Hallo dames, Ik heb gisteren met precies 30 weken een groeiecho gehad ivm verwachting groot kind. Nou blijkt dat ook zo te zijn. Hij loopt dik 2 weken voor op groei. Hij wordt nu op 2000gram geschat. Ik vroeg me af wat bij jullie het geschatte gewicht was met de 30 weken echo. Bij mijn dochter weet ik het helaas niet meer. Moet nu over 4 weken terug en dan kijken we nog een keer en dan hoor ik ook wat het eventuele plan is. Ben benieuwd naar jullie reacties.
Hier zijn al wel wat topics over. Ons kindje werd met 31 weken 1460g geschat en dat was volgens de gyn gemiddeld...
Ons mannetje loopt enorm voor. Met 32 weken werd hij op bijna 2400 gram geschat. We zijn afgelopen woensdag weer naar de Gyn geweest maar omdat hij al volledig ligt ingedaald is het nu een kwestie van afwachten. De Gyn ziet geen reden tot ingrijpen, er worden wel meer grote kinderen geboren is zijn redenering en pas tijdens de bevalling weet je of het past
Onze jongste werd met 29+6 geschat op 1495 gram en dat was gemiddeld. Hij is geboren met 39+1 met een gewicht van 3600 gram. Dus ook mooi gemiddeld.
Bij de 30 weken echo hadden ze onze kleine man op 1980 gram geschat en liep ook 2 weken voor. Bij de geboorte (40+1) was hij netjes 3400 gram en +/- 50 cm, dus heel erg gemiddeld !!
Ik maak me er ook niet echt zorgen om, maar ik was gewoon benieuwd of dit echt erg groot is. Heb alleen 2 bevallingen vlakbij (zus en vriendin) die een kind hadden die tijdens de bevalling vast zat met de schouders. Waarbij mijn nichtje levenloos afgevoerd werd. Gelukkig is alles goed gekomen en heeft ze nergens last van. Onze dochter is tussen de 30 en 34 weken minder hard gaan groeien, waardoor ze bij de geboorte (39.2w) 4100 gram woog. Denk dat het nu dus weer zo gaat. We wachten rustig de volgende echo af en zien het dan wel. Er is er nooit 1 blijven zitten.
Hier ook ongeveer dit gewicht bij 30 weken en 3550 gr bij geboorte bij 41 weken. En ook 50 cm. Netjes dus.
Met 30 weken 1445 gram mooi gemiddeld, zoon is geboren met 40.5 en woog 4160 gram een stuk groter dan we verwacht hadden.
wij verwachten ook een groter kind, met 26 weken vond de verloskundige de fundushoogte hoog zitten en daarom kregen we eerder een groeiecht. Met 28.6 iets meer dan 1600 gram. Tot nu toe op de bovenste groeilijn, voor de zekerheid krijgen we binnenkort nog een groeiecho, zo lang de kleine met de bovenste lijn mee gaat is het nog niet zo erg pas wanneer ze daar weer boven gaan zoeken kijken ze verder. Met de 20 weken echo bleek ook dat onze uk lange benen heeft.
Hier met 30 weken ook groot geschat, maar uiteindelijk met 39 weken geboren en 6,5 pond, helemaal niet groot dus!
Geen idee meer, weet wel heel goed dat ze de jongste heel zwaar schatte, Meerdere echo's gehad en de 9 pond zou hij makkeljjk halen! Manneke was uitejneelikk 3440 gram!
Wij hadden bij de jongste een groeiecho met 31 weken en toen werd ze 1680 gram geschat, daarmee liep ze ongeveer een week achter. Bij 36 weken werd ze 2650 gram geschat en bij de geboorte was ze 3110 gram.
Hier met 30 weken 1685 aan de hand van de metingen,pin je er niet teveel aan vast,het is slechts een schatting en de laatste weken gaat het kindje pas in gewicht toenemen.
Hier was mijn dochter bij de 30 weken ruim 2 kilo geschat, en bij de geboorte was ze 4,5 kilo dus ze was uiteindelijk ook flink zoals voorspeld!