Had dit bericht eerst bij miskraam neergezet maar volgens mij hoort ie hierbij.... Vanmorgen naar het ziekenhuis geweest voor eerste echo. Dit was nog onder controle van de gyn omdat we bezig waren met onderzoeken. Uiteindelijk toch spontaan zwanger geworden. Ik zit vandaag op 7 weken. Bij de echo was geen hartactie te zien. Ze vertelde dat dit (uiteraard) twee dingen kon betekenen: Of dat het een miskraam wordt of dat ze te vroeg waren! Ik had 30 juni mijn eerste dag laatste menstruatie en denk dat ik mijn eisprong op de 17e dag (16 juli) had. Volgende week vrijdag moet ik terugkomen. Hoeveel kans heb ik dat er dan wel hartactie te zien is of moet ik ervan uitgaan dat het een miskraam wordt.... Ik heb al vanaf het begin geen symptomen (alleen beetje last van mijn borsten aan de zijkant). Zou dit er ook nog mee te maken kunnen hebben? Volgens het ziekenhuis overigens niet. Verder geen bloedingen en pijn. Hoop dat iemand antwoord op mijn vraag heeft.
Wanneer had je een positieve test in handen dan? Als je vanaf dat moment 14 dagen terug rekent. Dan is die dag waarschijnlijk je eisprong geweest.
Goeie Linda.... had ik zelf nog niet zo bedacht! Eerste hele hele hele lichte test had ik donderdag 15 juli (dag 16) en zaterdag een meer duidelijke... Ik denk dat ik mijn eisprong de 17e dag had aan de hand van mijn temperatuur. Die was die dag namelijk nog laag en ging vervolgens omhoog. Had alleen daarvoor niet temp opgemeten maar ik kan het bijna met zekerheid zeggen.
Dat zou dan betekenen dat ik volgens berekening nu op 6.6 zou zitten in plaats van op 7.0. En ik ben zo benieuwd of het mogelijk is om in dit stadium nog geen hartactie te zien.
Maar wanneer had je nu een positieve zwangerschapstest? Als je op dag 17 een positieve ovulatietest had komt de eisprong binnen 24-48 uur. Dus het kan goed zijn dat die pas op dag 18 is geweest en dan is het heel goed mogelijk dat je nog geen hartactie op de echo ziet
Sorry hoor voor onduidelijkheid.... Ging een beetje mis hier. Ik had geen ovutesten gedaan, wel temp dus en donderdag 30 juli eerste lichte test. Jij vandaag met verlof.... lekker zeker??
Maar eerder heb je geen temp opgemeten toch? Want dan mag je daar niet vanuit gaan. Dan ga je gewoon van je positieve zw. test uit. Als ik het zo bereken heb je dan een cyclus van ongeveer 31 dagen gehad. Dan ben je vandaag 6 weken en 4 dagen. Dan is het zeker mogelijk dat er nog geen hartactie is. En misschien heb je ook wel heel vroeg een streepje gezien en ben je zelfs nog wat minder ver. Ja vandaag offiieel mijn verlof, maar van het weekend had ik al (voor)weeen en daarom moet ik nu veel rusten. Ik had mijn verlof wel anders voorgesteld hoor, maar het is nu gewoon afwachten en hopen dat de kleine toch nog wil blijven zitten
Kan beide kanten op gaan. Bij sommige vrouwen is de innesteling wat later en duurt het wat langer voor er een hartje klopt. Maar de andere kant kan ook. Meer dan afwachten kun je niet doen
@Linda, ik was al twee jaar bezig met tempen. Heb wel een idee dat ik temp voor ei en na ei weet maar helemaal zeker weten doe ik het niet nee. Maar... ik kom op 6w6d met eisprong op 17e dag en posi test op 30 juli. Ik hoop voor je dat rust beebje nog even laat zitten. Rustig aan dus... Dank voor berichtjes. @Meara, je hebt gelijk... het blijft afwachten. Het is alleen wel fijn te horen dat hartactie ook nog later kan komen en dat het nog goed gaat komen.
ik moest ook bij naar de gyn met 6 weken. ik was toen 6 weken en 2 dagen zwanger bij mij was het hartje goed te zien, maar voor we begonnen met de echo zei hij je moet nu niet schrikken als we niks vinden want dat is heel normaal het is nog aan de vroege kant. dan kom je over 2 weken gewoon nog een keer terug en dan zoeken we weer. dus meid nu nog niet druk maken. pas druk maken op het moment als je je echt druk mag maken!
lieve, lieve boes! Ik duim onwijs hard voor je en hoop dat je over anderhalve week een prachtige echo hebt. De wereld is klaar voor boesbeeb en je hebt al lang genoeg gewacht. Zo ga duimpjes verder draaien voor jullie kleine plakkerd! Dikke smok
Lieve Boes, Denk dat Linda2 gelijk heeft. Als je temp dag 17 aangeeft, is ei op dag 18 waarschijnlijk bevrucht. 14 dagen later zou dan je NOD zijn. Das zelfs een cyclus van 32 dagen! Ik duim en bid dat je gewoon een fashionably late ei hebt en dus een fashionably late bevruchting en een fashionably late innesteling en dus ook een fashionably late hartactie. SO!!! Liefs, Jem
Ik had dit ook vorige week, en mocht gisteren terugkomen voor een nieuwe echo. Gisteren was er wel duidelijk hartaktie te zien, en volgens de meting 7.4 wkn, terwijl ik zelf op 8 zat. Het kan dus allemaal. Sterkte.
Heb dit ook eens gezien bij een vriendin (weet helaas niet meer hoelang ze toen zwanger was) maar die had ook geen hartactie dus het was sorry mevrouw maar u krijgt binnenkort een miskraam. Afspraak gemaakt voor curretage, ter plekke nog maar even een echo (geloof omdat ze nog niet gebloed had) en jahoor: beebje met kloppend hartje! Ondertussen een gezonde meid van bijna 2! Hoop dat dit bij jou ook zo zal gaan
Ach jeetje, dat is ook niet fijn! Wat een onzekerheid..! Het is goed om er rekening mee te houden, maar er kan natuurlijk altijd nog wat mis gaan. Probeer jezelf niet te veel te kwellen met wel of niet (makkelijk gezegd...). Wacht gewoon volgende week af..! Ik had trouwens ook nauwelijks tot geen zwangerschapssymptomen..! En ben nu 24 weken zwanger! Dus dat zegt niets! Ik wens je veel succes en sterkte en duim voor een goede echo met een beeldig hartje!