wel of niet op vakantie.....

Discussion in 'Zwangerschap' started by setje, Jul 19, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Mijn man wil eigenlijk dit jaar nog lekker met zn tweetjes op vakantie met het vliegtuig. (portugal, griekenland zoiets)

Maar bij mij komen er allemaal enge gedachtes op bij het vliegen en in het buitenland zijn! Stel dat er iets gebeurd met de kleine... zit je in het buitenland, waar je de taal niet spreekt!

Gaan jullie wel op vakantie?

liefs Setje

2. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    Ik ben nog wel op vakantie geweest toen ik 12/13 weken zwanger was. Naar La Palma. Het was heerlijk! Lekker even bijkomen, want ik ben de eerste 3 maanden heel erg moe geweest. Ben blij dat ik toen gegaan ben, want deze zomer wordt het niet meer dan een weekendje Schier ofzo (als dat al gaat lukken met de beeb).

3. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Wij wilden misschien als ik 24/25 weken zou zijn naar new york gaan voor een paar daagjes. Maar ben nu toch aan het twijfelen. Stel er gaat iets mis, wordt te vroeg geboren. Weet niet of ze dan al het kindje in leven proberen te houden, maar dan zit je daar in de US. En dan.... kun je niet naar huis. Wie vergoed alle kosten, wanneer kun je wel naar huis...
    Vind het maar eng hoor als ik daar aan denk. Binnen europa lijkt het me makkelijker dan de oceaan over steken. Ik denk dat we maar wachten en volgend jaar met de kleine gaan.

4. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Wij zouden eigenlijk met 28 weken zwangerschap een paar dagen naar de familie van mijn man gaan in Marokko. Doordat ik met 26 weken zwangerschap in het ZH belandde mocht ik van de gyn niet meer vliegen en is het niet doorgegaan, anders was ik zeker gegaan! Als je je goed voelt, waarom niet?

5. Saraah

Saraah Fanatiek lid

Dec 6, 2005
    3,597
    0
    0
    Almere
    ik ben met 34 weken nog weekende parijs geweest..., maja ik zat dan ook wel weer snel in NL.. mocht er wat zijn gebeurd...

nu kan 't niet meer, maar zou 't kunnen was ik allang weg... voel je je goed.. zou ik me niet druk maken... en nog ff lekker genieten :D

6. toi

toi Actief lid

Oct 12, 2005
    196
    0
    0
    Ik ben vorig jaar op vakantie geweest naar turkije toen ik 11 /12 weken zwanger was en dat is uitgelopen op een miskraam en ik zou dus ook nooit meer op vakantie gaan als ik zwanger zou zijn. Vreemd land en vreemde taal. Het hoefd niet altijd fout te gaan maar toch ik neem geen risico's meer. Misschien moet je het eerst overleggen met de VK/Gyn wati die er van zeggen voordat je een reisje boekt. En goed de voorwaarden lezen van de vliegtuigmaatschappijen met hoeveel weken je nog mag vliegen. Zit heel veel verschil in namelijk.
    Su6 met je beslissing.

Gr. toi

7. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

Mar 23, 2006
    975
    0
    16
    ik ben pas geweest en we willen in het najaar nog een keer. Blijven dan wel binnen Europa.
    Ik ga er vanuit dat alles goed blijft gaan en als ik me tegen die tijd nog goed voel, wil ik er zeker nog ff tussen uit. Nog even voor de laatste keer een vakantie met zijn 2en.
    Ik zorg dan dat ik het nummer van de Nederlandse Alarmcentrale altijd bij me heb (mocht er iets gebeuren), zij helpen je dan mocht er iets gebeuren. Als je een goede reisverzekering en zorgverzekering hebt, ben je gedekt voor de kosten.
    Maar nog maals, ik ga er vanuit dat het allemaal goed gaat en dat we in september nog ff lekker een weekje weg gaan.

8. Selin

Selin Fanatiek lid

Aug 15, 2005
    1,396
    0
    0
    Maastricht
    Als je je goed voelt zou ik zeker nog ff genieten van een vakantie die je nog kunt maken!

9. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

May 14, 2006
    2,463
    0
    0
    Ik kan me die enge gedachten goed voorstellen, ik had ze ook. Alleen heb ik me er niet door laten weerhouden en we zijn met 34 weken zwangerschap nog lekker naar Frankrijk geweest. Er zijn een hoop 'stel dat' situaties te bedenken waar je liever niet in terecht wilt komen, anderzijds als je naar al die 'stel dats' zou leven dan kun je jezelf net zo goed opsluiten in huis.

Ik ben er van uit gegaan dat ik me nog goed voelde en de medische voorzieningen in Frankrijk ook gewoon goed waren. Het was heerlijk om nog even weg te zijn, die tijd samen kan je ook goed gebruiken!

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Wij zijn ook nog even weggeweest bij de zwangerschap van Lisa.. Ik voelde me goed..

11. Panda

Panda Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    2,248
    0
    0
    Ik ga regelmatig naar Parijs en het enige wat ik dan een beetje eng vind is door Belgie rijden :D
    En over drie weken gaan we op vakantie naar Portugal. Als je je goed voelt en je verloskundige vindt 't ok, kun je best op vakantie. Ik geloof dat de meeste luchtvaartmaatschappijen tot de 27e week geen bezwaar hebben, daarna verschilt het. Check dat dus wel even.

Er kan altijd wat gebeuren op vakantie, ook als je niet zwanger bent. Ik heb vorig jaar de eerste hulp-afdeling van het ziekenhuis in Porto bezocht met een nogal heftige blaasontsteking en dat ging prima (hartstikke schoon, dat ziekenhuis, en heel vriendelijke artsen!). Je kunt voor de zekerheid een land kiezen waar je weet dat je je verstaanbaar kunt maken (in Portugal heb je bijvoorbeeld meer aan Frans dan aan Engels, dat moet je net weten).

Maar het is echt je eigen beslissing. Als je je er niet prettig bij voelt, moet je het niet doen. Of ga niet te ver weg zodat je in geval van nood snel thuis bent.

12. Niet meer actief

Ik ga ook nog over 8 weekjes een weekje met het vliegtuig naar Spanje. Lekker ff nog relaxen met z'n tweetjes.

13. Petra

Petra Actief lid

Oct 29, 2005
    121
    0
    0
    student
    Noord-Brabant
    Ik zou nog even gaan hoor, binnen Europa is prima toch? Lekker nog even met zijn tweetjes, wij zijn in de zwangerschap van de eerste naar Mexico gegaan, laatste keer ver weg dachten wij! Heerlijk genieten met zijn tweetjes, want nu hebben we bijna 4 kids en vliegen zit er voorlopig even niet meer in....
    Dus nu kan het nog!!!

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Wij zijn al met vakantie geweest in mijn 12e en 13e week en in sep. gaan we ook nog een weekje. |Ik ben er niet bang voor ofzo zorg gewoon dat je alle tel.nr hebt en uitzoekt wat de dichts bijzijnde ziekenhuis is voor het geval dat.

15. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    Ben met 6 maanden nog naar Griekenland geweest.
    Deze vakantie was al geboekt toen ik zwanger raakte van de tweeling.
    Mocht er iets gebeuren dan zijn daar ook ziekenhuizen en al spreek je de taal niet...ze zien wel dat je zwanger bent. ;)
    Ook de gyn. vond het geen probleem en gaf me (voor de zekerheid) kopieën met info. over mijn zwangerschap.

16. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik wil in september nog een weekje naar Barcelona. Volgens mij zijn de ziekenhuizen daar prima, mocht er iets gebeuren. Maar daar moet je inderdaad niet vanuit gaan.

17. setje

setje Fanatiek lid

Jun 18, 2006
    1,989
    0
    36
    Hoevelaken
    Moet eerlijk zeggen dat ik ook wel erg veel zin heb om lekker op vakantie te gaan.... Ik denk dat ik er gewoon voor ga!

thanx voor de reacties!

liefs Setje

18. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou wel gaan als ik jou was, lekker man, nog even met z'n tweetjes.

19. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Zou gewoon lekker gaan hoor! Als je je goed voelt waarom niet?
    Wij zijn nog geweest toen ik 16 weken zwanger was en we gaan in augustus nog een weekje. We weten nog niet waar naartoe. Misschien Spanje oid. Een avontuurlijke vakantie naar een wat achtergebleven gebied zou ik niet doen, maar met de zorg in bv Spanje of Italië is niks mis toch?
    Als je nog gaat veel plezier en lekker van genieten..
    Groetjes Senseemillia

20. Molly

Molly Fanatiek lid

Dec 4, 2005
    1,456
    0
    0
    Eind augustus gaan wij lekker nog een weekje naar Mallorca. Heb wel even gekeken of er een ziekenhuis of dokter in de buurt zit. Ik voel me goed, dus ga er mooi nog even van genieten. Enne, overal worden kinderen geboren toch? Dus in een ziekenhuis in een beetje westers land kunnen ze je echt wel helpen als er iets mocht zijn.

Share This Page