Wanneer 2e kindje?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MomToBe, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MomToBe

    MomToBe Actief lid

    18 dec 2006
    310
    0
    0
    Hai allemaal,

    Ik heb een vraagje, wanneer zijn jullie zwanger geworden van de 2e? of willen jullie dat worden?

    M'n dochter is nu 4 maand...

    Groetjes
     
  2. Tezzz

    Tezzz VIP lid

    9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Mijn tweede is geboren 2 jaar en 3 maand na mijn eerste. Ikzelf vond het grote nadeel dat ik veel van mijn jongste 'gemist' heb omdat ik altijd met de eerste bezig was. Daarom hebben wij nu ook ff gewacht voor een derde. Mijn jongste wordt in januari 4. Het voordeel is natuurlijk dat je minder lang in de (dubbele) luiers zit. Ik heb gewacht tot mijn oudste in elk geval zelf kon staan en lopen, want anders til je je een breuk! Ik zou je adviseren in elk geval nog te wachten tot 6 maand na de bevalling, want zo lang heeft je lichaam eigenlijk wel nodig om weer op orde te komen.
     
  3. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Wij zitten aan het einde van ronde 3 voor nr. 2.
     
  4. surf

    surf VIP lid

    21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    ik heb nog geen eerste, maar ik zou ze graag dicht op elkaar hebben, dus als alles goed gaat enzo, zullen we ongeveer na een half jaartje weer beginnen denk ik...
    hopelijk snel de eerste.... ;)
     
  5. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Ik wil wel graag weer zwanger worden, mijn dochter is 8 maanden...
     
  6. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Is het niet zo dat ze juist adviseren om eerst een jaar te ontzwangeren
    Lijk me ook beter dat je lichaam eerst ff tot rust komt
     
  7. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    12.958
    408
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ja zoiets heb ik ook wel eens gehoord!
     
  8. Vibe

    Vibe Lid

    26 aug 2007
    62
    0
    0
    Ze adviseren 9 maanden, van de gyn. kregen we maanden geleden al groen licht.
     
  9. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hm en als je borstvoeding geeft is het dan niet langer
    Mn vriendin adviseerde zo zoiezo een jaar wachten je lichaam heeft minstens 9 maanden nodig om te ontzwangeren
     
  10. Marlie81

    Marlie81 Bekend lid

    17 jun 2007
    768
    0
    0
    Jasper werd 2 jaar toen wij voor een tweede gingen. Inmiddels is hij dus 2 jaar en 8 maanden.....
     
  11. MomToBe

    MomToBe Actief lid

    18 dec 2006
    310
    0
    0
    Volgens mij ligt het ook aan jezelf.... de een heeft langere tijd nodig om te herstellen dan de ander! Ik heb in mijn kraamperiode bijv. ook niet smiddags gerust, ik zat gewoon beneden. Terwijl een ander daar wel heel veel behoefte aan heeft.

    Maar ik heb zelf ook wel eens gehoord.. 9 maand zwanger, 9 maand ontzwangeren.

    By the way, ik zeg ook niet dat ik nu per direct zwanger wil worden. Eerder over een paar maandjes... Ik wil dat de 2e pas komt als m'n eerste sowieso kan lopen....

    Groetjes....
     
  12. Pendrag

    Pendrag VIP lid

    26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Het advies is vaak inderdaad 9 maanden tot een jaar wachten. Maar goed, iedereen heeft andere omstandigheden. En wij kiezen er dus bewust voor om nu al te beginnen.
     
  13. Niet meer actief

    Als alles goed gaat komt onze 1e in april 2008...

    Ik denk dat we wachten met de 2e tot de 1e 2 of 3 is, in ieder geval tot het zelf kan lopen, want met 2 baby's sjouwen is voor mij een beetje te veel.
    Verder zouden we dan ook weer een groter huis moeten zoeken als de 2e op komst is, en aangezien wij hier nog niet zolang wonen denk ik dat we na de 1e toch nog wel een paar jaartjes wachten, alles lekker rustig houden.
    Dan kunnen we later van allebei genieten, en zou jammer zijn als je van je ene kindje minder meemaakt omdat je steeds druk bent met je andere kindje.
    Maargoed, dat moet ieder voor zich weten.
     
  14. Niet meer actief

    Als alles goed gaat komt onze 1e in april 2008...

    Ik denk dat we wachten met de 2e tot de 1e 2 of 3 is, in ieder geval tot het zelf kan lopen, want met 2 baby's sjouwen is voor mij een beetje te veel.
    Verder zouden we dan ook weer een groter huis moeten zoeken als de 2e op komst is, en aangezien wij hier nog niet zolang wonen denk ik dat we na de 1e toch nog wel een paar jaartjes wachten, alles lekker rustig houden.
    Dan kunnen we later van allebei genieten, en zou jammer zijn als je van je ene kindje minder meemaakt omdat je steeds druk bent met je andere kindje.
    Maargoed, dat moet ieder voor zich weten.
     
  15. conny75

    conny75 Fanatiek lid

    18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Wij wouden er maar 2 jaar tussen hebben zitten maar helaas is dat niet gelukt. Onze zoon is nu 2,5 en we zijn nog bezig met zwanger worden.
     
  16. MomToBe

    MomToBe Actief lid

    18 dec 2006
    310
    0
    0
    Ja die kans zit er natuurlijk ook altijd nog in.... ik kan wel zeggen ik wil dan zwanger worden (bij de 1e was het meteen raak) maar voor 't zelfde geld duur 't het een hele tijd....
     

Deel Deze Pagina