Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. staffie

staffie Actief lid

12 aug 2008
    247
    0
    0
    Crepe; wat erg voor jullie! Stertke...

Ik ben ongi geworden de dag na me gynaecologische onderzoek, cyclus duurde dus maar 24dagen :(
    Dus gister bloed laten prikken (3e cyclusdag)
    Ben benieuwd naar de uitslagen de 30e

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Dank jullie wel. Hier even kletsen helpt toch echt. En ook al is het bij mij mis gegaan misschien biedt het ook hoop.

Ik had de meeste testen er al opzitten en wat resteerde was de kijkoperatie met contrastvloeistof, de uitslag was niet goed. 1 eileider dicht en 1 bijna. Maar 4 weken later was ik zwanger, tegen alle verwachtingen in. Dus wat er ook uit de testen komt er is altijd hoop en er zijn bijna altijd mogelijkheden. Jammer alleen dat je zoveel geduld moet hebben :( testje dit en dan weer 4 weken wachten op uitslagen, het is zeker niet makkelijk.

3. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Crepe,vindt het echt erg voor je. Het wachten op die uitslagen duurt ook lang :( .Wat gaan ze nu verder doen?[/url]

4. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Crepe: ik vind het heel erg voor jullie, kan me voorstellen dat je dat in de 13e week niet meer verwacht!
    Veel sterkte voor jullie meis

Janneke; ik vind het erg leuk dat je nog steeds aan ons denkt, en fijn om te horen dat het goed met je gaat!

staffie: krijg jij de 30e iotslagen van een aan tal onderzoeken?

Germini: manlief heeft het goed gedaan! en een goede uitslag

Sandra: hoe is het met jou?

Zeehondje: had jij vandaag een afspraak of vergis ik me?

IEDEREEN: heel veel succes meiden en de mannen natuurlijk niet te vergeten!

Liefs Hanneke

5. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    hi hanneke

zoals je ziet moet ik vandaag flink klussen :p haha.
    Voor de rest gaat alles goed,de uitslagen van mn bloed waren goed en het kwakkie ook. Moet nu 3 maandjes het zelf proberen en anders weer terug bij de gyn.
    hoe is het met jou?

6. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Ik heb een afspraak maar denk niet dat er nog iets qua testen gedaan gaat worden omdat duidelijk is wat mijn probleem is. Via IVF omzeil je de eileiders dus dat is de meest voor de hand liggende route, daarnaast hopen dat ik voor die tijd spontaan nog een keer zwanger raak.

Hoe is jullie trouwens ervaring tot nu toe bij de gynacologen en fertiliteitsartsen? Nemen ze ze tijd voor je? Ik heb het idee dat ze bij mij overlopen in t werk, de afspraken gaan soms behoorlijk gehaast.

7. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Ik had zn gevoel de laatste keer bij de gyn. Hij was te laat dus liep hij een uur achter. Toen ik aan de beurt was moest alles gauw en zei hij dat ik het de aankomende maanden zelf moest gaan proberen dus nu maar 3 maandjes wachten.

8. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Mijn ervaring over de gyn kan ik nog niet echt zeggen, ze nam de 1e keer wel de tijd voor me en de 2e keer was alleen een echo, dus ja, dat heeft niet veel tijd nodig. waar ik wel erg bang voor ben is dat ze morgen zegt, het nog een half jaar te proberen, want ze gaf in het 1e gesprek al aan dat er pas echt aktie wordt ondernomen als het na 2 jaar niet wil lukken!
    Ik vind dat echt niet netjes! Je wil een kindje, lukt je niet en laten ze je aanklungelen. Ik zelf weet dat er iets niet goed zit en wil serieus genomen worden daarin! Maar goed morgen maar even afwachten....... 15uur de afspraak!
    ik heb nog steeds het idee alleen links een eisprong te hebben, want iedere maand tijdens de ovulatie en 1 a 2 dagen daarvoor heb ik een zeurend gevoel links. En dat iedere maand links. maae het probleem lijkt mij dat de cyste dus in de linker eileider zit dus het eitje er niet doorheen kan, maar goed dat is mijn diagnose.......Maar ben het nu wel weer ff kwijt hahaha

Ook voor jou Sandra vind ik dat echt niet leuk! wel fijn dat de bloeduitslag goed was en het zaad ook.

Liefs Hanneke

9. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wij hadden vandaag, na 6 mnd. zelf proberen, een afspraak bij de gyn.
    Het was alleen een mondeling bezoek en we gaan nu een stapje verder. Volgende cyclus (tussen menstruatie en eisprong in) krijg ik een kijkoperatie met blauw contratvloeistof om te kijken of ik geen verklevingen heb. De hsg (zo heet dat toch?) was goed, eileiders toen goed doorgankelijk, dus de gyn voorziet geen problemen.
    Ze heeft dan ook alvast de volgende stappen met ons doorgenomen. Eerst vier rondes alleen hormonen spuiten voor groei eisprong en laten springen van het eitje. Deze vier rondes moeten we wel zelf 'samenleving' hebben. Als het dan niet gelukt is 6x iui. Dezelfde hormonen alleen dan worden de zaadjes ingespoten en heb je zelf geen sex zeg maar.
    Ik hoop dat het in dit komende jaar positieve verhalen zijn te vertellen door ons. En dat we niet naar de ivf hoeven. Hopen, hopen, hopen dus maar.

Crepe; heb jij ook eerst een hsg gehad en daarna de kijkoperatie? Was bij de hsg wel alles goed dan?

10. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Ik vind het echt niet leuk dat alle gyn bij iedereen zo makkelijk doet.
    Mijn dochter wordt dadelijk in april 3 en ik wil niet zn groot leeftijd verschil.
    Ik was zwanger van haar toen ik 18 was en zat nog op school.
    Moest toen nog 3 jaar. Besloten om die 3 jaar af te maken,getrouwd vorig jaar,nu krijgen we een huis de 27ste maar de 2de zwangerschap wil niet lukken :( Soms denk ik wel had ik maar eerder met de pil gestopt dan had ik misschien nu wel zwanger geweest maar maarja. We moeten gewoon met zn alle de moed erin houden. 2009 wordt gewoon ons jaar. :D

11. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    @ Hanneke, succes morgen. Ik hoop dat ze je niet met een kluitje het riet insturen, 2 jaar is idd heel lang

@ Sandra, heel vervelend voor je. Misschien kijken ze toch naar je leeftijd. Maar ja als het niet lukt zou je evenveel rechten moeten hebben als alle anderen en ik kan begrijpen dat het leeftijdsverschil niet te groot wil hebben. Enne 2009 wordt zeker jullie jaar!

@ zeehondje, ik heb alleen een kijkoperatie gehad met contrastvloeistof. Door een eerder ontsteking aan mijn eileiders wisten we dat daar mogelijk het probleem zou zitten en een kijkoperatie was de enige methode om het uit te sluiten of aan te tonen.

12. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Crepe, jeetje meid, wat een naar bericht….. daar word ik stil van zeg. Wat zal het een enorme teleurstelling voor jullie zijn. Kan ook niet echt de juiste woorden vinden om neer te zetten. Ik wens je alle kracht die nodig is om het een plaatsje te geven en om de draad weer op te pakken. Dikke knuffel van mij !

Germini, toch ook wel fijn dat een man eens zelf ervaart dat het best ongemakkelijk is om al die onderzoeken te moeten doorstaan. Toppie dat alles er goed uitzag ! Op naar volgende week !

Sandra, wat vervelend dat je bezoek aan de gyn zo afgeraffeld werd zeg. Wat zijn jouw gevoelens over het uitblijven van de zwangerschap en het leeftijdsverschil met je 1e kindje herkenbaar zeg. Heb zelf precies hetzelfde gedacht, terwijl er bij ons ook echt duidelijk was dat we niet eerder hadden moeten beginnen met gezinsuitbreiding. Mijn zoontje is straks 3,5 jaar als ons 2e kindje komt. In eerste instantie kon ik het ook alleen maar als negatief zien, maar nu beginnen de positieve kanten er toch ook wel doorheen te komen. Bijv. na een half jaartje gaat hij naar school en heb ik lekker mijn handen vrij om te tutten met de baby – hij is al groot genoeg om te begrijpen dat hij dingetjes zelf moet doen – hij kan me helpen – hij kan goed zelf lopen dus geen gesjouw met kinderwagen en buggy….. afijn…. Ik denk dat het zich wel laat regelen als het leeftijdsverschil wat groter is (… maar snap je teleurstelling maar al te goed !)

Hanneke, ik heb altijd gedacht dat er vanaf 1 jaar zelf proberen zonden resultaat, actie zou worden ondernomen. Morgen maar eens goed uitvragen of dat inderdaad pas na 2 jaar is. (vind ik wel errug lang hoor). Schrijf al je vragen maar goed op een papiertje en leg dat tijdens het gesprek gewoon voor je neer op de spreektafel, dan kun je niets vergeten en kan de gyn zien dat je goed beslagen ten ijs komt ! Heel veel succes – ik ga aan je denken !

Zeehondje, goed te horen dat met de HSG geen bijzonderheden zijn gevonden. Spannend dat er toch geopereerd moet worden…. zijn verklevingen alleen via een operatie te zien en niet dmv een onderzoek van buiten af ?

Liefs,
    Janneke

13. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Hi Janneke,

Ik zie er ook wel voordelen in maar als ik haar zo ziet met mn nichtje van 2,5 maanden en met mn neefje van 3 maand is echt zo schattig. Ze wil ze vast houden en de fles geven. Al mn 3 zussen waren zwaner waarvan er 1 in februari is uitgerekent en de andere 2 zijn in oktober bevallen en mn schoonzusje is in april uitgerekent. mn 2 zussen en mn schoonzusje waren er helemaal niet mee bezig en die zeiden toen ze zwanger waren van het zou wel leuk zijn als we alle 4 zwanger zijn maarja dat zat er niet in. Jij was ook pas een jaar later zwanger toch?

14. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hey Sandra,

vind de opmerking van je (schoon)zussen niet echt tactisch..... ze zouden toch beter moeten weten dat je niet alles zelf in de hand hebt. Probeer je frustratie een beetje aan de kant te zetten - snap heel goed dat dat niet makkelijk is, maar je wint er niets mee.... je raakt er alleen maar verdrietig van .... en dat is natuurlijk niet de bedoeling ! Helaas weet je idd nooit hoe lang je moet wachten voordat het raak is - bij ons duurde het idd een vol jaar. KOP OP he meid !

Knuffel, Janneke

15. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Ik probeer me er niet zo mee bezig te zijn,maar het lukt me niet altijd,daarom vindt ik het ook zo fijn om zo met jullie te praten :D

16. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    heeeej toppertjes!

Oke voor ik echt helemaal ga terug lezen en ga antwoorden..

Crepe lieverd, onwijs veel sterkte gewenst meis! ik hoop dat je gauw weer zwanger mag zijn! Hele dikke knuffel!

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    @Sandra, ja heb vanochtend nogmaals getest nadat mijn temp wel heel hoog was voor mijn doen, maar helaas weer negatief :( baarmoeder is nog wel keihard en heel erg hoog maarja, weet het nu ook even niet meer.. :(

@Germini, Wat fijn dat de echo bij je manneke goed was!
    en ik duim natuurlijk op een goede uitslag volgende week!

@Hanneke: Ik duim voor je morgen!

@Sandra: Klus-ze he ;) Doe je best haha :)

@Crepe: Mijn eerste afspraak bij de arts was heel goed, geen gehaast oid.
    bij de hsg namen ze ook echt de tijd voor me, ervoor en erna.
    de 2e afspraak bij de arts voor de samenlevingstest en de uitslagen van bloed en semen was heel erg gehaast, nadat we hoorden dat de semenuitslag slecht was hebben we het niet eerst even goed tot ons door laten dringen want ik lag na 30 sec. al huilend op de stoel voor de samenlevingstest nadat die uitslag slecht was werden we er direct uitgebonjourt, niet echt prettig dus, maargoed dat gaan we ook wel aankaarten 3 feb.

18. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Hi springmuis,

Ik hoop zo dat je zwanger bent,gun het je echt.
    Bij mn eerste zwangerschap,teste ik positief toen ik al 21 weken zwanger was :( ,had ook de eerste 3 maanden gewoon menstruatie en de dokter bleef maar vol houden dat ik een maagzweer had.
    Hoop dat jij hem toch wel deze week posi test :D

19. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Jeetje...............ben half dagje niet geweest.............wat wordt er veel gebabbeld! geen tijd om alles goed te lezen nu, dus maar fff kort berichtje.

mijn ervaringen met de gyn zijn ook niet echt positief. ik had alle afspraken een andere gyn. beetje onpersoonlijk :(

meiden die druk aan het klussen zijn.......doe je best! :oops: :D
    meiden die een afspraak hebben............heel veel succes!
    meiden die wachten op de test.....................duimen draaien!

20. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    hi germini,

Jij klusse vandaag haha zie dat je vandaag je ei hebt.

Deel Deze Pagina