Vanmorgen en zonet 2 keer licht positief getest (Sensitest en KV2x5). Kan het nog niet helemaal geloven. Wat kan ik nu het beste doen. Wachten tot de streep duidelijker is? Morgen is mijn NOD. Ik wil graag nog naar de huisarts om het zeker te weten. Wanneer kan ik dit het beste doen? Zit op een roze wolk, dus kan niet zo relativeren meer
Alvast gefeliciteerd ik zou morgen een cb digitaal doen en dan je verloskundige bellen als je er weer zwanger komt te staan. Je hoeft niet naar de huisarts die doen dezelfde testen als jij
Had vrijdag precies hetzelfde, foto van testen gemaakt en afspraak gemaakt met huisarts. De huisarts feliciteerde me, hij vond het over duidelijk terwijl ik het echt heel licht vond. Hij deed verder geen testen meer, thuistesten zijn betrouwbaar genoeg was hij van mening. Heb vandaag afspraak gemaakt bij een verloskundige gemaakt, daar heb ik 18 juni een afspraak. Dat duurt voor mijn gevoel veelste lang.
Gefeliciteerd! Geniet ervan en gewoon een verloskundigepraktijk naar jou keuze bellen om je aan te melden! Thuistesten zijn 99,9% betrouwbaar. Zeker als je meerdere testen hebt gedaan is dat zeer betrouwbaar
en anders doe je er net als ik 7 achter elkaar . om er daarna achter te komen dat je echt heel erg zwanger bent gefeliciteerd!
Gefeliciteerd! Gewoon een verloskundige bellen, ik ben destijds naar de huisarts gegaan, wist door onregelmatige cyclus ook helemaal niet hoe ver ik was. Maar huisarts deed niets, kreeg alleen een brief mee met info en telefoonnummer verloskundige..
Huisarts hier doet ook niks, geen extra bloedtest ofzo. Ik zou gewoon net een setje KV2x5 halen en er morgenochtend nog eentje doen, en overmorgen weer! Moeilijk wel he, ik was ook zooo ongeduldig! Bij de vk kon ik terecht met 10 weken, die deed dus ook niet eerder al een bloedtest ofzo. Met 10 weken meteen een echo bij de intake.
Hoi allemaal, Wow wat super leuk al jullie reacties! Bedankt! Heb inmiddels 4 testen gedaan en alle 4 licht positief (Sensitest + KV). Vandaag is mijn NOD. Huisarts vertelde dat ik over een week nog eens moet testen, maar voor mijn gevoel ben ik echt zwanger. Ik kan er toch wel vanuit gaan? Het is zoooo moeilijk te bevatten, kan het niet geloven
Als ze alle 4 positief waren lijkt mij van wel toch? Ze kleuren echt alleen maar als er een bepaalde hoeveelheid Hcg in de urine zit toch? Ik kwam dit een tijdje geleden tegen: Meten is weten Waarom wil men de hoeveelheid HCG in het lichaam weten? Allereerst om na te gaan of er sprake is van een zwangerschap. De meeste testen meten het HCG vanaf 25 IU per liter, aangeduid als 25 iu/l. Of 25 miu/ml. Dit zou overeenkomen met een zwangerschapsduur van 4 weken, gerekend vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Dit is dan twee weken na de bevruchting. Soms verwarrend, maar men rekent een zwangerschap vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, ook al is men dan nog niet zwanger. Wanneer men het heeft over 40 weken zwangerschap, zijn het daadwerkelijk dus 38 weken zwangerschap. In dit artikel gaan we telkens uit vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie. Welnu, men kan dus gaan testen met een urinetest vanaf dag 28. Een bloedtest echter kan al na 25 dagen uitgevoerd worden. Bij de meeste zwangerschappen is de hoeveelheid HCG na 28 dagen rond de 25 IU/L. Echter soms komt het voor dat dit nog zeer weinig is, en minder bedraagt dan de vereist 25IU/L. In dit geval zal de zwangerschapstest negatief uitvallen. Beter is om te wachten met testen tot 35 dagen zwangerschap, oftewel 1 week over tijd. De hoeveelheid HCG is dan toegenomen tot gemiddeld 18-7.340 IU/L. Waarom de ene vrouw meer HCG aanmaakt dan de ander, is onbekend. Maar feit is wel dat dit helemaal niks zegt over de gezondheid van de foetus. Verder kan men vaak wel aan de hoeveelheid HCG zien hoe deze verloopt. Bron:HCG tijdens een zwangerschap | Mens en Gezondheid: Zwangerschap
Ben er wel van overtuigd dat het zo is. Vandaag ook positief. Ik ga voorzichtig beginnen met ervan te genieten!