Vandaag had ik een echo omdat mijn verloskundige de baby niet zo goed kan voelen (kilootje extra en voorliggende placenta) Dus opmeten en nu was de baby een weekje achter qua groei, ze zou contact opnemen met mijn vk, heb woensdag een afspraak dus zou dan meer horen. Nu hing de vk smiddags vrij snel aan de lijn dat ze een afspraak ging maken in het ziekenhuis bij de gyn voor extra echo en onderzoeken, want dit was toch wel zorgwekkend. Vriendin opgebeld die zelf ook ervaring had en heeft met minder grote baby's om zo maar te zeggen want was best een beetje paniekerig, had geen idee dat ik gelijk door gestuurt zou worden. En ook nog heel snel, ze belde terug dat ik morgenmiddag kon komen, maar ik weet er niets vanaf...wat gaan ze doen? Ik ben al geprikt op suiker, en dat is goed, heb buiten mijn BI en losse gewrichtjes nergens meer last van. Heb aangegeven dat de afgelopen weken bol stonden van spanning en stress, de echo's hiervoor waren allemaal goed en netjes, maar begon de afgelopen 4 weken ook weer over te geven en heb ook echt mijn best gedaan alles binnen de perken te houden, maar over overlijden heb je weinig te zeggen en stress komt er toch wel bij kijken. Mijn bloeddruk is goed, geloof alleen dat mijn stresslevel nu weer omhoog gegaan is, want wat is er aan de hand en wat gaan ze doen? Verder zag het er allemaal goed uit zei de echoscopiste, maar misschien heeft ze dat alleen maar gezegd omdat ze eerst meer wilden weten, want ik vind het wel erg op spel en sprong, niet dat een extra onderzoek erg is, dat zei de vk ook toen ik zei kan het door de spanning komen, maar ja....dat ze er zo'n haast achter zetten is bij mij toch een soort van WTF! of is dit juist normaal. Pffff...iemand ervaring hiermee?
pff jeetjuh weet ff niet wat ik moet zeggen wat was de lengte van de beeb? en hadden ze ook een schatting van het gewicht?
Als de kleine een weekje kleiner is dan je termijn, dan is dat voor het ziekenhuis niet iets zorgwekkends hoor! Pas als de achterstand 2 weken of meer is zal je bedrust voorgeschreven krijgen (of opname). Dit verschil van een week kan heel vaak voorkomen, zeker in de periode tussen 25-30 weken! Vaak zal je zien dat een echo een week of 2 later weer helemaal normaal is. Hoe zwaar is jouw ukkie nu opgemeten dan? (je loopt ong. even ver als mij )
Volgens mij doen ze gewoon uit voorzorg extra onderzoeken snel. Mijn bloeddruk was ineens erg hoog en werd diezelfde dag ook nog doorgestuurd naar ziekenhuis voor bloedonderzoek, en moest gelijk ook aan zo'n monitor hangen en naar de gyn. Was de hele middag in het ziekenhuis. Was achteraf niet iets ergs, alleen mn bloeddruk dan. Maar het is allemaal in belang voor jou en van je kindje, en je kunt er dan beter snel als laat bij zijn he
Nou de baby is helemaal gezond hoor! Alleen zit ik nu dus wel in het ziekenhuis, gisteren werd inderdaad al snel duidelijk dat de baby niet groot is, maar ook niet zorgwekkend. Lekkere kleine actieve (lees errug drukke) baby. Alleen mijn bloeddruk was wat hoog, en dat was niet zo'n ramp....maar er werd ook een eiwitje in mijn urine gevonden en 1+1=2 dus ik mocht ook gelijk niet meer weg. Morgen de uitslag en maar hopen dat het gewoon goed is, dan mag ik weer naar huis, alhoewel ontbijt op bed wel lekker is.
Oh, gelukkig maakt de kleine het goed. Ik ga voor je duimen dat je snel weer naar huis mag. Toch wel fijn dan je verloskundige goed heeft gehandeld. Nu kunnen ze je in de gaten houden. Succes daar en hou je taai!!! Groetjes Claire
jeetje dat je dan gelijk moet blijven? Hier toen ook in zk beland na zwschapsvergiftiging maar hoefde niet te blijven...wat een verschillen altijd!!