Gisteren gebeld of we bij deze ronde oproepen zitten. Ja dus en de brief zal begin volgende week komen. Op mijn vraag wanneer ze denkt dat de afspraak zal komen kreeg ik half maart te horen. De artsen zitten nog zo vol. Nou, dan is het eerder april dat we kunnen starten. Ser, als je een betekenis van afkortingen wilt weten moet je het maar vragen. Het is even wennen, maar je overleeft het. Hoe is het bij de ha gegaan??????? Mariska, succes morgen!
@Timon: Dat schiet dan ook niet op als ze zeggen dat je aan de beurt bent, terwijl je pas half maart een afspraak hebt. Balen zeg. De startecho vandaag was goed. En ik mag komende woensdag met de puregon starten. De week daarna heb ik weer een echo. Ook meng-instructie gehad. Was toch wel een gedoe. Maar ja, nu nog even alleen decapeptyl. groetjes Mariska
@Timon: Ja we hebben het eenmaal niet zelf in de hand helaas. Ja idd spannend a.s woensdag met puregon erbij. groetjes Mariska
hoi meiden, Nou ging goed bij de ha... had een leerlingarts, de vorige keer ook, maar ik kreeg een doorverwijzing voor de gyn en donderdag meteen een afspraak gemaakt voor aankomende donderdag... maar toen ik vrijdag de verwijsbrief op kwam halen, sprak de "echte" ha mijn aan, of ik even mee wilde lopen... hij zei dat het beter was om eerst een spermatest te doen, voordat ik meteen in de mmm zou gaan... ja dat leek mij ook, maar ik wist niet wat de "normale" volgende stap zou zijn... dus bij deze... gaan we dus eerst een spermatest doen, en we zien wel of daar wat uit komt. Timon, jij zit te wachten op ICSI?? Wat houd dat precies in? Wel balen dat je zolang moet wachten op een afspraak, heb je hiervoor ook een wachtlijst gehad ofzo?
In het zh zal ook een semenanalyse gedaan worden. Dan zit je al in de mmm, maar heb je ook alles bij de hand mocht je gebruik moeten maken van een behandeling. Nu ik weet hoe lang wij al hebben moeten wachten in de mmm, zou ik zeker kiezen voor alles in het zh. Eerst de semenanalyse bij de ha kost je altijd tijd, zeker nu je al een afspraak bij de gyn heb staan. Wanneer kun je er weer zo snel tussen? ICSI is een afkorting van intracytoplasmatische spermatozoön injectie'. Dit betekent dat één zaadcel in één eicel ingebracht wordt door ze te injecteren. De bevruchting vindt dus buiten het lichaam plaats. Het is een behandeling om zwanger te worden als er voor u geen andere mogelijkheden meer zijn, bijvoorbeeld indien: -er te weinig zaadcellen zijn om de eicel zelfstandig te bevruchten -er geen bevruchting is opgetreden tijdens uw IVF behandeling Tijdens de ICSI behandeling proberen wij met behulp van hormonen meerdere eicellen te laten rijpen. De eicellen halen wij uit het lichaam van de vrouw tijdens een follikelpunctie. In het laboratorium injecteren wij in iedere rijpe eicel één zaadcel. Na een succesvolle ontwikkeling van het embryo plaatsen wij het na 3-4 dagen in de baarmoeder terug. Hierna ontstaat er hopelijk een zwangerschap. De kans op het ontstaan van een zwangerschap is gemiddeld 25% per gestarte behandeling. Wij hebben vanaf oktober op de wachtlijst gestaan en het zou zo'n 6 maanden duren. Gelukkig is dit verkort en hoorden we begin januari dat we bovenaan stonden. Helaas moesten we eerst nog langs een geneticus. Al was dit snel geregeld, bleek de secretaresse 2 weken ziek te zijn waardoor de te versturen oproepen stil kwamen te liggen. Na een belletje weet ik dat we aan de beurt zijn. De bedoeling is dat we begin deze week de oproep op de mat hebben liggen. Ook vertelde deze dame me dat we pas half maart de intake zullen hebben, omdat de artsen nu nog vol zitten. Dat is erg balen, want dat zal betekenen dat we pas in april kunnen beginnen. Toch ben ik blij dat we eindelijk de start gaan maken. Ik word langzaam aan wel maf van het wachten.
@Timon: Ik zie dat je 18 maart een afspraak hebt staan. Dat is dan nog een tijdje wachten. Maar voordat je het weet, gaat het beginnen. En hoe is het met de andere dames? groetjes Mariska
hey meiden!! Ik dacht even spieken of er al wat Roze is, maar helaas Dikke knuff voor jullie en ik blijf duimen......................................!!
Germini, jij bent bijna aan het bevallen! Laat je ons weten als je jullie kleine wonder in de armen heb? Ik ben zo benieuwd.
@Germini: Leuk weer wat van je te horen. Nog even en dan heb je je kleine in je armen. Hoe gaan de laatste loodjes? Ik ben afgelopen woensdag en vrijdag geweest voor echo. Morgen weer echo en dan waarschijnlijk woensdag of vrijdag de punctie. Spannend. groetjes Mariska
Spannend hoor meiden!! ik gun het jullie zo!! Ik houd jullie geregeld in de gaten, maar reageer niet altijd, omdat dit niet zo leuk voor jullie is misschien Het gaat hier allemaal verder prima hoor, alhoewel de laatste loodjes wel zwaar zijn. Kamp sinds een week met hoge bloeddruk en sta nu onder behandeling van de gyn. Das was minder. Dinsdag weer naar het ziekenhuis en dan zien we wel weer verder.......... Ik laat het jullie weten!! En dnek aan jullie..........................
Hallo meiden, De punctie is achter de rug. En het is me zeer meegevallen. Alleen het aanprikken was een ongemakkelijk gevoel. Vandaag weer contact gehad met de IVF-afdeling en er werd me verteld dat de bevruchting is gelukt. Echt superblij ben ik. Morgen is de terugplaatsing. groetjes Mariska
Hoi Dames, Iedereen is zeker druk, druk. Ik zie bijna niemand meer op het forum. Ik ben ook 1 week bewust niet op het forum geweest. En zie het resultaat. Ik ben zwanger. Kan het zelf nog steeds niet geloven. Over 3 weken een echo. Spannend. groetjes Mariska
hoi mariska van harte gefeliciteerd, wat fantastisch! ik kwam toevallig op jouw topic terecht, dus ken je helemaal niet, maar kon het niet laten om je te feliciteren met dit geweldige nieuws
GEFELCITEERD!!!!!! Wat gaaf, Mariska! Wij gaan beginnen met ICSI. In april beginnen met de pil. Ik zal decapeptyl en gonal-f gaan spuiten. Ik krijg ook nog een uitgangsecho. Manlief was flink met zijn oren aan het klapperen. Omdat mijn eerste fm met Hemelvaart zal zijn zal mijn man het een keer meemaken. Da's wel leuk, want dan is hij er meer bij betrokken. Volgende week het recept inleveren.
Hallo dames, @brademarie: Dankjewel, ik kan het nog steeds niet geloven. @Timon: Dankje, na zo'n lange tijd eindelijk zwanger. Ik heb nog nergens last van, dus had geen flauw idee of het wel of niet was. Moet volgende week afspraak maken voor 8 april voor echo. Er was een stroomstoring. Dus het liep allemaal een beetje door elkaar. Ik ga zeker voor je duimen meid. Veel succes. Ik zal af en toe wat van me laten horen. groetjes Mariska
Wat een supergaaf nieuws zeg mariska!! Meteen de eerste poging raak!! super!! Geniet er lekker van meis, het is je gegund!!
Hallo meiden, Ja is best nog spannend, de eerste weken zijn nog onzeker. Kan niet wachten tot de echo is. @Germini: Hoe was de bevalling trouwens? Nog van harte. Het gaat allemaal zo snel. groetjes Mariska
Germini, je bent bevallen!!!!! Als ik het nog niet heb gedaan... GEFELICITEERD!!!!! Alles goed gegaan? Hoe doet je kleintje het? Mariska, echt spannend. Gisteren het recept met al die medicijnen ingeleverd om morgen op te halen. Vandaag haalde manlief zijn medicijnen halen en kreeg het grote deel van mijn medicijnen mee. Morgen het laatste beetje ophalen. De koelkast ligt niet zo vol als ik weleens heb gelezen.