Ja, raar toch wel die gynacologen. Aan de ene kant ben je heel blij dat er naar je gekeken wordt en dat je echt serieus wordt genomen maar bij is het ook niet allemaal positief. Na mijn kijkoperatie kwam de chirurg meteen met de uitslag. Die luidde 1 eileider dicht en 1 open, met de toevoeging dat de open eileider het werk van de ander gedeeltelijk overneemt. Ik blij, het viel mee. 1, nogal belangrijk, detail liet hij echter weg en daar werd ik 4 weken later door mijn gynacoloog mee geconfronteerd. Die zogenaamde open eileider was minimaal open. Ze moesten hun best doen er iets van vloeistof doorheen te krijgen en het was niet te verhelpen. Ik moest er niet op rekenen ooit via de natuurlijke weg zwanger te raken. Dat was niet prettig, die chirurg had het hele verhaal moeten vertellen of zn mond moeten houden. Overigens geen kwaad woord over het verplegend personeel.
Sandra Jemig al 21 weken zwanger als je erachter komt dat is heavy zeg! en wat vreemd dat de arts maar volhield dat het een maagzweer was joh, hier doen ze bij elk pijntje van je nek tot je kont zowat een zwangerschapstest haha voor de zekerheid. en wat lief dat je het me zo gunt meis ik gun het jou ook! en alle andere meiden hier! we hebben het gewoon verdiend 8) hihihi liefssss
Hoi meiden Vandaag bij de fert arts geweest. Waar zal ik beginnen..... Zaad van man is nu slecht 2% is goed en 37% matig en de rest waardeloos. Hij moet woensdag opnieuw leveren en dan gaan ze ook kijken hoeveel zaad er nog functioneel is na 24uur. Bij mij vind er een kijkoperatie plaats. Waarschijnlijk functioneerd mijn rechter eileider niet en links zit een cyste in, waardoor er door beide eileiders geen ei langs kan, dus zwangerschap in dat geval 0%. Maar om dit zeker te weten een kijkoperatie en een HSG, tegelijkertijd. Ben dan toch onder narcose. Dit zal plaatsvinden tussen dag 5 en 10 van de volgende cyclus. Alle andere uitslagen (hormonen) waren goed. Er werd al inseminatie geroepen door de arts en IVF, pfffff heftig hoor. Ik voel dat er een brok tranen zit ergens in mijn maag maar komt er nog niet uit. Baal er enorm van en de discussie hier is al opgegaan, IVF, ik zeg in eerste instantie ja vriendlief in eerste instantie Nee. Maar goed stap voor stap en even laten bezinken, want zover is het niet. Wel zal de kans van een natuurlijke zwangerschap heel heel klein zijn zei de arts. Ik had jullie liever beter nieuws willen geven, want dit motiveert niet echt, maar het is nu eenmaal zo en niet anders . Liefs Hanneke
hanneke, jeetje meis, dat is even slikken. kunnen ze die cyste niet gewoon weghalen zodat je linker eileider het gewoon goed doet? en is het niet zo dat je met het zaad van je man wel gewoon zwanger kan worden? want zo heel slecht is het toch niet of zie ik dat verkeerd? ik denk dat je het eerst een plekje moet geven en de kijkoperatie af moet wachten voordat je ivf gaat overwegen. Anders komt er misschien te veel te gelijk op je af. Wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen en een dikke knuff!
dankjewel germini Het is mogelijk met het zaad zwanger te worden, maar moeizamer, maar het kan. Ik ga idd eerst de uitslag van de laproscopie en de hsg afwachten en lekker een maand klusrust nemen...... Liefs hanneke
@ hanneke78: Jeetje wat een vervelend nieuws voor jullie zeg! Heel veel stertke, hoop dat jullie er samen uitkomen! nog als antwoord op een eerder berichtje; De 30e krijgen we de uitslagen van het gyn-onderzoek vorige week, uitstrijkje, bloedonderzoek, zaadonderzoek En van daaruit gaat ze kijken wat er verder gedaan moet/ kan worden, dus best wel heel spannend
Hoi Hanneke, Dat kan geen leuk bezoek geweest zijn. Jeetje, wat een klap in je gezicht. Ik heb wel het idee dat de artsen van het ergste uitgaan, dat is natuurlijk ook wel logisch. Maar wel erg vervelend voor je. Huil het er lekker uit, da's net zo belangrijk als lachen van tijd tot tijd. En hier kan je ook altijd terecht. Ik zou het inderdaad proberen stapje voor stapje te benaderen, ook al is dat nu moeilijk met zoveel in één keer. De kijkoperatie is het belangrijkst, de rest komt daarna wel weer. En met zo'n operatie weet je nooit, kijk maar naar mij, 4 weken daarna zwanger terwijl ik toch ook dicht tegen de 0% zit... Sterkte meid
Hanneke, joh wat een shit berichten hebben jullie gekregen zeg ... Het wordt dus een intensieve tijd voor jullie - onderzoeken, je gevoelens en gedachten op een rijtje zetten en alles wat daarna misschien nog zal komen. Daarbij wil ik je heel, heeel, heeeel veel sterkte wensen. Stapje voor stapje zal jullie weg duidelijk worden, hoe die ook zal lopen. Hou je taai. Een dikke knuffel van mij voor jou ! x Janneke
Hi Hanneke, Wat een slecht nieuws joh. Hoop echt met de kijkoperatie dat ze een eileider toegankelijk maken. Heel veel sterkte. Groetjes
hihi ik heb er al 2 testen tegen aan gegooid de laatste was eergister, maar ze waren alle 2 negatief misschien dat ik ergens volgende week nog wel test als ik nog niet ongi ben..
Das balen, dat hij nog steeds niet positief aangeeft. Ben benieuwd of het deze maand bij mij raak is,want voel me beroerd. De dagen duren dan lang voordat ze voorbij zijn.
@Hanneke; jeetje wat een slecht nieuws voor jullie beide zeg. En helemaal balen dat er bij jullie allebei iets 'mis' is. Komt dat eigenlijk vaak voor? Mijn gyn. zei dat het 30% bij de man ligt, 30% bij de vrouw en 30% bij beide. Bij 10% van de gevallen kunnen ze niks vinden. Nou jullie horen dus bij die 30% en wij bij die 10%. Ik hoop dat het voor ons beide (EN VOOR DE REST VAN DE MEIDEN HIER NATUURLIJK OOK) snel goed komt!
@springmuis, Heb je eigenlijk een regelmatige cyclus, of ben je al vaker overtijd geweest? duimen worden moe, maar blijven draaien! @sandra, Hoe komt het dat je je beroerd voelt, griepje of iets anders? sterkte! @zeehondje, zie dat je afspraak voor 6 februari staat. spannend! gelukkig hoef je niet al te lang te wachten. Hier inmiddels klusperiode voorbij. snap er inmiddels weinig meer van. had op dag 8 al vruchtbaar slijm! in verleden heb ik dat weleens eerder gehad en toen ovutest gedaan die negatief aan gaf. en ook toen ik nog tempte gaf fertillityfriend dan pas een paar dagen later mijn ei aan. op dag 13 had ik afscheiding wat lijkt op bodylotion haha nou ja, je snapt me vast, dus denk dat mijn ei heel vroeg is geweest deze keer? pffff weer een maand vergooit dan waarschijnlijk want heb geklust op dag 6, 8, 11 en 15. beetje weinig, maar wederom te druk! Echt balen, mijn goede voornemen voor volgende maand is dan ook gewoon de hele maand om de dag klussen misschien biedt dat kansen.
Hi germini, Ik had afgelopen maandag diarree (mijn vruchtbaarste dag) en dinsdag ook (mijn eisprong) en sindsdien ben ik gewoon aan de diarree,voelde me niet ziek ofzo maar sinds gisteren heb ik buikpijn,beetje last van mn maag en mn (.)(.) doen ook zeer maar ik ga daar niks achter zoeken,want het zou alleen maar een teleurstelling zijn als ik gewoon ongi word. Ik ben sinds 9 januari begonnen met etos zwanger worden en altijd de afgelopen maanden had ik altijd bloedverlies na mn eisprong 2 dagen erna maar tot op heden nog geen bloedverlies gehad misschien komt het wel omdat ik nu etos zwanger worden slikt maar ik ga er gewoon niks achter zoeken. Hoop voor jou dat het nu deze ronde raak is
@sandra, Dankjewel! Hoop het voor jou ook! Balen zeg dat je zo aan de diarree bent.........buikgriep heerst! Wat houdt dat precies in etos zwanger worden? vitaminen enzo?
*Germini In etos zwanger worden zit inderdaad vitamines en foliumzuur. je moet het 2x per dag slikken. Had het gelezen dat sommige mensen na het gebruik van dit gelijk zwanger waren geworden en bij sommig de cyclus had verkort,hun hadden een lange cyclus. het onderwerp moet hier staan bij de andere onderwerpen.