heeeeeeeeeeeeeeeej hallo even in het kort mijn bezoek aan de FA er werd een kweek afgenomen om te kijken of ik chlamydia heb, deed beetje pijn want was te gespannen, ook echo gehad en alles zag er goed uit gelukkig! ze wees van alles aan maar ik zag er niets in hoor uhm....moest bloedprikken op 7 dingen, hormonen en schildklier ofzo mijn vriend moet de 17e zijn potje naar het lab brengen. als ik ongi ben moet ik de assistent bellen en moet ik dag 9 voor samenlevingstest en dag 12 voor HSG, ben daar wel beetje zenuwachtig voor, heb naproxen mee gekregen, weet niet of dit goed werkt? het viel me allemaal uiteindelijk wel mee, dacht dat ik het genant zou vinden in de wachtkamer, maar we waren niet de enige dus dan voel het eigenlijk niet zo genant. dus weer even afwachten maar ben er toch wel met een redelijk goed gevoel weg gegaan omdat de echo er goed uit zag. liefs!
Hey Springmuis, Jee wat een afspraken hebben jullie al kunnen maken zeg. Fijn dat er gelijk zo grondig onderzocht wordt ! Heel veel succes met dat alles en ik hoop dat het allemaal een beetje gaat meevallen. Liefs, Janneke
Heej janneke! Dank je wel! ik ben idd ook erg blij dat het even grondig word onderzocht! maar is dat normaal niet zo snel achter elkaar dan? er staat in het boekje wat ik mee heb gekregen ook van "u word door meerdere artsen gezien, dit betekent dat u sneller alle onderzoeken heeft gehad" Hoe gaat het met jou? liefs!
Germini, ik heb jouw bericht helemaal niet gezien maar jij krijgt dus ook Hsg, ik zie er ook zo tegenop! heb ook naproxen mee gekregen maar ben wel benieuwd of het ook echt werkt, de assistent zei tegen mij dat het voelt als hevige menstruatie omdat je baarmoeder zich tegen de vloeistof gaat werken ofzo en dat het het eruit wil hebben. nou dan hoop ik toch echt maar dat die naproxen zijn werkt doet Succes meis! moet jij ook op dag 12 van je cyclus? ik heb nu wel het idee van nou ongi kom maar gauw, des te sneller zijn we van die hsg af ja of ik moet natuurlijk vet zwanger zijn, dat is nog leuker liefs!
wat houd zo een samenlevingstest eigenlijk in? mijn mannetje is super verlegen, het word denk ik al een drama als hij zijn zaadjes moet laten onderzoeken hij vond het idee dat we naar het ziekenhuis moeten maar niks, maar we hebben het er gelukkig goed over gehad
Heej Springmuis Sow, jij krijgt het druk! Goed dat er aan gewerkt wordt hoor! Ik moet de 10e december en zag dat jij een echt heb gehad, was dit een inwendige? ik ben dan namelijk mijn 2e dag ongi Zal ik het moeten verzetten? groetjes hanneke
@Staffie, De samenlevingstest hoeft je manneke niet verlegen voor te zijn hoor het houd in dat je maximaal 24 en minimaal 6 uur voor de afspraak klust, dan kom je bij de dokter en dan halen ze met een spuitje zonder naald wat baarmoederslijm + sperma weg bij je baarmoedermond en kijken ze onder de microscoop of het sperma nog leeft, als het niet meer leeft kan het zijn dat je vijandig slijm aanmaakt en kan dat een reden zijn dat je niet zwanger raakt. wat ze er dan aan doen dat weet ik niet precies. en jij kan ook het potje naar het lab brengen he als hij het niet durft/liever niet wil en jij wel. hij kan ook kiezen of hij het thuis doet of in het ziekenhuis in zo'n kamertje, mijn manneke kiest voor thuis maar hij brengt het wel zelf weg, het moet binnen een uur bij het lab zijn en dichtop de huid dragen, in boekje wat ik heb meegekregen staat in je binnenzak. @Hanneke: ja het word inderdaad wel even druk, maar ben toch wel blij dat het dan sneller allemaal gedaan is enne de echo is inderdaad inwendig, volgens mij maakt het niet uit of je ongi bent of niet, mij is niet eens gevraagd of ik ongi was, zal het zo eens opzoeken. je moet wel met lege blaas komen. zal ff kopieren wat bij ons ziekenhuis als voorbereiding is: maar dat kan in jouw ziekenhuis anders zijn. maar je krijgt nog wel een afspraak bevestiging en info boekje thuis toch? anders even kijken op de site van het ziekenhuis, misschien dat het daarop staat. en als je niet kan vinden en onzeker erover bent kan je beter even je dokter bellen of het uitmaakt. liefs!
Oke Ik dacht dat je aan een vragenvuur onderworden werd ofzo, daar dacht ik aan bij het woord `test` moet me er nog is goed in verdiepen voordat het januari is
Nee! En kun je nagaan, toen ik zij dat ik hoorde dat het nogal en belastend onderzoek is zei hij: er zit er 1 bij die het zwaar vind ieder jaar. Tuurlijk meneer de gynaecoloog, maar ik ga echt wel lekker pijnstillers slikken! heb al gekeken, aleve feminax is denk ik wel geschikt. Verder doen ze een samenlevingstest niet bij ons. Uitslag was te onbetrouwbaar zei hij. Na, ga druk duimen dat we die hsg helemaal niet meer nodig hebben
Hallo! goh, volgens mij zit ik hier goed. Mag ik met jullie meekletsen? Wij zijn dik een half jaar bezig, sorry,ik weet dat het niet zo lang is...Maar ik heb verschillende medische aandoeningen, en werd maar heel weinig ongesteld na het stoppen met de pil, dus mocht naar de gyn. Wij trouwens een nogal strenge, oudere gyn en die heeft bij mij nu driemaal een inwendige echo gedaan (alles goed, eerst te dun slijmvlies, later volgende cyclus 11 mm dus goed) hij kan alleen mijn linker eierstok niet op de echo krijgen...? Hij zegt dat het dan altijd goed is, als er een cyste ofzo zou zijn, zou hij dat direct zien. mijn progesteron is wel laag, 15 en 18. Hij vindt dat goed. Ik heb overleg (achter zijn rug dus) gehad met een andere gyn aan de andere kant van het land, die zei progesteron laag is niet zo erg als je luteale fase maar lang genoeg is. Tussen de 12-14 dagen. Nou ja, dat haal ik wel. Maar ik vraag me beetje af of ik geen verklevingen heb, omdat vrijen vaak pijn doet en de inwendige echo ook............zucht.............er is werkelijk nooit iets goed aan mij (sorry hoor, maar ik 'mankeer' al zoveel). Uiteindelijk heb ik het ziekenhuis gebeld en gevraagd om een afspraak met de fert.doc en gekregen. eerdere gyn weet dat niet maar ja. Eind december mogen we. Zaadjes van vriend meer dan voldoende. Maar bij mij wil het dus niet erg. Laag progesteron en nauwelijks ongesteld (2 dagen heel licht, 1 dag spotting, maar wel enorme krampen). Heb wat pendels staan voor dec, maar had er ook veel voor nov! NIet dus.................ik was echt erg down de afgelopen dagen, t gaat nu weer iets beter. Ik steek hierbij iedereen een hart onder de riem en de zwangeren heel veel geluk! Groeten van Loe
Oke zit nu al de hele ochtend te tobben en met die hsg in mijn maag dat ik voor nu heb besloten het voorlopig nog niet te doen. Heb helemaal niet het idee dat er iets mis is. Het voelt op dit moment niet goed dus moet ik het niet doen. Als ik nu ongi word en het dan wel echt wil is het iets anders en doe ik het natuurlijk wel, maar voor nu zie ik er toch even vanaf. Dan til ik het eerst maar eens over de feestdagen heen, even alles laten zakken. Zit mezelf veel te veel in de weg wat het zwanegr worden betreft en wil er voor mezelf eerst weer een balans in vinden voor ik dit soort dingen ga doen.
@springmuis, jeetje zeg wat een hoop al meteen! super joh! weet je ook meteen veel die hsg doen ze bij mij tussen de 7e en 12e dag van mijn ongie. ik moet bellen als ik ongie ben en dan een afspraak maken. als ze vol zitten heb ik pecht hoop dus wel dat ze plek hebben hoe erg ik er tegen op zie, ik wil wet weten of het ok is allemaal. @milla....jeetje meis, zie je er zo tegenop dat je het maar niet doet? of wil je het gewoon even loslaten? wel raar dat ze je geen naproxen hebben meegegeven. @loe, natuurlijk mag je hier mee kletsen. Balen zeg dat het allemaal niet zo wil lukken. Hier kan je lekker je hart luchten en herkenning zoeken. Hier nog steeds in spanning...............
@Germini Jemig wat raar dat als het vol zit je pech hebt! "gelukkig" heb je dan 5 dagen de ruimte om hem in te plannen, dan is er misschien toch nog een kansje. is het een klein ziekenhuis?
ja vind het ook wel beetje raar eigenlijk. op zicht is het niet een heel klein ziekenhuis maar ook niet supergroot. nou ja, laten we hopen dat het niet nodig is morgen eerst met manlief naar de uroloog......ben benieuwd wat hij zegt.....verwacht er niet teveel van denk eerder dat hij zegt niet meer roken
Nou laten we maar hopen dat je gewoon kan! ondanks dat het een vervelend onderzoek is, ik heb ook zoiets van hoe eerder hoe beter! zijn we er sneller vanaf! Veel succes morgen voor je manneke! liefs!
Nee ik moet bellen zodra ik ongi ben geworden en dan moet ik op dag 12, dus ben benieuwd of dat dit jaar nog is ergens hoop ik het wel, dan ben ik er sneller vanaf liefs
dat hoop ik ook voor je springmuis! ik helaas ongie geworden dus meteen ziekenhuis gebeld. 15 december moet ik aan het eind van de middag voor hsg. meisje aan de telefoon benadrukte nog eens dat het een erg vervelend onderzoek is. bah. zie er echt als een berg tegenop! manlief gister naar uroloog geweest moet een echo gemaakt en 2 keer nog een semenonderzoek met een maand tussentijd. vorige keer hadden ze het van het lab te laat nagekeken! (wij hadden het gewoon binnen uur ingeleverd). hierdoor is uitslag onbetrouwbaar en wordt dus eigenlijk als nietig verklaard. lekker is dat. baal echt even van alles. lijkt wel of ik nooit zwanger wordt.
ach meis... wat balen zeg allemaal! Dikke knuf voor jou! Goede tip voor hsg: toets eens 'hsg viel mee' in op google, dan krijg je de verhalen van meiden die het wel om te doen vonden, ook eens fijn. En mijn gynaecoloog benadrukte juist dat het goed om te doen was. Dat een enkeling maar het echt een drama vond, een enkeling voelde echt niks, en de rest zat daar gewoon tussenin zei hij, maar al met al goed te doorstaan. Ook een reactie gelezen van een vrouw die bij het onderzoek assisteerd, nu moest ze zelf en zag er niet tegenop omdat de meeste vrouwen het wel om te doen vonden.... hoop dat het mee gaat vallen voor je..! even nog voor de duidelijkheid: ik heb niet van de hsg afgezien omdat ik er bang voor ben. Door mijn ziekte ga ik al mijn hele leven ziekenhuis in en uit en heb ervoor gekozen voor onze kinderwens nog niet aan de 'echte' onderzoeken te willen beginnen. Het voelt nog niet goed, ben er toch niet aan toe en wil de natuur toch nog even op z'nbeloop laten. Dikke knuf voor jou meis, en als het echt tegenvalt bedenk dat dat je zo weer buiten staat,en misschien wel vruchtbaarder dan daarvoor
och meissie toch wat een rot vrouw! mijn arts zei dat het wel mee zou vallen het zou gewoon voelen als ongi kramp en met een naproxennetje zou het al heeeel veel minder zijn! ook zei ze dat je na de HSG vruchtbaarder bent omdat alles dan zo schoon is daar binnen en dat willen we horen natuurlijk en wat belachelijk dat het lab zo onzorgvuldig is omgegaan met de semen! echt heel ernstig! Meis hele dikke knuffel vanaf hier! Liefs springmuis