morgen echo: is het er 1 of zijn het er 2???!!!

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door ipad, 28 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@klein Chrisje, ik weet niet hoe dat kan, heb zelf ook meerdere eeneiige tweelingen in de familie maar ze zeggen toch echt dat het niet erfelijk is. ik wilde namelijk een vroegere echo omdat wij ook heel veel tweelingen in de familie hebben (niet alleen eeneiig) waaronder mijn broertjes en zusje. toen zei de vlos dat eeneiig niet erfelijk is, en als je erop googled blijkt dat idd te kloppen. vraag maar eens aan je gyn/vlos.

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Inderdaad is alleen een twee-eiige tweeling erfelijk. Dat komt omdat er met een twee-eiige een dubbele eisprong is. Dat kan erfelijk zijn, maar ook alleen via moeders kant. Als er dus veel tweelingen in de familie van je man zitten, is het voor jullie al niet meer erfelijk.

Een een-eiige tweeling is eigenlijk een soort "foutje" van de natuur (een leuk "foutje" dat wel ;) ). Ipv van zich door te delen in 1 kindje splitst de embryo zich op. Dat is dus niet erfelijk.

Als je even googled, vind je hier heel veel informatie en uitleg over.

Van een tweeling zwanger zijn is inderdaad wel erg bijzonder. Je krijgt flink wat extra belangstelling overal en gezien je bij een gyn onder behandeling moet, mag je extra vaak naar je kindjes kijken. Voor ons was het niet zo'n grote verassing dat het een tweeling is. We wisten dat er 2 embryo's geplaatst waren en vanaf dat moment hadden we beide ook erg sterk het gevoel dat het ook echt een tweeling zou worden. (dat ze dus beide in zouden nestelen) Toch was het wel een erg bijzonder moment toen ze de baby's op de eerste echo zagen en de hartjes beide klopten. Dat vergeet je nooit meer.

3. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    43 1-eiige tweelingen!! Wow, dat lijkt me grappig op een familiereunie :D

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Vooral een drukke :-D

5. ipad

ipad Niet meer actief

ik zie ze maar 1x per jaar.....

6. Maria0

Maria0 Bekend lid

9 sep 2007
    623
    0
    0
    Kraamzorg
    Enschede
    oohw spannend ben benieuwt hoeveel het er zijn :D

7. ipad

ipad Niet meer actief

oei heb ik jullie nou niks meer laten weten??

We zagen één mooi kloppend hartje!!!!
    Ooohhh....we zijn zo intens gelukkig met dit frummeltje!

Ik voel me goed, ik voel me super....misselijkheid en vermoeidheid zijn over...en we luisteren zelf geregeld naar eht hartje!

8. Zanetti

Zanetti Niet meer actief

Klein chrisje wat heerlijk voor jullie, gefeliciteerd en geniet ervan :D

9. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    super meid
    gefeliciteerd :D :D

10. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Hihi dat is een laat bericht :D Maar mooi dat alles goed is en je hebt nu ook al de eerste 12 weken gehad!

Deel Deze Pagina