theorie over die reflux heengegroeid te zijn. Neemt niet weg dat mijn hart breekt iedere keer als hij zo krijst. Het is vervelend en frustrerend en slaaprovend maar het aller ergste is het zien van m'n baby met zoveel pijn...
Ik gebruikte ook een tijdje sab simplex,maar mijn dochter kreeg hier veel meer last van de reflux door had ik het idee. Heb ook op internet ergens gelezen dat dat smaakje meer maagzuur aanmaakt ofzo.. Dus ben daar meegestopt. Helpt de ranitidine bij jullie? Mijn dochter gebruikt het ook, maar naar mijn idee helpt het niet voldoende, dus bel morgen toch maar de huisarts. Sterkte ermee!
Ik heb een tip gekregen over nexium. Ik ga dat morgen eens met de kinderarts bespreken. En ik ga ook maar eens af van de sab simplex heb niet echt het idee dat dit iets toevoegd inderdaad!
Geef een baby, zo jong, nooit roosvicee laxo. Dit is niet bedoelt voor babys. (Heel slecht van de persoon die jou dit heeft geadviseerd. Ik snap dat je het daarom hebt geprobeerd). In nutrilon a.r. zit jbpm. De meningen zijn enigzins verdeelt over jbpm zelf, maar ook over de combinatie jbpm en medicatie. Jbpm schijnt de werking van de medicatie tegen te gaan. Ga terug naar de basis. Wat betekend dat? Je geeft nu pepti voeding? Helpt dat of heeft dat geholpen? Als het helpt; blijf dit gebruiken. Heeft het geholpen maar ben je terug bij af? Eis nutramigen lgg of hero allergy care. Dit valt onder dezelfde groep dieetvoedingen. Je geeft nu nog ranitidine? Helpt dit voldoende? Ik denk het niet. Geef je de dosis aangepast op huidig gewicht of maximaal? Zo niet laat dit wijzigen. Mocht ranitidine op de maximale hoeveelheid niet voldoende zijn, mogelijk is een ander medicijn dat wel. (Nexium hielp hier goed). Stop met alle andere niet noodzakelijke bijproducten. Ten eerste sab simplex. Als je op de juiste manier de fles maakt met de juiste fles en op de juiste manier geeft is dit overbodig. Onnodig geld wat je uitgeeft en onnodig om je kindje te geven. Ook zoiets kan klachten geven! Kook water in de waterkoker, voeg 1/3 tot de helft water in de fles en voeg de poeder toe. Rustig roeren. Voeg het restant koud water toe en roer nogmaals rustig. Zorg dat de tijdsduur minimaal 15, maar veel liever 20 minuten duurd. Zorg da de fles niet vacuum gezogen wordt en dat de lucht die de fles in komt niet door de melk gaat. (Ik vind de dr brownsfles erg fijn). Hou je kindje zo rechtop mogelijk en de fles zo horizontaal mogelijk. Stop met de te grote flessen en laat het cb de pot op gaan. Zij geven adviezen die reflux verergeren. Je zoontje is nog geen 2 maanden en dit (150/5) zijn te grote flessen voor zo'n jonge baby, laat staan voor een baby met reflux. Mijn zoon dronk toen nog 90/3, een veel natuurlijkere hoeveelheid. Geef maximaal 120/4, hoewel ik dat zelfs aan de grote kant vind. Ken en volg je de leefregels voor reflux op? Nee? Alsnog doen. Zolang florax nodig is wel gebruiken. Verstopping verergert de reflux klachten. Verder zo veel mogelijk rust en regelmaat. Reflux kan je niet oplossing. De behandeling is symptoom bestrijding en je zoontje de tijd geven hier overheen te groeien. Met veel geluk tussen de 3 en 6 maanden, maar bij erge reflux mag je rekenen op 12 maanden. Maar bijna alle babys kunnen tevreden zijn met leefregels en medicatie (mits de juiste vorm en hoeveelheid). Kea is ook alleen zorgen dat je alles koemelk vrij geeft. Als je de juiste voeding geeft en later je kindje op dieet houd is er niets aan de hand. Zo'n 94 tot 96% van de babs groeit hier overheen voor hun 4e levensjaar. Mocht je serieus bang zijn voor een depressie, praat met je ha. Praat met vrienden/kennissen. Pak je rust zodra het kan. Go with the flow... Vraag mensen die je vertrouwt jou te helpen. Ik snap heel goed hoe frustrerend het is. Ik heb 2 huilbabys gehad, waarbij ik beide keren niet werd geloofd of niet volledig werd geloofd. Heb echt moeten vechten. Ik snap dat je alles probeerd wat een ander zegt dat het kan helpen, maar advies als laxo of zulke grote flessen kunnen funest zijn voor een baby. Ik hoop dat je mijn post niet als aanvallend naar jou toe leest, ik heb alleen geprobeerd mijn lange verhaal zo kort mogelijk te houden. (Niet echt gelukt, maar anders werd het nog langer....) (Pb staat altijd open)
Zie dat er in mijn schrijftijd wat reacties bij zijn. Als je kindje met medicatie zuur ruikt werkt het medicijn niet voldoende. Dus of ophogen of veranderen. (Nexium had hier 5 dagen nodig)
Hi, Sorry voor mijn late reactie ik heb m'n handen nogal vol gehad. Slechte nacht vroeg naar de kinderarts en eigenlijk nog niets wijzer dan pepti blijven proberen en de ranitidine blijven geven. En volhouden. ... Ik heb net weer met de grootste moeite m'n zoontje stil gekregen ik vind het zo zielig het raakt me zo.. en daarbij komt m'n dochter eet sinds kort ook inneens slecht.. en met mij gaat het ook niet lekker. . In november word mijn galblaas verwijderd en ik zit er echt doorheen. . Heb even een potje janken voor mezelf ingesteld dam is het er maar even uit..
Ik sluit me helemaal aan bij Averlhach. Je kan beter zelf op je kind inspelen en een aanpak kiezen dan naar adviezen van het CB luisteren. Daar heb je echt geen (piep) aan Wij hebben ook een onrustige baby gehad ivm reflux. Dat eindeloze gehuil! Ik weet hoe t voelt, kon wel meejanken! Ze is nog steeds niet makkelijk hoor maar t gaat wel beter. Ze doet eindelijk waar jij t over hebt: lekker lachen en vrolijk zijn met mama. Geloof me, ik kon ook niet wachten tot dat zou komen maar het komt echt. Als je er helemaal doorheen zit, deze tip: laat iemand anders het even overnemen. Als jij gestresst bent wordt het alleen maar erger. Mijn schoonzus bijv had destijds alle energie die ik verbruikt had en gaf onze dochter enorm veel aandacht, liep continue met haar rond etc. Daar werd ze rustig van. Mss kun je in die tijd dan samen iets met je oudste doen? Als je dit liever niet wil gewoon steevast in de draagdoek doen en bezig blijven. Eruit voor luier/flesje en meteen weer erin. Dan zal hij wellicht een stuk minder per dag huilen en kan je even op adem komen
Mijn advies: ga naar de huisarts en laat je doorsturen naar een kinderarts in het ziekenhuis, deze hebben heel wat meer jaartjes gestudeerd en veel meer ervaring! In pepti zijn de eiwitten verknipt, maar soms reageren baby's daar alsnog op. In veel gevallen gaan deze klachten gepaard met KMA en in pepti zit simpelweg nog koemelk (wel verknipt maar toch). Vraag eens naar een voeding geheel zonder koemelk, deze kan alleen een kinderarts in het ziekenhuis voorschrijven (neocate voeding) en wordt vergoed. In veel gevallen verdwijnen dan alle problemen (zie ook mijn topic over koemelk allergie) Sterkte!
Hey, Ja ik merk dat z'n btje alle artsen met mijn ideeën meekletsen. Maar zou ook zo graag horen van zo moet het en dit gaat werken. Maar niemand heeft het antwoord voor mij. Het is z'n aanmodderen daar word ik zo moe van! Goed te horen dat jouw meisje Met 5 maanden wat gezelliger is geworden ik kan niet wachten tot die tijd bij ons aanbreekt! Gewoon genieten en weer wat meer gezelligheid in huis! We zijn nu echt aan het overleven en ik eindig iedere dag wel in tranen omdat ik het zo graag anders had gezien! Ons mannetje zit niet lekker in z'n vel... maar waarom niet!?