ben na de dokter geweest.me mestruatie bleef uit! en het kwam door opgehoopte eitjes. nu is alles weer oke.(geen buikpijn meer) en nu weer ongesteld geworden! op na de volgede ronde
gimena Fijn dat het opgelost is. Even een vraagje vanuit nieuwsgierigheid. Hoe kwam je erachter dat je opgehoopte eitjes had? had je klachten? en hoe is dit opgelost? Nu gaan voor jullie kindje...........
mijn menstruatie blijf weer uit! was 7 dagen overtijd daarvoor 17 dagen. en ben nu 1.5 gestopt met de pil! dus onpillen was het niet! en had gister in de stad een ovulatie testen gekocht. 1 uitgeprobeerd! en die was bijna positief. en dat snap ik geen niet want was nog niet ongesteld geworden! en ik was naar de huisarst gegaan. en die voelde dat en hij had me onderbuik gemaseerd en 20 min later was ik ongesteld! ma hij zei dat het vaker gebeurde. en dat het meestal van zelf wel weg gaat. dus een helle opluchtig dat het niet iets ergs is!
heb niet alles meer bijgehouden, er wordt zoveel geschreven als je eventjes weg bent... Ik heb net een afspr gemaakt en kon woe al terecht bij de gyn! Alleen ben ik dan nog ongi, dus nog ff uitgesteld, en ben ook een beetje bang voor die onderzoeken...Dus knoop doorgehakt en er staat een afspraak op 11 febr. Spannend! ps Gimena: fijn dat het probleem niks ernstigs was, succes verder!
gimena Ik had er nog nooit van gehoord, dus weer wat geleerd! bedankt voor je antwoord groetjes hanneke Joeke: goed dat de knoop is doorgehakt! Succes allen
Afsprakenlijst 26-01 Esther28 HSG 29-01 Crepe gesprek fertiliteitsarts over miskraam 30-01 Staffie Uitslagen 1e onderzoeken 02-02 MissC2009 1e afspraak Gynaecoloog 03-02 Springmuis Afspraak Fertiliteits Arts 06-02 Zeehondje Kijkoperatie Uitslagen ------------------------------- Springmuis: Hsg,Bloed,Kweek: Goed 1e Semenanalyse: Slecht: 2 miljoen cellen 2e Semenanalyse: Slecht: 1 miljoen cellen ------------------------------- Sandra1987: Bloed: Goed Semenanalyse: Goed ------------------------------- Germini: Hsg,Bloed,Kweek: Goed 1e Semenanalyse: Matig Echo mannetje: Goed 2e Semenanalyse: Matig/Slecht ------------------------------- Zeehondje: Hsg: Goed ------------------------------- Hanneke78: 1e Semenanalyse: Slecht Hormonen: Goed Bloed: Goed ------------------------------- Crepe: Bloed: Goed Semenanalyse: Super Kijkoperatie: Vrij slecht 1 eileider dicht 1 vernauwd ------------------------------- Zwanger: Anne82 Janneke1975 Dyaan belinda203 Opmerkingen: Sandra1987 3 maanden zelf proberen, lukt het niet dan terug naar de dokter Mariska14 Begin Februari 1e keer HA Hanneke78 3-4-5-6 februari Kijkoperatie + HSG Om de lijst te veranderen: *klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg. *Vul je informatie in.
eindelijk vandaag de uitslag binnen.. en die was zoals jullie zien slechter dan vorige keer..heb nu aantallen gekregen.. maar de dokter zei dat er nog genoeg cellen waren om iets mee te doen.. ben nu benieuwd naar 3 feb. Esther succes vandaag met de HSG! Duim voor goede uitslag!
Hallo ! vandaag een spannende dag voor Esther.... hoop dat het allemaal goed gegaan is en dat je niet teveel last hebt nadien. Springmuis - balen dat de resultaten van het onderzoek nu minder waren dan de vorige keer. Is er nog aangegeven waardoor dat verschil zo groot kan zijn ? Ik blijf aan jullie allemaal denken hoor..... voelde me ook erg fijn toen ik hier mijn verhaal kon doen en blijf jullie paden volgen ! Dikke ZOEN voor jullie allemaal ! Hier gaat het (nu weer) goed. Heb een zware bronchitis te pakken gehad en dat heeft me aardig uitgeput. Ook veel buikklachten door het vele hoesten gekregen, dacht echt even dat het mis zou gaan. Gelukkig kon de verloskundige me vertellen dat de pijn die ik voelde bandenpijn was. Hartje even geluisterd en dat liep als een trein. Daarna nog goed een week benauwd geweest met zwaar hoesten - hopelijk vanaf nu wat betering ! Kanjers - hou vol ! Groetjes, Janneke
@springmuis, he meis, wat vervelend dat deze uitslag slechter was dan de vorige! dikke knuff voor jou..... is het alleen weinig qua hoeveelheid of ook nog slecht beweeglijk? waar doelde de gyn op toen hij zei dat er nog genoeg was wat waar mee kon? icsi of iui ofzo? waar moet je 3 februari voor komen? sterkte meis.... @janneke, Fijn dat alles goed gaat met de baby! Ik vind het ook super dat je ons bemoedigende woorden toe blijft spreken. Dankjewel! @gimena, DAar heb ik ook nog nooit van gehoord. Apart joh! maar wel fijn dat het niets ernstigs is. @sandra, Balen dat je weer ongie bent geworden! Hier inmiddels ook alweer ongie geworden. Korte cyclus van 25 dagen weer. Stond er niet echt van te kijken na de uitslag van afgelopen week. Mannetje inmiddesl nog steeds gestopt met roken. Hij heeft het wel moeilijk maar heeft geen keus (aldus hij). Ik ben supertrots op hem! Nog 1 keer ongie worden en dan bel ik de gyn gewoon weer. Duurt me allemaal veel te lang! wil weleens weten hoe/wat de prognose is om verder te gaan. HEb alleen bloedonderzoek, uitstrijkje en hsg gehad, verder niets. Misschien is er ook wel iets met mijn baarmoederslijm of eitjes ofzo? of onderzoeken ze dat niet altijd? nou ja, als het een traject gaat worden begin ik het liefst zo snel mogelijk. (niet dat ik erom sta te springen hoor, absoluut niet, maar wachten duurt zo lang! )
Bij mij ook...25 dagen. Aan de ene kant fijn. Bij sommige meiden duurt het heel lang na een miskraam voordat de ongie komt en ik zit onder de 4 weken. Aan de andere kant ben ik er ook wat verdrietig van, die zwangerschap is nu echt verleden tijd. Had stiekem ook nog hoop dat ik misschien meteen weer zwanger zou worden... stomme ik... het liedje begint gewoon weer van voren af aan. Morgen een gesprek met mijn fert- arts. Bij dit ziekenhuis zijn lange wachtlijsten voor ivf enzo. Heb daarom voor april twee afspraken gemaakt bij andere ziekenhuizen. Ja, voordat je uberhaupt iemand kan spreken ben je al twee maanden verder. Heb een duidelijk baaldagje @ springmuis, jammer van de uitslag. Ben ook benieuwd wat de gyn bedoelde met dat het wel genoeg is. @ gemini, Goed hoor van je mannetje!
@ springmuis knuffie. Bij mijn manlief was de laatste uitslag ook niet helemaal goed. 2% goed 37% matig en de rest waardeloos...Maar blijkbaar is dit wel genoeg om zwanger te kunnen maken, als bij mij alles goed was. Dikke knuf meis.. Ik ben vandaag weer ongi geworden. Mag 4 februari komen voor de kijkoperatie....spannend.... liefs Hanneke O, ja maandagavond hoorde ik dat mijn buuf aan het bevallen was, heb zelfs de 1e huiltjes gehoord! Het is een meisje geworden en super lieffff nu hebben we 2 buurmeisjes, gezellig! Liefs Hanneke
@crepe, Een dikke digitale knuffel voor jou om je door het baaldagje heen te slepen! Kan me je hoop voorstellen hoor en het is vedrietig als die hoop meteen weer weggekaatst wordt door die vervelende anderzijds is het inderdaad ook weer zo dat als het toch niet mag baten je dan maar beter zo snel mogeljk weer ongie bent en nieuwe kansen krijgt. ik hoop dat het geluk snel met je is. @hanneke, Spannend 4 februari komt al aardig in de buurt! ben je nerveus of valt dat wel mee? waarom krijg je eigenlijk kijkoperatie? hier inmiddels alweer op dag 3, gaat best snel voor ik het weet zit ik alweer in de klusperiode!
@Hanneke: Succes met de kijkoperatie a.s woensdag. @Springmuis: Balen dat de uitslag slechter was. @ Janneke: Fijn dat het goed met de baby gaat, wel minder van die bronchitus. Ik heb een afspraak gemaakt voor maandag 2 februari om 9.40. Ben benieuwd. groetjes Mariska
Hi allemaal, jammer van al die menstruaties! Mijn kijkoperatie staat nog op de lijst voor vrijdag, maar is verplaatst naar woensdag 4 februari (bekende datum he?!). Vind het wel al spannend hoor!
Hallo dames, hierbij eindelijk mijn verslag van mijn HSG afgelopen maandag. Ik vond het echt een vreselijke genante en pijnlijke ervaring (sorry, ik wil niemand ontmoedigen maar zo voelde ik het nou eenmaal) Ik zat onwijs in twijfel of ik mijn vriend erbij wilde hebben tijdens de HSG maar ik vond zijn aanwezigheid toch wel ontzettend fijn. Ik kon het allemaal volgen op het scherm, de rechterkant liep gelijk mooi vol en je zag een overduidelijk 'spoor' lopen. De linkerkant zag je wel een donker uiteinde (eierstok?) maar je zag geen overduidelijk spoor lopen. Als ik mijn eisprong voel dan voel ik hem ook alleen aan de rechterkant. De gyn was tevreden en zei dat het er goed uitzag. Maar wat ik zelf nou niet snap is als het er goed uitzag waarom zag ik links dan geen duidelijk spoor? Er moest trouwens 20 min na de HSG nog wel een foto gemaakt worden van mijn buik Maandag 9 febr gaan we de uitslagen weer bespreken met de gyn. De uitslag van mijn laatste (hormoon) bloedtest was goed. De uitslag van de tweede spermatest was helaas het zelfde als vorige keer. Matige zwemmers dus. De gyn kon er op dat moment niet teveel op in gaan maar er ze vertelde hetzelfde als haar voorganger ,dat we in principe wel zwanger kunnen raken met deze kwaliteit maar dat het allemaal wat langer kan duren. (zucht) Verder moeten we het gesprek van 9 febr maar afwachten. alles ging echt ook ontzettend chaotisch in het ziekenhuis, we werden naar een verkeerde wachtruimte gestuurd, de gyn was er niet meer vlak na de HSG terwijl ik had gevraagd of ik de uitslagen van vorige testen kon inzien en zij had daarin toegestemd, een balie medewerkster verteld me heel bot dat ik die uitslagen allemaal maar af moest wachten. Uiteindelijk wilde ze het dan toch even tussendoor aan de gyn vragen maar volgens mij had ze dat helemaal niet gedaan want ze vertelde ons na terugkomst dat alles goed was. Op dat moment kwam net de gyn voorbij lopen die hebben we even aangeklampt. toen we aan haar vroegen of de resultaten van de bloed en sperma testen echt allemaal goed waren vertelde ze dat ze nog niet had ingekeken! Ze wilde dat wel even voor ons doen en toen kregen we dus te horen dat die spermatest dus niet zo goed was. Terwijl die assistente ons net had verteld dat alles goed was. Maar goed het is achter de rug. Nu maar weer wachten en wachten.
Hoi dames, ik ga morgen ook naar de huisarts even mijn verhaal Ik heb vandaag de dokter gebeld omdat ik nu al 2 x een vm hebgehad, en toch wel erg begon te twijfelen of alles goed is. Ik heb een tijd geleden al bij de dermataloog gezeten omdat mijn haren uitvielen. Toen bleek dat ik een mannelijk hormoon aanmaakte. Nu vroeg ik aan de dokter of dat er iets mee te maken kon hebben, en ze zei dat dat best heel goed zou kunnen dat het vruchtje niet blijft zitten door dat hormoon. Nu wil ik niet huilen maar het ijkt wel een enorme regenbui..... Zoiezo zinkt het nu in dat ik al 2 x zwanger ben geweest.... en wie weet wat er nu allemaal komt. Ze zei dat ik morgen langs moest komen, en dat er een grote kans bestaat da ik naar de gynecoloog moet. Ik ben nu nog onzekerder en weet niet wat ik moet verwachten en of we ooit nog wel kinderen kunnen krijgen.... Sorry meiden maar ik moest het even kwijt. Ik voel me zo zielig. En dan is me schoonzusje nog zwanger ook..... snik
@esther, he wat vervelend dat het allemaal zo loopt in het ziekenhuis! wel erg slordig moet ik zeggen en respectloos naar jullie toe. Balen dat de uitslag van je man wederom matig was. Weet je nog de percentages van je man? Ik durf niet te zeggen hoe het kan dat je bij 1 eileider geen spoor zag. bij mij zag je destijds wel aan allebei de kanten zo'n spoor. Allemaal vragen waar je wellicht de 9e antwoord krijgt. Er zit waarschijnlijk niets anders op dan maar weer wachten tot het zover is. Dikke knuf voor jou! @jessy, succes bij de ha morgen!
Huilen kan soms erg opluchten jessy. Ik snap dat je nu een beetje bang bent voor het onbekende. Maar je moet maar zo denken, ze kunnen maar beter met je mee kijken en dat je misschien heel snel weer zwanger bent en alles goed gaat, dan dat je elke keer opnieuw met de onzekerheid zit en daar verdrietig van wordt. Ze kunnen je misschien een handje helpen en er wordt nu goed naar gekeken. Dat wil niet zeggen dat het allemaal niet niks is hoor. In ieder geval heel veel sterkte!
Hoi dames, Morgen heb ik ook mijn eerste afspraak bij de HA. Ik ben zo benieuwd, maar aan de andere kant zo zenuwachtig! Ik heb namelijk nooit eerder de pil gelsikt en we hebben beide een kinderwens. We proberen het nu al zo een 8 maanden, maar nog steeds niet raak. Ik voel duidelijk mijn eisprong, we leven beide vrij gezond, roken en drinken niet..en nou word ik gek van alle gedachtes in mijn hoofd. Ik hoop dat mijn HA mij serieus neemt en mij antwoord kan geven op mijn vragen en niet aangeeft da tik moet doorgaan tot ik een jaar bezig ben. Wat denken jullie? Is het echt zonder reden gewoon eerst een jaar proberen?