Komende maandag hebben we de eerste echo. Ik hoop zo dat het goed zit! Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? Belangrijke vragen o.i.d? Het is de eerste keer dus erg spannend
Hoeveel weken ben je? Want voor 10 weken krijg je over het algemeen een inwendige echo, en anders uitwendig. Bij mijn vk word voor de termijnecho geadviseerd om thuis twee glazen water te drinken en voor de echo niet meer naar de wc te gaan, met een gevulde blaas gaat een uitwendige echo schijnbaar makkelijker.
Over het algemeen wordt alles je wel duidelijk gemaakt door diegene die de echo gaat doen. Het belangrijkste is natuurlijk of je een hartje kan zien. Je kan vragen of alles er normaal uitziet verder, maar ook dat zullen ze je echt wel vertellen. Oh ja bij ons willen ze graag dat je een handdoekje meeneemt voor op te liggen. De vk dan, niet de gyn.
Inwendige echo's zijn wel veel duidelijker, dus als je daar niet tegenop ziet, niet te veel drinken van te voren .
Bedankt voor de antwoorden! Ik heb geen flauw idee hoever ik ben. Ik had namelijk geen cyclus. Het is dus een klein wondertje! Op basis van mijn laatste onderzoek bij de gyn vermoeden we 7 weken. Inwendige echo's heb ik vaker gehad. Wat moet moet en dit keer heeft het wel een heel goed doel!
Krijg je een uitwendige echo dan met je zorgen voor een volle blaas. Daarmee kunnen ze het kindje dan beter zien. Krijg je een inwendige echo dan is een volle blaas niet nodig. Bij sommige echopraktijken moet je zelf een handdoek meenemen, maar als het goed is zeggen ze dat ook wel. Over de echo valt weinig te zeggen. Ze weten wel of dit je eerste kindje/zwangerschap is en vertellen je dan vaak van alles zoals waar je blaas is, je darmen, de baarmoeder het kindje. Als je al aantal weken zwanger bent dan kunnen ze ook al goed onderscheid maken tussen hoofd en voeten. Meestal gaat dit vanzelf. En ze meten natuurlijk je kindje op om vast te stellen hoeveel weken je echt zwanger bent. Succes!
En niet schrikken als er nog geen armpjes of beentjes te zien zijn Ik had toen ook het intakegesprek, weet niet of je die al gehad hebt of nog krijgt, maar dan worden er ontiegelijk veel vragen aan je gesteld en van alles uitgelegd. Maar mss is dat bij een gyn anders? Ik neem aan dat als er eerst uitwendig geprobeerd word dat je wel te horen had gekregen dat je een volle blaas moet hebben.