omdat ik hier geen steun krijg probeer ik het via het forum. :x ik ben 12 weken zwanger en helaas weten we niet zeker wie de vader is. daar graag geen reactie's over want daar heb ik op dit moment niks aan. allebei wouden helaas geen contakt meer daar kwam ik best snel overheen maar omdat 1 weer begon te praten ging ik ervoor. maar geen week later verwijderde hij me weer hij heeft me helemaal uitgescholden dat ik ''alleen maar aan mezelf denk'' ''hoer'' en nog veel meer. waarschijnelijk is hij de vader. vandaag kreeg ik een bericht dat hij samen met mij en mijn familie wilt praten. maar daar heb ik geen zin in en dat heb ik hem ook duidelijk gemaakt. mijn moeder weet alles ik praat iedere dag met haar. maar samen praten? ik vind dat het iets tussen ons is. maar ben ik hier fout geweest? zelf weten zijn ouders het nog niet en dat wilt hij ook niet pas als het kind er is. maar ik heb het dus gehad ik wil geen idioot als vader. voor de 2e keer verwijderde hij me en hij heeft me 2 keer uitgescholden. ik stuurde hem nog een sms maar heb er geen antwoord op gekregen. ben verdrietig en boos maar ik weet genoeg. dacht in het begin al dat ik zelf met het kind zou zijn maar weet het nu bijna zeker. maar het voelt dat alles mijn schuld is? :x heb over 3 weken echo en vraag me nu al af of ik moet laten weten hoe het gegaan is? of weer wachten tot hij wat van zich laat horen en dan vertellen?
zo te horen communiceren jullie alleen maar via internet of sms. ALs ik je 1 tip mag geven: als je weer eens met hem communiceert, doe dit dan eens face-to-face. Je hebt dan minder last van misverstanden en communicatiefouten en weet beiden waar je aan toe bent. Het is natuurlijk een vreemde situatie zo. Want is hij wel/niet de vader. Voor hem zal dat net zo goed verwarrend zijn. Onthou ook dat het voor mannen uberhaupt allemaal anders is dan voor vrouwen (niet dat ik hiermee zijn reacties goed praat overigens). Het vervelende is alleen dat mannen vaak het idee hebben dat ze een keuze hebben: zij kunnen er voor kiezen het kind wel/niet te erkennen en dus wel/niet een rol te spelen in het kinds leven. Die keuze heb jij als vrouw niet. Jij krijgt dit kind en dat zal dus altijd deel zijn van jouw leven. Ik denk dat je dat goed in je achterhoofd moet houden. Zo te horen zit een relatie er iig niet in. Ga voor jezelf na of je deze man een rol wil laten spelen in het leven van je kind en op wat voor manier. Niet alles hoeft te gaan zoals hij het wil of hoe hem het uitkomt. Als hij open staat voor contact, kijk dan hoe jullie dat het beste kunnen regelen. Neem desnoods een onafhankelijke partij in de arm. Loop eens naar binnen bij een juridisch loket o.i.d. om te horen wat de rechten/plichten van jullie beiden kunnen zijn. Of jij fout bent geweest? Ik kan alleen maar zeggen: waar 2 vechten om een been....... het is gewoon een vervelende situatie waar jullie samen uit zullen moeten komen. De vraag is alleen op wat voor manier. Wellicht is het geen slecht idee met iemand anders erbij te praten met elkaar, maar of dit jullie ouders moeten zijn???? Misschien dat een meer onafhankelijke partij beter is, maar dat is aan jullie om in te schatten.
Ik sluit me helemaal bij Juudje aan qua tips, kan het niet beter verwoorden. En wat betreft je vraag... Idd, waar er 2 vechten hebben er 2 schuld, dus jullie hebben er denk ik allebei je eigen aandeel in. Weet je waaróm hij ook met je ouders wil praten? Wellicht is dat handig om te achterhalen, in plaats van dat je zelf meteen die deur dichthoudt. Wat is zijn beweegreden om niet alléén met jou, maar ook met je ouders erbij te overleggen? Wie weet vindt hij het ook wel lastig om nu met jou te communiceren, omdat jij uiteraard ook behoorlijk van slag bent door alle emoties, veranderingen en hormonen! Dat kan voor een man behoorlijk beangstigend zijn... Geeft hem geen recht om zo te reageren, maar mannen zitten wel anders in elkaar dan wij. Ik hoop dat je uiteindelijk duidelijkheid krijgt en wat nog belangrijker is: rust!! Je hebt rust nodig om dit kindje goed te laten groeien en straks goed op te kunnen voeden. Schep zo snel en efficiënt mogelijk duidelijkheid (mét of zonder vader en wie dat dan ook moge zijn...), en concentreer je daarna volledig op je zwangerschap! Succes meid!