Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mariska14

mariska14 Actief lid

5 jun 2008
    165
    0
    0
    Ja bij mij ook als het goed is morgen of overmorgen mijn ei. Hopen dat het deze keer eens lukt.
    Maar ik ga dan toch naar de HA. Hij kan dan altijd nog een bloedtest doen en kijken of ik dan zwanger ben. Is het niet dan hoop ik dat ik wordt doorverwezen.

groetjes Mariska

2. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @springmuis,
    He meis, balen dat je toch ongie geworden bent! maar.....inderdaad, je hebt nu wel duidelijkheid en je kunt je weer richten op de nieuwe ronde! Hopelijk zijn de kansen deze ronde beter!

@crepe,
    Fijn dat je lichaam meteen weer doet wat hij moet doen :D dan kun je meteen weer voor de nieuwe ronde!

Hier zitten we nog steeds op het wachtbankje, over een week weet ik hopelijk meer.
    Morgen gesprek met de uroloog over alle uitslagen van mijn man. Zag er eigenlijk niet zo tegenop maar nu het zover is vind ik het toch wel erg spannend en ben ik best nerveus!

3. star81

star81 Actief lid

14 sep 2008
    418
    0
    0
    he zeehondje, ik had van het weekend ook zo'n ervaring.
    Een vriendin van mij heeft een hondje en hij lag lekker bij mij op schoot, met z'n koppie op mijn buik. Zegt mijn vriendin ineens: weet mijn hondje iets wat jij niet weet? Dus ik kijk haar vragend aan: hoezo? Blijkt hij alleen z'n koppie zo te leggen bij zwangere vrouwen. En het klopt wel dat hij normaal met z'n koppie op m'n knieën ligt.
    Ik ga morgen weer een test doen (en naar de huisarts) dus ik zal het je laten weten als het uitkomt!

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Afsprakenlijst
    20-01 Germini Uitslagen 2e/3e Semenanalyse
    20-01 Staffie Semenanalyse
    21-01 Springmuis 2e keer Semenanalyse
    21-01 Hanneke78 2e keer Semenanalyse
    22-01 Springmuis Uitslag Semen
    22-01 Zeehondje Gesprek Anesthesist
    26-01 Esther28 HSG
    30-01 Staffie Uitslagen 1e onderzoeken
    02-02 MissC2009 1e afspraak Gynaecoloog
    03-02 Springmuis Afspraak Fertiliteits Arts
    06-02 Zeehondje Kijkoperatie

Uitslagen
    -------------------------------
    Springmuis:
    Hsg,Bloed,Kweek: Goed
    1e Semenanalyse: Slecht
    Sandra1987:
    Bloed: Goed
    Semenanalyse: Goed
    Germini:
    1e Semenanalyse: Matig
    Echo mannetje: Goed
    Zeehondje:
    Hsg: Goed
    Hanneke78:
    Hormonen: Goed

Zwanger:
    Anne82
    Janneke1975
    Dyaan
    belinda203

Opmerkingen:
    Sandra1987 3 maanden zelf proberen, lukt het niet dan terug naar de dokter
    Mariska14 Begin Februari 1e keer HA
    Hanneke78 3-4-5-6 februari Kijkoperatie

Om de lijst te veranderen:

*klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg.
    *Vul je informatie in.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Heb weer even de lijst te pakken gekregen en vanaf daar weer alles gelezen en op de lijst gezet, maar het kan zijn dat ik ergens overheen heb gelezen, en dan hoor ik het wel hihi

6. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Voor de mensen die morgen naar de gyn moeten of voor onderzoeken,
    HEEL VEEL STERKTE.

7. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Hey meiden,
    Net terug van het bezoekje aan de uroloog.
    Was eigenlijk een klap in ons gezicht. Het 1e semenonderzoek paar maand geleden was matig/goed, maar omdat ze het toen te laat hebben nagekeken werde deze als nietig verklaard. Ik had dus eigenlijk verwacht dat deze uitslag alleen maar beter kon worden, maar helaas. In december en in januari weer potje ingeleverd en deze uitslag was matig/slecht. (een 6- zoals de uroloog het omschreef)
    Op zicht ruimschoots zaadcellen, maar de beweeglijkheid was minimaal (procenten weet ik niet meer precies eigenlijk). Er waren veel cellen geklonterd. Kans op natuurlijk zwangerschap met dit zaad minimaal.
    Manlief gaat nu echt stoppen met roken (dit was echt een klap voor hem, dus de motivatie is er nu echt wel!) en hij moet 3 maanden lang diclofenac slikken (ontstekingremmer) en dan hopen dat het verbeterd is. Zo niet, ben ik bang dat we het traject ingaan :cry: .
    Realiteit..........voorlopig zal ik niet zwanger worden ben ik bang, kan wel janken! :cry:

8. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hey Germini,
    wat een domper voor jullie zeg... :cry: Kan me voorstellen dat zo'n bericht heel wat met je doet, zeker als je (vanwege de vorige uitslag) toch niet met een geheel negatief gevoel naar de arts gaat....
    Wat mij ontzettend frustrerend lijkt, is om zo'n uitslag te krijgen en dan weer voor 3 maanden naar huis wordt gestuurd. Je zou toch liever hebben dat ze er gelijk werk van zouden maken, nietwaar ? Natuurlijk is het goed dat ze met "het echte werk" wachten tot er helemaal geen andere manier meer is, maar toch blijft het zo wel duren en duren..... en je wil zo graag !

Er komt van mij een hele hele hele dikke digitale knuffel jouw kant op.
    En ook mijn schouders zijn breed genoeg om even een traan op te laten, dus doe dat maar gerust.

Heel veel sterkte meisje !

Dikke knuffel,
    Janneke

9. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Dankjewel Janneke voor je lieve woorden en steun.
    Het wachten is inderdaad het ergste. HEt liefst begin ik meteen met een traject, want ben er bijna van overtuigd dat dat het toch gaat worden, dus dan maar meteen. Maar zo werkt het helaas niet.
    Enige positieve wat ik eruit kan halen is dat we nu wel weten waarom we ws nog niet zwanger zijn (alhoewel het bij goed zaad natuurlijk ook nog geen garantie is) en het had erger gekund. gelukkig zijn er wel levende zaadjes en dat creeert mogelijkheden. Maar goed, voor nu is het gewoon even flink balen.
    Manlief is er echt ziek van. Hij was er altijd al bang voor, ondanks dat hij al een kind heeft is het dus geen garantie dat het nu ook lukt, helaas. ben echt verdrietig even...

10. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Germini toch

O, wat leef ik met je mee, ik herken de gevoelens die je op dit moment hebt, en ook voor je man/vriend. Huil maar hoor, gooi het er maar uit, dat mag toch! Jeetje echt shit nieus
    Wat ik me afvraag, waarom je nu niet het traject ingaat. Is dat omdat ze verwachten dat het zaad beter gaat worden met de diclofenac?
    Ik wil jullie heel veel sterkte wensen

Liefs hanneke

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Oh Germini meis :( Wat een rot nieuws! heel veel sterkte meis! ik hoop dat het stoppen met roken en de diclofenac gaat werken!
    denk aan je!

Kusssss Springmuis

12. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Dankjullie wel meiden! Dat vind ik zo prettig aan dit forum, mensen begrijpen je echt omdat gevoelens (helaas) vaak herkenbaar zijn. Dat geeft echt steun! Dankjullie wel daarvoor.

Op de vraag van Hanneke, ik weet het eigenlijk niet. Uroloog gaf eigenlijk meteen aan met diclofenac te willen starten en het stoppen met roken en hoopt dat het zaad dan verbeterd is. Waarom niet nu al traject weet ik eigenlijk niet, heb hem er ook niets over horen zeggen, maar weet bijna zeker dat dit de volgende stap zal zijn.

13. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @springmuis,
    aankomende dagen voor jou ook spannende dagen zie ik. heel veel succes alvast!

14. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Hi germini,

Das kl*te zn nieuws :cry: Ik hoop echt dat het lukt met stoppen met roken voor je mannetje en dat het zaad dan goed is :) .
    Veel sterkte meis

15. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi germini,

Wat een tegenvaller! Sterkte en ook voor je man. Stoppen met roken is niet makkelijk oook al is het voor een goed doel!
    Ik zou proberen het balletje over de toekomst wel op te gooien bij je arts, waarschijnlijk moeten ze bepaalde stappen volgen maar niet geschoten is altijd mis toch? en die vervolgtrajecten kosten ook weer een hoop tijd.

Balen!

16. staffie

staffie Actief lid

12 aug 2008
    247
    0
    0
    @ Germini: Wat balen zeg voor jullie!

Nou dames, de zaadtest is niet gelukt vandaag waar ik al bang voor was :oops:
    Me vriend is ziek, dus dat werkte ook niet erg mee voor t `presteren` op een bepaalde tijd haha nou ja, ik lach wel maar ik baal gigantisch
    Volgende week gaat hij weg een maand, dus dan gaat er weer een hoop tijd overheen *zucht*
    Nu weer aftellen naar de 30e...

17. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Hallo dames,

heb al even niets meer van me laten horen omdat er nog geen nieuws was.
    Heb natuurlijk wel alles in de gaten gehouden hier.
    Dames die vervelend nieuws hebben gekregen, ik leef met jullie mee.
    Hopelijk mag het geluk snel aan onze kant staan!

Mijn vriend heeft intussen voor de tweede keer zijn kwakje ingeleverd en ik krijg inmiddels de zenuwen voor volgende week.
    Mijn ongi is ook deze maand gewoon gekomen.
    Nou heb ik ook even jullie advies nodig.....
    Ik heb die HSG op volgende week maandag staan, deze dautm had ik al geprikt op basis van een cyclus van 28 dg.
    Toen ik de afpraak maakte wilde de ass de 10e cyclus dag aanhouden en dat had op wo de 28e geweest maar ik kan op wo echt geen vrij krijgen.
    Toen ik dat aangaf zei de ass dat we dan di de 27 aan konden houden.
    Die dag ging volgens de ass ook niet omdat ze om de een of andere reden op die dag geen afspraak kon zetten.
    We zijn toen op de ma 26e uitgekomen.
    Ik twijfel nou over mijn 1e cyclusdag, maandag had ik flinke spotting en in de avond maar een heel klein beetje helder rood. Dinsdag ochtend was het weer bruin en eind van de middag pas echt flink rood.

De ass ging accoord met de HSG afspraak op de 8e cyclusdag maar die zou nu dus (als ik di als 1e dag reken) alweer op de 7e vallen.
    Als deze niet door zou kunnen gaan en verschoven moeten worden naar de donderdag ,dan kan ik weer niet en zou het weer een maand later plaats moeten vinden!

In het foldertje van het zh staat dat de HSG plaats moet vinden tussen de 6e en 12e dag.
    Dan zit ik dus nog goed, toch?

Ohh, begrijpen jullie me nog? En wat denken jullie?

18. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @crepe,
    Ik ga volgende maand ook gewoon de gyn. bellen, dan zijn mijn 3 maanden na hsg voorbij en dan gooi ik denk ik wel balletje op, maar ben bang dat ze zegt afwachten tot uroloog, maar inderdaad........niet geschoten altijd mis!

@staffie,
    He balen is dat als het niet gaat zoals je zou willen he! lukt het deze week niet nog een keer?

@esther,
    ik zou als ik jou was gewoon even bellen met de poli van de gyn. dan heb je duidelijkheid! is je ongie wel doorgebroken inmiddels?

19. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    20-01 Germini Uitslagen 2e/3e Semenanalyse
    20-01 Staffie Semenanalyse
    21-01 Springmuis 2e keer Semenanalyse
    21-01 Hanneke78 2e keer Semenanalyse
    22-01 Springmuis Uitslag Semen
    22-01 Zeehondje Gesprek Anesthesist
    26-01 Esther28 HSG
    29-01 Crepe gesprek fertiliteitsarts over miskraam
    30-01 Staffie Uitslagen 1e onderzoeken
    02-02 MissC2009 1e afspraak Gynaecoloog
    03-02 Springmuis Afspraak Fertiliteits Arts
    06-02 Zeehondje Kijkoperatie

Uitslagen
    Springmuis:
    Sandra1987:
    Bloed: Goed
    Semenanalyse: Goed
    Germini:
    1e Semenanalyse: Matig
    Echo mannetje: Goed
    Zeehondje:
    Hsg: Goed
    Hanneke78:
    Hormonen: Goed

Zwanger:
    Anne82
    Janneke1975
    Dyaan
    belinda203

Opmerkingen:
    Sandra1987 3 maanden zelf proberen, lukt het niet dan terug naar de dokter
    Mariska14 Begin Februari 1e keer HA
    Hanneke78 3-4-5-6 februari Kijkoperatie

Om de lijst te veranderen:

*klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg.
    *Vul je informatie in.

20. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    @ esther
    Ik zal inderdda even bellen, dan heb je meer zekerheid. Succes...

Fijn het lijstje weer op een rijtje, is echt superhandig.
    Ik zie dat muisman vanmorgen ook weer zijn best heeft moeten doen...
    ik heb koeriersdienst gehad.
    Zal iemand bij het lijstje willen zetten dat mijn bloed ook goed is. Tja het liefst zoveel mogelijk positief natuurlijk

Springmuis en zeehondje heel veel succes morgen! ik hoop op positieve berichten.

Liefs Hanneke

Deel Deze Pagina