Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels geweest en ik ben doorverwezen naar de gyno. gelijk afspraak gemaatk voor volgende week! Nou weer daar de zenuwen voor..

2. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    mooibuikje het is in ieder geval prettig dat ze nu eens met je mee kunnen kijken.
    En dat je zenuwachtig bent oww dat was ik ook en nog steeds.
    Het is niet zo'n pretje. Ik ga liever voor een snee in mijn duim naar een dokter ofzo toe.
    Heel veel succes in ieder geval!
    Hoor graag van je hoe het is afgelopen.

3. Mooibuikje

Mooibuikje Actief lid

28 jan 2009
    413
    0
    0
    Marsim, thanx!

Ik zal zeker laten weten hoe en wat!

Weet jij misschien of je gelijk te horen krijgt hoe en wat? OF van HA?

4. Marsim

Marsim Fanatiek lid

29 jan 2009
    2.646
    0
    0
    Ik denk dat ze een inwendige echo gaan doen en misschien wat bloedtestjes. Ook zullen ze het 1 en ander vragen en misschien dat je mannetje ook wat moet inleveren.
    Als je eenmaal bent door verwezen naar de gyn dan heb je niks meer met de huisarts te maken en zal alles via de gyn gaan. Althans zo was het bij mij.

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi esther (naamgenootje trouwens van mij),
    wat een rare verhalen over jou ziekenhuis. Ben je al helemaal op van de zenuwen en is het allemaal al niet leuk, krijg je ook nog zo'n behandeling! Je voelde je vast zwaar kl*te...?!

Nou voor ons allemaal; blijf de moed er in houden en ook voor ons komt ooit de dag dat we een mooi wondertje van onszelf in handen houden!

6. staffie

staffie Actief lid

12 aug 2008
    247
    0
    0
    Hoi allemaal.. ben gister geweest voor de uitslagen..
    Tot zover is alles in orde bij mij, als me vriend weer terug is eerst de zaadtest en daarna weer verder kijken

7. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Meiden

even een kort berichtje. Mijn kijkoperatie woensdag gaat niet door. Ik stel dit voorlopig uit. Helaas is mijn vader donderdag zeer plotseling overleden. Hij kreeg ook een kijkoperatie, maar...................

Ik laat jullie later weer meer weten, als ik het weer op ga pakken.

Liefs Hanneke

8. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    Ow wat erg meis.
    Heel veel sterkte.

Dikke knuffel

9. mariska14

mariska14 Actief lid

5 jun 2008
    165
    0
    0
    @Hanneke: Gecondoleerd meid. Veel sterkte de komende tijd.

Ik ben vandaag naar de HA geweest. Hij vond dat er maar 1 ding op zat. En dat is me doorverwijzen naar de gynaecoloog. Ik kan zelf niet bellen, dat moest hij doen. Krijg binnen 2 weken een brief thuis. Hoop dat die dan nog voor de carnaval er is. Anders duurt het weer even. Maar ja de eerste stap is gezet.
    Ben vandaag ook weer gelijk ongesteld geworden. Had al zo'n voorgevoel. Is de afspraak toch niet voor niets geweest.

groetjes Mariska

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    @Hanneke: Jeetje meid, wat erg. Gecondoleerd. Wat kan het leven toch hard zijn! Sterkte!

11. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    K*TZOOI! :cry:
    nou even in t kort.. lief heeft echt heel slecht zaad...aantal is al slecht maar ze bewegen dus ook nog eens allemaal niet goed..
    hij heeft net bloed geprikt op hormonen e.d dus volgende week dinsdag moeten we terug komen voor de uitslag plus een lichamelijk onderzoek bij lief..
    er is wel al besproken welke behandeling we nodig zullen hebben...
    IUI is niet mogelijk & gewone IVF is niet mogelijk het word dus ICSI..
    maar daarvoor kunnen we niet in t ijsselmeerziekenhuis blijven, dan worden we doorgestuurd naar het VU bijv.
    we moesten van de FA erover nadenken of we ICSI willen, heb maar gezegd dat we er over na gaan denken, maar het staat natuurlijk al vast, ondanks dat het een hele zware periode wordt gaan we ervoor!

kusssss

12. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Afsprakenlijst
    26-01 Esther28 HSG
    29-01 Crepe gesprek fertiliteitsarts over miskraam
    30-01 Staffie Uitslagen 1e onderzoeken
    02-02 MissC2009 1e afspraak Gynaecoloog
    03-02 Springmuis Afspraak Fertiliteits Arts
    06-02 Zeehondje Kijkoperatie
    10-02 Springmuis Bloeduitslagen & Lichamelijk Onderzoek Mannetje

Uitslagen
    -------------------------------
    Springmuis:
    Hsg,Bloed,Kweek: Goed
    1e Semenanalyse: Slecht: 2 miljoen cellen
    2e Semenanalyse: Slecht: 1 miljoen cellen -> Weinig Beweging
    Behandeling: ICSI
    Sandra1987:
    Bloed: Goed
    Semenanalyse: Goed
    Germini:
    Hsg,Bloed,Kweek: Goed
    1e Semenanalyse: Matig
    Echo mannetje: Goed
    2e Semenanalyse: Matig/Slecht
    Zeehondje:
    Hsg: Goed
    Hanneke78:
    1e Semenanalyse: Slecht
    Hormonen: Goed
    Crepe:
    Semenanalyse: Super
    Kijkoperatie: Vrij slecht 1 eileider dicht 1 vernauwd

Zwanger:
    Anne82
    Janneke1975
    Dyaan
    belinda203

Opmerkingen:
    Sandra1987 3 maanden zelf proberen, lukt het niet dan terug naar de dokter
    Mariska14 Begin Februari 1e keer HA
    Hanneke78 3-4-5-6 februari Kijkoperatie + HSG

Om de lijst te veranderen:

*klik op quote bovenaan het bericht. Haal de [ quote=... ] bovenaan de lijst en de [ /quote ] onderaan de lijst weg.
    *Vul je informatie in.

13. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Balen springmuis, wat een domper!

Misschien een rare vraag wat is ICSI? Hoe zijn de kansen daarbij?

Ik sta zelf inmiddels op de lijst voor IVF in juli. In april gaan we langs bij een ander ziekenhuis om te kijken of het daar eerder kan. Geloof dat ik dan een beetje buiten dit topic val maar als jullie het niet erg vinden klets ik liever hier mee dan bij de vruchtbaarheidsbehandelingen :(

@zeehondje: het is bijna zover. Succes alvast

14. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ICSI is uhm..even proberen om het goed uit te leggen.. een stapje verder dan IVF, inprincipe is het hetzelfde als IVF maar bij ICSI word er onder de microscoop 1 zaadcel in 1 eitje geprikt, ipv dat ze zelf nog moeten werken om in het eitje te komen.
    maar voor de rest is het hetzelfde, de hormonen spuiten, terugplaatsing etc.
    de kansen voor ICSI ligt op ongeveer 20% per terugplaatsing van embryo.
    stukken meer dus dan de 0,1% die we op dit moment hebben hihi.

15. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Spannend hoor Springmuis; jullie gaan een zware tijd tegemoet met hopelijk een mooi einde!

Morgen ben ik aan de beurt voor de kijkoperatie, vind het steeds spannender worden hoor....

16. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    zeehondje veel succes morgen. Ik heb voor morgen mijn kijkoperatief afgezegd vanwege de uitvaart vandaag van mijn vader. Ik denk dat ik er een maand of misschien meer mee wacht.

Springmuis....succes meid, je bent volgens mij een hele sterk persoon, samen met muisman.

Doei lieve meiden, kwam ff snel een kijkje nemen bij jullie. Ik ga straks de draad weer opppakken, maar ik denk aan jullie..............

hanneke

17. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Sterkte Hanneke

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Sterkte vandaag Hanneke

19. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi allemaal,

nou ik heb mijn kijkoperatie achter de rug.
    Gister moest ik om half 1 in het ziekenhuis zijn en gelukkig werd ik gelijk geholpen. Leuk ziekenhuis schort aan en gelijk naar beneden. Op de uitslaapkamer op de brancard, warme dekens en plakkers op mijn lichaam gekregen. Daarna naar de operatiekamer, waren ze het infuus vergeten. Dat werd dus daar nog gedaan. Daarna voor het eerst onder narcose. Maar eigenlijk viel het mij 100% mee! Het bijkomen ging goed en de pijn viel mee. Daarom wilde ik ook geen pijnstiller. Weer naar boven gebracht en daar kreeg ik toch maar een pijnstiller. En de pijn werd inderdaad een stuk minder (ben wel wat buikpijn gewend vanwege de ziekte van crohn). Nog even lekker gerust en wat gegeten en gedronken. Daarna kwam de gyn. nog even langs.
    De uitslag; links zat aan het einde wel een kleine verkleving, waardoor hij niet goed om de eileider heen kon kijken. Maar het zat aan de buitenkant en had geen consequenties. De vloeistof liep daar goed en snel doorheen. Rechts liep de vloeistof er een stuk langzamer doorheen (dit was bij het hsg odnerzoek ook al zo). Maar dit kon ook de wet van de minste weerstand zijn en volgens hem kan deze uitslag geen belemmering zijn op een zwangerschap.
    Hierna rustig aankleden en naar de wc (leuk blauw plassen en ook wat bloed). En toen kwam m'n mannetje me al weer halen. Ik was om kwart over vijf thuis!
    Nu doet het nog wel een beetje pijn. Niet alleen de twee wondjes, maar ook denk ik spierpijn in de buik. Ze hebben lekker gerommeld daarbinnen natuurlijk. En mijn rechterschouder doet pijn (dit komt door het gas dat ze in je buik spuiten).
    Maandag 16 augustus controle bij de gyn. en dan gaan we ook de volgende stappen bespreken (hormonen!).

Sorry voor het lange verhaal...

20. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Mooi dat het achter de rug is en goede uitslag! Fijn voor je

Mijn ervaring was precies gelijk. De volgende dag had ik wel last van mijn buik, vooral bij opstaan/gaan liggen /lopen/tillen etc. Maar niet ondragelijk ofzo

Deel Deze Pagina