Heel simpel als je een ontsteking hebt hoe klein dan ook Keelontsteking,verhoging omdat je verkouden bent,je nagel die ontstoken is dat is al een verhoging Als je je bukt om iets te pakken van de grond voor je gaat tempen is al een verhoging Ik kan zoiezo niet tempen (al hoef ik dat niet want voel mijn eisprong) want heb de ziekte van crohn en reuma... Al het tempen die je bij mij doet zal een foutieve meting zijn En pas na 3 maand (!) tempen kan je redelijk je eisprong opmerken,dat vind ik zoiezo al veelste lang Heb je een ronde ovu testen,weet je gelijk van hoe en wat
Hallo dames, Hier nog een die al doorgewezen is naar de gynecoloog, De eerste keer dat was in juli toen hebben ze mijn bloed laten afgeven dat was gelukkig allemaal in orde. Toen heb ik ook gelijk een inwenige echo eghad daarop was ook alles in orde. Nu moesten we over 3 maanden terug komen als het nog niet raak was, en helaas van de week ben ik terug gegaan, weer een inwenige echo gehad , hij kon ook mijn eisprong zien was allemaal goed. Heb nu een verwijs brief voor mijn man gekregen om zijn zwemmers te laten testen en voor mezelf een verwijs brief voor radiologie dat ze alles gaan doorspoelen om te kijken of dat in orde is. Ben benieuwd over 2,5 week zullen we meer weten. Heb trouwens vandaag al bloed met slijm verloren zoals jullie kunnen zien is dat veels te vroeg, ook wel raar of is dat normaal?
hey meiden, Duidelijk wat me te wachten staat bij de gyn! Ben reuzebenieuwd wat daar uitkomt. Wel fijn dat we hier met zn allen erover kunnen praten en elkaar een beetje kunnen steunen. Zie er best tegenop namelijk. @puzzcat, Daar zit inderdaad wat in. Een klein verkoudheidje kan je temp al doen afwijken. Ik doe ook ovutesten daarnaast. Vorige maand op dag 13 ei, maand ervoor dag 15. Deze week begon ik op dag 11 al met testen, een licht streepje, dag 12 een nog lichter streepje en vandaag (dag 14) niets meer. Kan toch niet dat ik mijn ovulatie al op dag 9 of 10 ofzo gehad heb? mijn temp bleef ook rond die dagen rond de 36.6/36.7. VAnaf woensdag loopt die op van 36.6/36.8/36.9. MAar op die dag teste ik negatief. Snap er niets meer van
Vanmorgen 37.1, dus overduidelijk wel een eisprong gehad lijkt mij, maar wanneer? heb m gemist denk ik
Als het goed is is dat de uitleg voor een inwendige Als je uitwendige bedoelt dan word dat echt niet op die manier gedaan hihi
bedankt voor je uitleg, zo had ik het nog niet bekeken. heb net een blaasontsteking gehad dus vandaar dat dat tempen geen duidelijkheid gaf.
Ik ben net bij de huisarts geweest. Mijn man moet eerst zijn sperma laten testen. Komt daar niets spannends uit dan krijg ik een verwijs brief voor de gyn. Dit was de "normale" weg zei mijn huisarts. We wachten wel weer af!
@sieb Wanneer krijg je de uitslag van het onderzoek. ben daar nieuwsguerig naar omdat wij donderdag voor het eerst naar de huisarts gaan. En ik het vermoeden heb dat hij zwakke zwemmers heeft? groetjes hanneke
Helaas... deze ronde weer niet raak. Ook gelijk vandaag toen ik het ontdekte de HA gebeld. Donderdag mogen we komen. Mijn man heeft tijd geleden al zaadtest laten doen. We wisten al van 1e zwangerschap (zoontje is bijna 3 jaar) dat kwaliteit niet helemaal optimaal was. Gelukkig is dat nu wel beter dan toen. Temperatuurkaartjes liggen klaar, deze laatste ronde ovu-testen gebruikt, waarop ook eisprong duidelijk was. We kunnen dus goed voorbereid naar de HA ! Bij 1e zwangerschap heeft het ook 16 maanden geduurd voordat het raak was, dus een beetje voorbereid op deze lange tijd waren we wel. Maar dat maakt het niet minder lastig... Hanneke: ik zie dat we tegelijk voor het eerst naar de HA gaan. Ik wens je succes ! Volgens mij is de uitslag van semenonderzoek er binnen 1 week. Sieb: spannend joh - sterkte met het wachten. En alle anderen: veel succes ! Groetjes, Janneke
Hoi allemaal, Morgenochtend heb ik afspraak met de gyn en ik durf er eigenlijk niks van te verwachten, maar heb geen idee wat me te wachten staat. Neem wel tempkaartjes mee en verder zien we het wel. Wij zijn al twee jaar bezig en na 3 MK (1x 11wkn, 2x 6wkn) wil ik eigenlijk wel weten of het innestelen het probleem is en of daar wat aan te doen is of dat het gewoon mazzel is geweest dat ik zwanger was ... word volgende week 35 en wil niet nog een jaar 'aanklooien'. Best wel beetje spannend. Komend weekend moet in ongi worden en ook dat is elke maand weer spannend, want je hoopt toch elke keer dat het deze keer wel raak is!
Hi Germini - mijn zoontje is gewoon via de natuurlijke weg gekomen. Hebben we ook wel lang over gedaan, maar na 16 maanden was het toen eindelijk zover. Had gehoopt dat het ons deze keer wat sneller zou lukken. Helaas niet dus. We genieten maar van hetgeen we al hebben en hopen dat we ons gezinnetje nog uit mogen breiden. Jij moet eind van de maand naar de gyn? Heel veel sterkte ! Kom je even vertellen hoe het gegaan is ? Dyaan - jij veel succes morgen ochtend. Heel goed te begrijpen dat je ook gezien je leeftijd nu wat meer wel weten. Enne... elke maand inderdaad die spanning weer - om gek van te worden. Weet zelf niet zo goed wat ik moet gaan verwachten van het bezoek aan de HA. Als ik ga beredeneren kom ik uit op: ik heb wel een eisprong, met het goedje van m'n man zou het theoretisch moeten lukken, wat kan er dan nog gedaan worden ? Je zou zeggen 1 + 1 = 2 maar zo werkt het dus niet. Misschien is de weg ernaartoe voor de zaadjes wel te ver of niet goed begaanbaar... dan is het volgens mij een kwestie van inbrengen van zaad. Nou ja, nog maar niet te veel proberen in t hoofd te halen ! Welterusten !
Hoi Janneke, Ik dacht ook: we zijn twee gezonde mensen, roken niet, drinken niet ... sporten regelmatig ... maar helaas werkt het zo dus niet. In het begin praat je jezelf nog moed in: ach, dan duurt het een paar maandjes langer. Voor mij werkt dat nu niet echt, ik wil gewoon duidelijkheid. Kan het wel of kan het niet en wat kan er aan gedaan worden om het te 'stimuleren' of vergemakkelijken. Wanneer moet jij naar de HA ? Jullie horen wel hoe het bij de gyn was. Truste, Dyaan
Ha allemaal, Ik ga volgende week voor de derde keer naar de fertiliteits arts. Tot nu toe is er sperma en bloedonderzoek gedaan en een inwendige echo, Deze waren alle 3 goed. Twee weken gelede heb ik een kijkoperatie gehad waaruit is gebleken dat 1 van mijn eileiders niet doorgankelijk is. Het is mij eigenlijk niet duidelijk wat er bij het komende bezoek gaat gebeuren.... misschien een samenlevingstest? Ik word net als jij Dyaan deze maand 35. Dat is ook de reden dat ik me vrij snel hebben laten doorverwijzen (na ongeveer 11 maanden). Ik vind ze allemaal heel OK en behulpzaam bij de poli. Dus ben blij dat ik de stap gezet heb. succes iedereen!
Zoals ik eerder heb verteld ga ik overmorgen naar de huisarts. Wat we graag willen is een sperma onderzoek. De reden is dat ik ovuleer en een zeer regelmatige cyclus heb. Daarnaast ben ik 5 jaar geleden snel zwanger geraakt van mijn zoon, alleen nu heb ik een andere partner en wil "het" niet lukken na bijna 1 jaar. Zoals ik begreep duurt de uitslag van zo'n onderzoek maar een week, daar ben ik best blij mee, want vaak moet je zoooo lang wachten. Wij zijn nu bijna een jaar bezig en ik vind het tijd worden. @janneke: hoe laat moeten jullie bij de HA zijn? Wij om 16.10uur en heb maar een dubbele afspraak gemaakt......... Veel succes allemaal en ik hou jullie op de hoogte. groetjes Hanneke
@Janneke, Is het niet zo dat als je de eerst keer er lang over doet, dat de 2e keer ook zo is? Of stel ik nu een hele domme vraag Mijn moeder heeft over mij 13 maanden gedaan en over mijn broer 16 maanden. Ook vrij lang dus bij beiden. Kan dat erfelijk zijn? @crepe, Doen ze al zo snel een kijkoperatie? MAg ik vragen wat de oorzaak is van je verstopte eileider of is dat niet bekend? Dat is nl iets waar ik ook bang voor ben. KOP OP MEiDEN, ONZE TIJD KOMT WEL!
@ Germini Ik heb een jaar of 8 geleden een infectie gehad rond mijn eierstokken. Eigenlijk geen idee of een kijkoperatie standaard is. Aan de hand van de vragenlijst die je bij je eerste bezoek moet invullen en waar ik natuurlijk de infectie op heb genoemd, werd mij wel gelijk gezegd dat ik rekening moest houden met een kijkoperatie omdat het de enige manier is om te zien of de eileiders doorgankelijk zijn. In onze situatie was er zonder de kijkoperatie ook geen weg naar eventuele vruchtbaarheidsbehandelingen.
@crepe, Oke, ja dat hoor je inderdaad vaker bij een infectie. Balen zeg! Maar hebben ze die eileider wel meteen doorgankelijk gemaakt? NAar mijn idee heb ik nooit geen infectie in die omgeving gehad. Maar volgens mij is dat nog geen garantie en kunnen ze alsnog wel verstopt of verkleeft zijn, of weet jij dat ook niet?