zwangerschaps suiker ..grote baby of toch niet

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door lynnbruce, 27 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lynnbruce

lynnbruce Nieuw lid

27 jan 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi dames
    Vandaag ben ik 32 weken zwanger van mijn tweede zoontje.
    Ik heb zwangerschaps suiker en kan het tot nu toe onder controle houden met een dieet. Alleen sinds een week of 2 schommelen mijn ochtend waardes. Sinds mij 20 weken echo zijn we er achter dat deze baby groter is dan gemiddeld. Vandaag bij de verloskundige wat meer uitleg gekregen. Met 30 weken een groei echo en toen zat hij met zijn groei op p97 terwijl de groei dan max p90 mag zijn. Nu maak ik me dus helemaal druk is de baby echt te groot of zitten ze ernaast ? want met 28 weken had ik een *pret3decho* en daar ook de groei gemeten maar daar liep ik maar 4 dagen voor op de weken 28 weken die ik was. En nu weet ik wel dat ze dan minder precies kijken maar toch ik snap er niets meer van. Ik heb echt een mega buik en heb ook het gevoel alsof ik al veel verder zwanger ben dan dat ze zeggen. Dit gevoel komt ook omdat ik 7 april 2015 ben bevallen en kort daarna weer in verwachting raakte maar daar kwam ik achter met ruim 3 maanden dus ook geen flauw idee wanneer de bevruchting plaats heeft gevonden misschien ben ik wel 2 weken langer zwanger dan dat we denken..jaja ik weet het een heeeeel verhaal maar ik zit met zoveel vragen en het enige wat door mijn hoofd spookt is o dalijk krijg ik een mega baby (eerste zoontje was 2920 met 38.4 weken) moet ik ingeleid worden wat ik helemaal niet wil. En zo heb ik nog 100 spook gedachtes misschien ook door de hormonen enz. Maar wat mijn vraag dus eigenlijk is .. wie heeft hier ervaring mee en hoe zijn jullie kindjes uiteindelijk ter wereld gekomen en met wat voor gewicht want ik lees met groot regelmaat dat groei echo's vaak niet helemaal kloppen.

2. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Lijkt mijn verhaal wel. Op de 3D echo zeiden ze dat hij echt niet zoveel voorliep. En er is juist heel uitgebreid gemeten. Maar in het zkh zeggen ze dat hij boven de p97 zit! Ik moet nu voor een GUO 2 echo dinsdag omdat het hoofd ook boven die lijn zit.

Ik weet ook niet goed wat ik ervan moet denken. Heb ook diabetes trouwens. Ik wacht dinsdag even af en ik overweeg nog een keer terug te gaan naar die andere praktijk waar de 3D echo is gemaakt.

Mijn kindje ligt wel in stuit dit kon het grotere hoofd veroorzaken. Buikje zit op p95 of 90 dat vonden ze niet zo spannend.

Mij is gezegd dat het absoluut onmogelijk was dat ik verder ben trouwens, want dat dacht ik dus ook.

3. lynnbruce

lynnbruce Nieuw lid

27 jan 2016
    2
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben blij dat je gereageerd heb zo zie je maar lijkt bijna wel het zelfde verhaal inderdaad. Nu zijn de metingen bij mijn kleine wel gelijk dus z'n hoofdje buik en benen groeien wel gelijkmatig gelukkig. Ik heb ook helaas een gynaecoloog die niet echt voorzien is van spraak water en dus vaak met korte simpele antwoorden komt. Net zoals de p97 meting geen flauw idee wat ik me daar nou bij moet voorstellen het is dat ik vandaag weer voor het eerst bij de verloskundige ben geweest en die mij het een en ander duidelijk maakte. Ik heb nu pas met 36 weken weer een groei echo en aan de hand daar van gaan ze kijken of er ingeleid moet worden of niet. Maar ik ga wel proberen bij me verloskundige met 34 weken nog een groei echo te krijgen even kijken op wat voor meningen hun uitkomen en ook een beetje voor mijn eigen gevoel. Ik heb voor mijn 3d echo in Barendrecht geweest en die mw is officieel ook medisch echo scopiste maar officieel mag ze dan natuurlijk niet zo naar de echo kijken maar met een *knipoog* kijkt ze toch wel goed dus ik was toen helemaal.opgelucht dus ben nu wel benieuwd wat ze bij de verloskundige zeggen met 34 weken.. jij ook veel suc6 met de 2de GUO ik denk dat we ons maar niet te druk moeten maken maar het is wel fijn om ervaringen te delen het lucht erg op

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Eerst liep alles gelijk en nu de laatste keer opeens het hoofdje voor. Vind het wel gek dat je pas met 36 wkn weer een echo hebt ik heb ze veel vaker met de diabetes.

Wat ik weet betekent p97 dat 97% van de kindjes op dat termijn onder die lijn zaten. De mijne zit er dus boven... Ik laat het ook op me af komen ik denk eigenlijk dat het wel zal meevallen qua gewicht ze zitten er zo vaak naast!

Deel Deze Pagina