Volgens mij veroorzaakt endiometrose (of zoiets) verklevingen. Maar van deze aandoening weet ik verder niets. Ik zou me daar vooraf vooral geen zorgen over maken, toch? Soms duurt het gewoon even voordat je zwanger raakt zonder enige medische redenen. Bij mij hebben ze alleen gekeken en niets gerepareerd. De goede eileider schijnt een gedeelte van het werk van de andere eileider over te nemen, dus ik wacht eerst maar even af wat ze me adviseren.
een liesbreuk , geperforeerde blindedarm of andere buik operaties kan ook voor verklevingen zorgen, laat ik die eerste twee nou op mijn lijstje hebben staan
Vandaag de brief vor mijn man opgehaald bij de huisarts. Nu kan hij dus naar het ziekenhuis voor de test. Ik hoop dat we snel wat meer duidelijkheid hebben....
De ziekte van crohn kan door darmontstekingen ook verklevingen geven Ik heb een HSG gehad om te kijken of dat zo was... Waarom krijg jij geen HSG dan is minder stressvol
Hoi allemaal, fijn om hier wat te kunnen schrijven. Eindelijk een plekje gevonden waar ik even kan delen met mensen die met hetzelfde euvel te maken hebben. Ik krijg nogal eens te maken met onbegrip - mensen bij wie het (1 of 2x) binnen 2 maanden raak was snappen echt niks van het hele gebeuren... Dyaan: hoe is het gegaan vandaag ? Moeilijk he om nog moed te blijven houden, het is heel herkenbaar dat zoeken naar duidelijkheid. Ik hou echter wel in mijn achterhoofd dat het ook zo kan zijn dat er niks aan de hand is en dat we "gewoon" moeten volouden.... Crepe: ik ben dit jaar 33 geworden - nog niet de 35 bereikt, maar toch ook zou ik het prettig vinden om doorverwezen te worden. Goed om te horen dat je op een fijne poli terechtgekomen bent, het is toch wel fijn als je je op je gemak voelt. Succes volgende week ! Hanneke: wij hebben 's ochtends vroeg al een afspraak - dat is voor het werk van mijn man het makkelijkste. Ik zal aan jullie denken rond 4 uur ! Germini: volgens mij hoeft het niet zo te zijn dat als het een 1e keer lang duurt dat het de 2e keer ook weer zo is. Ik ken iemand die bij de 1e ook bijna 1 jaar over heeft gedaan en bij de 2e binnen no-time zwanger was. Het is zeker geen domme vraag hoor, die bestaan niet, zeg ik altijd ! Ik denk niet dat het erfelijk is, behalve als het om een echte afwijking gaat (bijv. schildklierproblemen of vervroegde overvang ofzo). Het zwanger worden is gewoon afhankelijk van zoveel factoren.... het is echt een klein wonder ! Goed dat je de moed erin blijft houden -- onze tijd komt hopelijk snel ! Echt raar vandaag.... mijn temp was nog steeds hoog. Bloedverlies echt mini-mini-mini-minimaal. Ondanks de negatieve test van gisteren, toch weer onzekerheid....misschien wel te vroeg getest ? (dag 12 na temp.verhoging) Normaal heb ik altijd een week van tevoren al buikpijn, maar nu nauwelijks iets. Ben geneigd om weer een test te doen, maar doe het nog niet vandaag. Misschien donderdag, als het nog niet heeft doorgezet voordat ik naar de HA ga..... toch nog een beetje spannend dus. ZET 'M OP ALLEMAAL ! Groetjes, Janneke
Hoi allemaal, @Hanneke: succes overmorgen! @Janneke: spannend, ik ben heel erg hard aan het duimen voor je! De gyn waar ik een afspraak mee had vanochtend was super aardig en stuurde me gelukkig niet naar huis met: geduld hebben en blijven proberen! Na inwendige echo, alles goed gelukkig, konden we gelijk bloed laten prikken voor chromosomenonderzoek en er wordt bij mij iets van stollingswaarde in mijn bloed getest ... schijnt van invloed te zijn bij innestelen en omdat het nu al 3x is misgegaan. Spannend, maar moet wel 6 weken geduld hebben, dan zijn de uitslagen er pas. Maar voorlopig is het weer spannend zat of ik ongi ga worden eind van de week/van 't weekend. Gelukkig is het zo druk op werk dat ik er dan niet mee bezig ben, maar als ik 's avonds thuis ben, denk ik er toch af en toe aan ! Spannend !
@Germini: toen ik een tijdje geleden bij mijn HA was vertelde zij mij dat ze na twee MK zwanger was van haar eerste en na diens geboorte besloot het risico te nemen gelijk weer zwanger te raken en niet aan de anticonceptie te gaan. Toen heeft het 4 jaar geduurd ! Bizar he ... ?! Verwacht (en hoop je ook) niet. Sterkte! Gaby
Ik ga toch maar mijn gyn even vragen hoe dat zit want het is steeds raak bij mij maar kom niet over de grens van NOD...
Meiden Net terug van de avonddienst Ik wil gewoon even tegen jullie zeggen dat ik aan jullie denk en onze tijd nog komt! Groetjesss Thanks voor jullie steun!
@Janneke, Doet een mens altijd goed om met "lotgenoten"te kunnen praten. Ik praat zelf in mijn omgeving alleen met mijn (schoon)familie over het huisartsenbezoek en straks gyn. bezoek. Merk van hun uit veel medeleven. Vrienden/collega's weten wel enigzins dat we bezig zijn zeg maar, maar niet zo intensief. Spannend hoor! Ben ook al heeeeeeel hard voor je aan het duimen! @dyaan, 6 weken duurt wel lang ja! MAar ja, je moet maar zo denken......er wordt aan gewerkt! Bizar ja dat het soms heel lang en soms heel kort kan duren eer je zwanger bent! het is blijft id. een wonder! @puzzcat, Hebben ze dat bloedonderzoek nooit bij jou gedaan dan? @hanneke, das altijd leuk te horen
Ze hebben bij mij wel de progesteron geprikt maar nog niet verder gezocht naar redenen waarom ik nog niet zwanger ben... Dat word hopelijk 20 okt gedaan hihi
Oke, dat wordt ook wel tijd of niet? zo te lezen ben je al behoorlijk lang bezig! Ik hoop voor je dat er wat uit komt!
Hoi Puzzcat, Wij zijn nu twee jaar bezig en ik ben 3x (mss zelfs 4x) zwanger geweest, maar alledrie de keren ging het mis. De gyn zei dat hij niet ging onderzoeken naar zwanger worden, maar naar zwanger blijven ... want dat lukt blijkbaar niet. Vanaf 3x MK gaan ze dat soort onderzoeken volgens mij doen, maar je kan er natuurlijk gewoon naar vragen, hoor je vanzelf hoe jouw dokter erover denkt. 6 weken is wel lang wachten, maar het voelt al zoveel relaxter dat 'er aan gewerkt wordt', nu maar hopen dat dit zorgt voor een spontane zwangerschap die goed gaat ... ik heb al mijn vingers en tenen gekruist voor komend weekend, ik wil niet ongi worden !
Aaaaarghhh ... volgens mij komen ze er aan ! Vanochtend al wel lage temp, maar ja, het was 2 uur vroeger dan normaal. Maar toen ik net naar de wc ging, was het wat rozig op mijn papiertje ... Stom he, dat je, zonder dat je symptomen hebt, elke keer weer vol hoop naar het eind van je cyclus uitkijkt. Zucht, hier baal ik echt een beetje van. Ik weet het, het moet eerst nog doorzetten, maar ik heb gewoon zo'n gevoel van: ja hoor ... ongi ... en nog wel eerder dan 28dgn. Nou, ik stort me maar ff op mijn huiswerk voor school (avondopl.) en hoop stiekem dat het niks is.
@Janneke succes morgen, ik zal aan je denken..... ik wordt wel een beetje zenuwachtig terwijl ik een nuchter persoon ben! Manlief krijgt ook de zenuwen! Maar hij is een zenuwpees als het om dokters ga. Ik mag morgen eerst werken tot 15.30 en daarna naa de HA Groetjes Allemaal Ik laat morgenavond van me horen!
Hoi Hanneke, Ik ga voor je duimen en laat je weten hoe het was ?! Ik herken je helemaal als je zegt dat je normaal zo nuchter bent, dat ben ik eigenlijk ook altijd, maar dit is toch anders ... suc6 (met concentreren op je werk eerst nog ....!) Liefs, Dyaan
Thanks Dyaan Fijn hoor, mensen die je begrijpen! ik zal me op mijn werk concentreren, geen fouten maken! hihi Ik werk als verpleegkundige met psychiatrisch zieke mensen, dus wel belangrijk dat ik op blijf letten! Groetjes
Hallo allemaal, nou... we zijn vanochtend naar de HA geweest. Prettig gesprek gehad. Hij vond dat, gezien mijn duidelijke eisprong, leeftijd, verminderde zaadkwaliteit en 1 jaar proberen een verwijzing naar de gyn geen probleem was. Spontaan zwanger worden kan wel, maar zal lang op zich laten wachten (langere cyclus, verminderde zaadkwaliteit dus minder kansen per jaar). Gezien mijn leeftijd (33) vond hij het goed om nu stappen te ondernemen. Hij vermoedt dat het iets zal worden met opwerken van zaad, wat dan ingebracht gaat worden. Gelijk met zknhuis gebeld... nu kunnen we pas 17 november terecht. Jammer dat dat weer 1 ronde op zich laat wachten. Maar laten we positief blijven: de kans bestaat nog, dat we voor die datum toch nog zonder hulp zwanger worden ! We gaan dus nogmaals extra goed ons best doen ! Vanavond kom ik nog even lezen en reageren. Groetjes, Janneke
@dyaan, Heeeee balen zeg! dat irritante rozige slijm betekend vaak niet veel goeds! @hanneke, Suc6 vanmiddag! ben benieuwd naar je verhaal vanavond! kan het echter pas later lezen ivm werk. @JAnneke, Fijn dat je HA zo begripvol was en je meteen doorstuurt. Verhaal is erg duidelijk. Balen dat afspraak nog even op zich laat wachten in het ziekenhuis. MAar wie weet is het niet nodig ........niet geschoten is altijd mis Mijn 2,5 week duren nog zooooooooooooooooo lang :x