al 2 mnd last en nog steeds is t tandje niet door

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liqueske, 12 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    hoi allemaal,

onze kleine vent kreeg zn eerste 2 tandjes toen hij 8 maanden oud was, heel veel last van gehad en de symptomen bleven ook na het doorkomen van de tandjes. nu is hij ruim 10 maanden en nog steeds heeft hij last, op alles bijten, kwijlen tot en met, ik mag niet aan zn tandvlees komen, en ook houd hij steeds zn hoofdje schuin. laatste week begint hij ook met huilen als ik hem wegleg, op bed of aankleedkussen of zelfs op de bank.

met bijna 11maanden en pas 2 tandjes is hij niet de snelste en dat geeft ook niks, maar jeetje zoveel last ervan hebben kan toch niet goed zijn. hij heeft er avonden bij dat ik hem paracetamol moet geven om hem stil te krijgen zodat hij kan slapen, 1 avond werkte dit zelfs niet. afgelopen dagen eet hij als de beste en slapen gaat fantastisch (hij heeft nogal een geschiedenis van slecht eten en niet (door) willen slapen. hij heeft afgelopen 5 nachten al doorgeslapen!!!) dus ik heb niet het idee dat er al vlug tandjes door zullen zijn, er is ook niks aan te zien, geen streepjes, geen bultjes helemaal niks

moeders die hier ervaring mee hebben of andere ideetjes?
    detinox en chamodent helpt niks, o ja hij pakt ook veel naar zn oortje afgelopen dagen, maar verder geen koorts of viezigheid uit zn oor.

begin me af te vragen of ik nu weer de overbezorgde moeder ben of dat er echt iets aan de hand is, kan me niet voorstellen dat dit normaal is...:(

2. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten begon rond de 3e maand met kwijlen etc en met 7 maanden kwamen pas de eerste tandjes. En eind maart kwamen er weer 2. Nu is ze alweer een tijdje aan het kwijlen, moeilijk slapen, huilen, hangerig, rode wangen maar nog niets hoor.
    Zij zit ook veel aan haar oor, maar ze heeft geen koorts en ik mag er aan zitten. Ze heeft al een paar keer oorontsteking gehad en dat was heel anders.

Hopelijk komen die tandjes snel door, en je bent niet overbezorgd hoor ;)

3. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    wat was bij kirsten het verschil in symptomen van ooronsteking en het aan de oortjes zitten door de tandjes?

zij is dus nu 13 maanden en heeft er ook "pas" vier?

ik dacht net dat ik een streepje zag zitten, links onder naast de eerste twee tandjes zeg maar... maar ja het was tijdens het eten, dus kan ook gerust een mini stukje spaghetti geweest zijn, zal morgenvroeg nog eens goed proberen te kijken.

zat me net af te vragen of het misschien zou kunnen dat de tandjes te dicht op elkaar staan en daarom niet goed erdoor kunnen komen? maar ja dat is misschien wel erg ver gezocht

4. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Heeft hij geen oorontsteking? Omdat hij zijn hoofdje steeds schuin houdt?

Er hoeft niet perse viezigheid uit zijn oor te komen. Ik zou het even laten controleren door de huisarts.

5. liqueske

liqueske Actief lid

7 aug 2009
    165
    0
    0
    ja daar twijfel ik soms ook wel eens aan, oorontsteking, maar de ene keer is het een dag linksom en dan weer een paar dagen rechtsom, ik mag er ook gewoon aankomen en ook schoonmaken na het badje, hij heeft er verder niet echt last van zoals bij een oorontsteking zou zijn, denk ik. heb geen ervaring met oorontstekingen dus ik mag niet te hard roepen... slaapt en eet verder goed, geen last met drinken uit de fles enzo, dacht dat dat één van de duidelijkste symptomen was toch? niet kunnen zuigen? zn tutje verslind hij hoor.

Deel Deze Pagina