Hallo Allemaal, Ik had dinsdag mijn 1e afspraak bij gynaecologie. Het viel allemaal reuze mee. Een aantal vragen beantwoord, inwendig onderzoek en uitstrijkje gehad. Het grappige was dat ik een gynaecoloog kreeg die ook erbij was op de dag dat mijn zusje 5 weken eerder moest bevallen. Zij besloot toen dat het een keizersnede werd, omdat het een stuitligging was. Het was fijn dat het een vrouw was en ze was heel erg aardig. De verdere ontwikkelingen staan onder mijn banner. Laat eens van jullie horen het is zo rustig hier. groetjes Mariska
Hoi meiden! Hoe is het met jullie? Met ons gaat het nu goed! we hebben besloten om nog even met de ICSI te wachten, ben er geestelijk nog niet aan toe, dus wil eerst even lekker rust hebben voor we verder gaan! en blijven hopen op een spontaan wondertje natuurlijk hihiihi Liefs!
Hoi allemaal, Het is idd stil. Ik heb ook al enige tijd niets van me laten horen. Maar heb ook weinig te vertellen. Ik ben inmiddels in rond 3 na MK. Voor het eerst weer een positieve ovu test gehad. Heb wel het idee dat mijn hormonen nog steeds niet bij t oude zijn, ben ook enkele kilo's aangekomen sinds de miskraam. Anyway, begin april een gesprek bij het AMC voor IVF. Ergens anders staan we op de lijst voor juli. Gewoon afwachten dus en hopen dat het vooor die tijd spontaan lukt. @ springmuis, goed besluit. Hoop met je mee @ mariska, fijn dat de kop eraf is. Wat is de volgende stap? groetjes aan jullie allemaal
@ zeehondje Hoe gaat het met je? Last van alle hormonen? en hoe gaat het prikken? @springmuis, als je er nog niet aan toe bent moet je er nog niet voor gaan. verstandige keus vind ik! en wie weet.....de wonderen zijn de wereld nog niet uit! @crepe, spannende tijden voor jou dus......voor je het weet is het april! ik hoop met je mee dat het voor dei tijd spontaan lukt! Hier weinig nieuws eigenlijk........zit een week voor mn NOD. Ondanks dat ik diep in mijn hart weet dat ik niets moet verwachten, krijg ik toch altijd weer die hoop. Daar baal ik van, want meestal is het gekmakerij en is de klap weer des te harder. Volgende maand moet manlief weer voor semenonderzoek. Daar leef ik erg naar toe. Ben heel benieuwd of het verbeterd is nu hij is gestopt met roken en diclofenacpillen slikt. Ik hoop het zo!
@crepe: Woensdag zaadonderzoek. En dan op de volgende 3e cyclusdag bloedonderzoek. En daarna kunnen ze kijken waar het aan ligt. Er waren 3 mogelijkheden: een mogelijke chlamydia-infectie, het zaad en of de eileiders toegankelijk zijn of niet. Dat eerste is volgens mij al uitgesloten. En een samenlevingstest moeten we ook nog doen. groetjes Mariska
Hi meiden, @Mariska14; fijn dat alles goed ging bij de gyn en dat er stappen worden ondernomen. Wat jij verteld is volgens mij bij iedereen de eerste onderzoeken. Waarschijnlijk krijg je ook nog een HSG onderzoek (baarmoederfoto). Om te kijken of je eileiders open zijn. Die samenlevingstest hoefden wij trouwens niet te doen. Ons ziekenhuis vind dat er te veel verschillen zijn in de uitslagen, te veel wat achteraf dan toch niet klopt. In welke ronde zitten jullie eigenlijk? @Springmuis; wijze beslissing denk ik. Als je de verhalen hoort is het best wel een heftige behandeling. En misschien is het wel niet meer nodig, zou ik erg fijn vinden voor je! @crepe; jij gaat dus ook een spannende tijd tegemoet. Heb je eigenlijk ook iui gehad? Of heeft dat geen nut bij jullie? @Germini; balen hè, dat je niet wilt hopen, maar dat je dat niet kan tegenhouden?! En hopelijk zijn de uitslagen volgende beter! @all; zelf vorige week zaterdag de pregnylspuit gehad (eisprong opwekken). En zondag moest ik beginnen met het vaginaal inbrengen van Progestan (om het baarmoederslijmvlies dik te maken om een eventuele bevruchting beter te laten innestelen). Dat inbrengen is wel een kliederboel, maar ik heb er wel alles voor over. Dus we doen het maar gewoon. Nu nog een week wachten en dan hopelijk een posi-test. Maar dat zou wel heel erg super zijn, na één cyclus met hormonen. Maar niet hopen is ook niet fijn!
Hoi Zeehondje, We zitten volgens mij in ronde 20 of 21. Sinds augustus 2007 ieder geval. Die baarmoederfoto krijg ik ook nog inderdaad. Eerst maar eens woensdag het zaad brengen en kijken wat daar de uitslag van is. En ik zal voor je duimen. Hopelijk een positieve test. groetjes Mariska
Hoi meiden, sorry dat ik lang niks van me heb laten horen maar was aan het klussen in mn nieuwe huis Mn cyclussen zijn de laatste tijd door dr was Hij is 2x24 1x26 en de laatste keer 31 De afgelopen ongi was 25 februari en nu verloor ik 13 maart heel veel rols bloed dus ik dacht nou word alweer ongi maar tot opheden is er niks te zien, lichaam zit zo raar in elkaar. Hoe is het verder met jullie?
Kan die laatste bloeding geen eisprongbloeding of nog beter; innestelingsbloeding zijn geweest?! Of klopt de datum dan niet? SPANNEND!
@ zeehondje, Nee IUI heeft geen zin bij ons. Het probleem zit bij de eileiders. @ Sandra, sinds ik zwanger probeer te worden heb ik ineens meer schommeling in mijn cycluslengte. Vraag me wel eens af of dat een mentale reden heeft?
Hallo allemaal, Normaal zou er vandaag semenonderzoek zijn. Dus ik was al vroeg op omdat ik het moest brengen. Maar er viel niks te brengen. Het lukte niet, omdat het gepland was, tijdsdruk. Vriend lief moest namelijk ook nog naar het werk. En het moest voor 9 uur in het ziekenhuis zijn. Balen, balen. Nu weer een week wachten, omdat het semenonderzoek alleen op dinsdag en woensdag is. Iemand hier ervaring mee en/of tips? groetjes Mariska
@mariska, Helaas heb ik geen tips voor je! Hoe goed je het ook probeerd te camoufleren......er blijft druk op zitten! Want in je achterhoofd weet je dat het moet gebeuren! Wat ik zelf altijd doe is hem al knuffelend wakker maken en hopen dat hij er niet zo aan denkt.....potje al avond ervoor klaargezet hahaha. En...niet meteen beginnen met de daad zeg maar, maar gewoon eerst voorspel enzo.... Tot op heden is het elke keer nog gelukt, maar blijft lastig! Succes volgende week! hoop dat het dan lukt!
Sorry, heb geen echte tips voor je. Wij hebben maar 1x wat moeten inleveren en dat ging toen goed. Wel inderdaad met hulp van mij ('handje helpen')!
Zeehondje................................voel je al wat? zal voor je duimen morgen als je gaat testen! Spannend hoor! Hier alweer ongie..........pfffff...........gek word je ervan!
Aan alle ongi meiden een dikke knuffel! Zeehondje ik duim voor je! Hiero dinsdag mijn NOD..ben benieuwd haha Kusss
Hier nog niet getest, mannetje wilde liever wachten. Ben ik eigenlijk ook wel blij mee, is het in ieder geval niet zo'n teleurstelling als ik nu een negatest zou hebben gehad. Heb ook vandaag opeens het gevoel dat ik toch niet zwanger ben. Jullie horen wel wat het is geworden, ongi of zwanger!
Dikke knuff voor iedereen die net als ik weer door moet naar de volgende ronde! Zeehondje.............je maakt het wel spannend!