Milla: chapeau voor jou ! Goed dat je toch besloten hebt de HSG te laten doen. Fijn dat de verstopte eileider geopend kon worden ! Hopelijk gaat het hierdoor allemaal wat vlugger lukken ! Zeehondje: spannend hoor ! Liefs, Janneke
hallo! Hier gaat alles goed, klusserdeklusserdeklus....... Mijn ovulatie was woensdag op donderdag....voelde woensdagavond en nacht een spanning en donderdag ochtend was die weg. Weer aan de linkerkant, waar ook de cyste zit, ben benieuwd of tie er dan wel doorheen kan.................vraagje voor de 14e aan de dokter, want dan komen alle uitslagen samen. Donderdag avond aan de klusperiode begonnen ivm met zaad inleveren woensdag en late avonddienst geworden, hopen dat het niet te laat is! temp is ook al hoog, ff gecheckt gisteravond uit nieuwsgierigheid.. Nu alleen woensdag nog bloed prikken en dan wachten tot de 14e. Meisjes , goed weekend allemaal. Zeehondje, spannend weer......... Liefs Hanneke
Meis voor jouw ook een spannende tijd! heel erg veel succes! en ik hoop dat die cyste inderdaad niet in de weg zit! heel veel liefs!
Ben nog niet ongi. Maar had al twee keer bij het afvegen het idee dat het een beetje een andere kleur had op mijn wcpapiertje. Maar nog niet echt duidelijk roze of bruinig. En meestal zie ik dat wel duidelijk. Echt spotting is het dan. Ben nu echt elke keer zenuwachtig om naar de wc te gaan. Ga nog niet testen. Zoals jullie zien in mijn onderschrift heb ik beetje wisselende cyclussen. Dus nog even wachten. Ga morgenochtend wel mijn temperatuur opnemen. Als die laag is dan komt mijn ongi eraan. Ik vind het echt weer super spannend. Ik zal het snel laten weten hier wat er gebeurt bij mij!
Nou, vandaag nog wel hoge temp, maar al wel meer bruinigere spotting. Ongi komt er dus (hoogstwaarschijnlijk) snel aan. Balen!
@Zeehondje - wateen vervelende dagen toch altijd he.... is het wel ?... is het niet ?..... ik heb ook nooit begrepen waarom de natuur het niet zo geregeld heeft, dat je gelijk een duidelijk teken krijgt als je zwanger bent..... Hou je taai !
Dank je wel Janneke. Het is ook zo vervelend omdat ik niet echt een regelmatige cyclus heb. Nu dan dus weer een paar dagen langer al. Maar nog niet het allerlangst. Vorige maand had ik trouwens 5 dagen spotting. Dit had ik ook nog nooit gehad. Toen dacht, ja misschien is dit een teken dat ik zwanger ben. Een paar kleine bloedinkjes. Maar toen werd ik ook ongi. Ik ga maar vanuit dat ik deze keer ook weer ongi word! Kan het alleen maar meevallen...
Hallo dames, ik ben inmiddels alweer een weekje terug van vakantie en heb me weer een beetje ingelezen hier. Helaas nog geen nieuwe zwangere erbij maar er is wel weer veel gebeurt. Fijn te lezen dat sommige de HSG al achter de rug hebben. Ik zie daar best tegen op. Ik ben vorige week maandag naar de gyn geweest om te resultaten van diverse testen te bespreken Helaas waren dit niet echt fijne uitslagen. Het positieve is dat ik chlaimidia vrij ben. Verder was er te weinig hormoon gevonden in mijn bloed, de uitleg erbij was dat het te vroeg in mijn cyclus kon zijn geweest, ik heb afgelopen dinsdag op dag 21 van mijn cyclus een tweede bloedtest moeten afstaan. Bij de inwendige echo heeft hij wel de aanwezigheid van één onbevrucht eitje kunnen waarnemen maar ik moet ivm een geperforeerde blindedarm in het verleden in januari wel een HSG krijgen om eventuele verklevingen op te sporen. Daarnaast bleek het sperma van mijn vriend van matige kwaliteit te zijn, hij moet begin januari nogmaals zijn goedje inleveren om het nogmaals te laten testen. De gyn vertelde me dat als die test weer zo'n zelfde matige kwaliteit zou hebben dat er dan uiteindelijk IUI zou gaan plaats vinden. Helaas dus geen positieve test met grote strik onder de kerstboom, ik had stiekem een beetje gehoopt dat het in de vakantie raak zou zijn. Eind januari weten we dus weer meer.
@esther, Hoop dat jullie een leuke vakantie hebben gehad! Balen zeg van die uitslagen! Hoop dat je bloedwaarde op de 21e dag goed is. De hsg zal ook wat meer uitsluitsel geven in januari. En wie weet is het zaad van je man in januari wel beter. Ze zeggen altijd dat de kwaliteit erg kan wisselen. Mijn duimen draaien voor jullie! @zeehondje, ooooohhhhh ik hoop het zo voor je! Hier zit de klusperiode erop. zulke goede plannen als we hadden omstreeks de eisprong, zo weinig hebben we elkaar gezien voor de eisprong wel geklust maar de dag ervoor en op de dag zelf niet vanwege (over)werk. Echt balen! mn kansen zullen wel vergooit zijn deze maand.
he esther.. snap dat je tegen de hsg op ziet, maar echt, als het Moet zou ik het weer doen. Het is even vervelend, maar gezien de korte tijd dat het zeer doet was het echt de stress vooraf niet waard. Hoop voor jou dat het net zo zal gaan als bij mij! Ben er ook een topic over begonnen, of er ook mensen zijn zonder horrorverhalen. Dat kun je hier vinden: http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... p?t=125888 Scheelde bij mij echt in de spanning vooraf!
De vakantie was super! Zon, zee, strand, lekker eten, cocktailtje en heel veel tijd voor elkaar . Wat een domper is het dan altijd weer als je thuis bent en weer aan het werk moet. Ik mis mijn vriend dan heel erg de eerste paar dagen. Maar goed, NL heeft ook zijn voordelen........ uhhh moet even goed denken..... hahaha Bedankt voor de bemoedigende woorden, dat doet me goed. De uitslagen maakte me even verdrietig maar het is op dit moment toch nog allemaal koffiedik kijken. De uitslag van mijn vriend zijn zwemmertjes vind ik nog wel een beetje zorgwekkend omdat we een paar maandjes geleden zo'n thuistest hadden gedaan en deze was ook al matig. Hopelijk is het in jan beter. Mila, bedankt voor de link ik zal hem zeker gaan lezen. Wat ik me trouwens afvraag, weten jullie werkgevers af van de HSG? of hebben jullie gewoon zo kortdag nog vrij kunnen krijgen? Mijn werkgever weet nog niet eens van mijn kinderwens en dat wil ik eigenlijk nog even zo houden maar dat maakt het wel weer lastiger om zo kort van te voren vrij te krijgen voor de HSG. Maar goed dat zie ik eind jan wel weer hoe dat loopt. Germini mijn duimen draaien hier voor je..... hopelijk werpt de klus toch zijn vruchten af!
Jeetje Esther, balen om zulk nieuws te krijgen zo net voor de feestdagen. Maar houd de moed er in hè?! Zelf slecht geslapen, lagere temp (van 36,9 naar 36.7) maar nog niet ongi. Kan je door het slechte slapen een lagere temp krijgen?
Jeetje Esther Wat rot dat de uitslagen niet goed waren! hele dikke knuffel! hoop voor jullie dat de zwemmers in januari goed zijn! en bij mij had de arts het nog helemaal niet over iui als de uitslag voor ons in januari weer slecht is maarja misschien horen we daar meer over bij het gesprek begin februari! we gaan er eerst maar gewoon van uit dat de uitslag in januari goed is enne op je werk zou ik als ik jou was gewoon zeggen dat je naar het ziekenhuis moet. maar je hoeft niet te zeggen waarom. en als ze het wel vragen kan je evt nog zeggen dat je de hsg hebt om te kijken of je verklevingen hebt omdat je altijd zo'n buikpijn heb bij je ongi, heb ik ook zo gezegd veel liefs Springmuis! PS: Zeehondje je temp kan inderdaad lager of hoger zijn als je slecht hebt geslapen hoop dat je ongi uitblijft meis!
Hoi hoi, *Zeehondje: Nog steeds niet ongi? Hoop zo dat je zwanger bent voor je. *Esther: Das balen die uitslagen. Hoop voor je dat het in januari goed is. Gewoon de moed erin houden. *Voor de andere meiden: Jullie zullen veel geklust hebben de afgelopen dagen of niet? Want het was toch rond deze tijd jullie eisprong? Vraagje als je zwanger bent,blijf je tempratuur dan hoog? XXX
@zeehondje, Je maakt het nu wel heel spannend! @esther, Ik heb het gewoon gezegd tegen mijn afdelingshoofd. Mijn collega's weten het ook. Weet je, iedereen weet dat ik een kinderwens heb (ik zorg al voor het kind van mijn man en de eerste vraag is dan altijd of ik niet zelf kinderen wil). Dat weten ze al ruim 2 jaar, dus ja als het dan nu nog niet zover is gaan mensen ook vragen.... Al die vragen over het zwanger worden braken me zo op en al die leugentjes als ik weer naar het ziekenhuis moest ook dat ik besloten heb gewoon eerlijk te zijn. En ik vind het alleen maar fijn. Ik krijg alle steun van mijn collega's en mensen zijn voorzichtiger in dingen vragen. Als ik eens chagi ben dan kan ik dat gewoon zeggen. En als ik er niets over wil zeggen zeg ik er lekker niets over. Maar goed, zo heeft ieder zijn eigen ding. Je moet doen wat goed voor jou voelt.
Mijn temp was vanmorgen superlaag (36,5) en dat is een teken dat ik toch echt ongi ga worden. Als je temp hoog blijft na je eisprong en na je nod, dan is dat een goed teken dat je zwanger bent. Bij mij helaas dus nu echt naar beneden. De ongi is alleen nog niet doorgebroken. Wel iets meer bruine afscheiding. Ik baal wel hoor. Nu gaan we weer terug naar de gyn en dan krijg ik een kijkoperatie. En dat vind ik best wel eng...
@zeehondje, echt onwijs balen dat je weer ongi bent geworden! het leek zo veelbelovend. Ik hebt net de afspraak gemaakt voor de HSG. Over die dag vrij nemen hoef ik niet meer in te zitten het valt op een maandag en dat is mijn vrije dag. Hoef ik mijn baas gelukkig nog niets te zeggen. 26 jan ben ik aan de beurt.