Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    zeehondje ben benieuwd of we samen kunnen gaan wachten...................
    Germini, het gaat ook supersnel, zit nu op dag 10 de cyclus, heb een vroege eisprong, is ook wel fijn om te weten....
    Ik zit ontzettend in dubio. Arts gaf aan vanavond te gaan vrijen, maar ik ben zo bang dat er dan morgen niet veel soeps is in z'n potje.......lastig hoor!
    Liefs hanneke

2. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi,
    Zelf net fm gehad en moet vanavond nog 1x gonal-f spuiten om eitje nog iets te laten groeien. En dan morgenochtend pregnyl spuiten. 24 tot 36 uur later heb ik dan mijn eisprong. Dat is mooi op koninginnedag. Zou een mooie datum zijn toch?????

Een dagje verschil met jou dus Hanneke, spannend hoor. Wij hebben alleen geen inseminatie maar moeten zelf vrijen. Ik denk dat we vanavond vrijen en dan morgen niet en dan donderdag weer (koninginnedag).
    De gyn. gaf aan dat het het beste is om er een dagje tussen te laten. Ik weet niet wat handig is bij jou. Hoelaat heb je de inseminatie? Als het laat op de dag is dan zou ik vanmiddag misschien nog vrijen voor de zekerheid. Irritant hè dat er niet een vast protocol is wanneer het beste is om te vrijen enzo.
    Heb jij trouwens ook progestanbolletjes die je vaginaal moet inbrengen?

3. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi zeehondje
    1 dagje verschil, kunnen straks samen wachten wachten en nog eens wachten...hihi...
    Ik heb alleen maar net zoals de vorige IUI eenmalig pregnyl moeten spuiten verder niets. Bij mij doen ze 3 x IUI alleen met eenmalig pregnyl en 3 x met allerlei hormonen....
    Ik denk toch dat we vanavond gaan vrijen, tja blijft het lastig vinden, maar ja.....vanmiddag gaat niet meer lukken, manlief is rond 19uur thuis, op tijd naar bed dus vanavond!!!!!Morgen om 9u moet hij zijn potje inleveren en om 11.30u is de inseminatie, er zit dus weinig tijd tussen......
    Liefs hanneke enne succes ermee !

4. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @zeehondje,
    Waarom hebben jullie geen inseminatie eigenlijk??

@hanneke,
    Dat is inderdaad vroege eisprong!
    Als de arts het zegt zou ik erop gokken om het vanavond toch te doen. Heb je toch weer een kansje extra. En als blijkt dat het morgen dan toch niet goed genoeg is weet je dat je dit nooit meer moet doen! :D

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    En hoe is de inseminatie gegaan? Was het zaad nog van voldoende kwaliteit?

Wij hebben eerst vier keer alleen hormonen en dan natuurlijk inseminatie zeg maar (zelf vrijen) en daarna 6x iui. Dezelfde hormonen alleen dan mét de inseminatie in het ziekenhuis.
    Dit hebben ze zo bedacht omdat als dit allemaal niet wil aanslaan we dan mogen en kunnen overstappen op ivf. Blijkbaar hebben zij een soort protocol o.i.d. dat je pas na drie jaar in aanmerking komt voor ivf. Maar hopelijk is dat allemaal niet nodig!

6. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Oke, apart, had ik nog niet eerder gehoord/gelezen.
    Nou ja.......heb je meer kansen toch??

@hanneke,
    Ik ben ook erg benieuwd hoe het gegaan is!

Ik heb net de medicatie gehaald. Beetje boos op de vrouw van de apotheek :x
    Ik had de gonal f en pregnyl gehaald en toen een boodschap gedaan. Kom ik thuis lees ik op het etiket dat het in de koelkast bewaard moet worden!! Duhh...had die doos niet gezegd! Ik net apotheek gebeld, wordt zo teruggebeld want ze moesten contact opnemen met de fabrikant. Lekker.... :cry:

7. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Noi IUI nr 2 zit erop...........waardeloze iui, maar 180.000 zaadjes, is echt erg slecht gaf de arts aan voor een volgende IUI te slecht....grrrrr
    De reden hiervan kan zijn dat we gisterenavond hebben moeten vrijen omdat het eitje al 20mm en op knappen stond.....
    Ik heb voor 3 juni een evaluatiegesprek gepland, op advies van deze arts.
    Er worden door verschillende artsen verschillende dingen gezegd, waar ik niet vrolijk van wordt.
    Ik ben een nuchter iemand, maar na vandaag heb ik even zoiets van wat is dit nou!
    De arts van gisteren zei dat IUI zonder hormonen geen zin heeft, ik gisteren zelf moest klussen (dit heeft al ruim 2 jaar geen zin) en vandaag zei de andere arts dat deze spermawaarden echt te slecht is voor de IUI.
    We nemen nu 2 maanden rust ivm vakantie en na 3 juni wil ik duidelijkheid hebben en hormonen!!! grrrr

Maar goed, lekker van de apotheek germini, ben benieuwd hoe het afloopt. Gisteren heb pregnyl geleend van het ziekenhuis en vandaag de pregnyl vanuit de apotheek naar het ziekenhuis genomen, is wel een half uurtje rijden, maar had de airco aan.....

Hoe is het met jullie allemaal??
    Liefs Hanneke

8. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Hi,
    jeetje wat een drama bij jullie tweede iui.
    Lijkt me inderdaad wel erg weinig zaadjes. En komt dat door het klussen van de avond er voor?! dan is dan wel een stomme fout van de arts die dat heeft aanbevolen.
    En het gevoel hebben dat het inderdaad al twee jaar niet op de natuurlijk manier lukt, dat gevoel hebben wij ook. Ook al heb ik nu wel hormonen, geen inseminatie. Dus lijkt me dat dat nog niks uitmaakt. Maar ja, we moeten al die verschillende adviezen en verhalen van de artsen soms maar voor lief nemen. Maar er ook wel duidelijk over vragen hoor natuurlijk!!!

En over het koel houden van de hormonen. Ik heb de gonal-f ook van het weekend ruim 1,5 uur in de auto gehad (weekendje weg) en de eitjes zijn op hetzelfde tempo gegroeid. Dus ik denk dat het niet heel veel uitmaakt.
    Heb jij ook Progestan/Utrogestan?

9. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hallo allemaal,

nog steeds volg ik jullie - schrijf niet veel over mezelf want daar voel ik me ongemakkelijk bij - maar meelezen doe ik zo af en toe nog steeds. Even een rondje:

Crepe: !!! WAAHHH !!! Ongelofelijk gefeliciteerd !! Dat wordt een decemberkindje ! Heb je inmiddels de echo gehad ? Ik hoop dat het er allemaal goed uitziet en dat je stilletjes aan een klein beetje kunt gaan genieten.

Germini: meid wat een tegenvaller bij de uroloog… na 3 maanden nog geen verbetering. Wel heel fijn om te horen dat er wel gestart kan worden met IUI. Ben je er inmiddels al achter wat de bloeding is geweest ?

Esther78: is het “er niet zoveel mee bezig zijn” gelukt door wat minder te “forummen” ?Hoe was de echo de 27e ?

Zeehondje: wat goed dat je eisprong er zo duidelijk aan zat te komen zodat je wat gerichter kunt vrijen. Ook voor jou zijn de spannende wacht-weken aangebroken – ik duim voor je !

Hanneke: spannend weer voor jou … 2e IUI gehad – ik ga voor je duimen dat jullie eigen inspanning niet voor niks is geweest. Kunnen jullie niet een spermatest laten doen om het aantal te vergelijken met het aantal van bij de afgelopen IUI ? Dan kunnen ze daaraan de werkelijke hoeveelheid bepalen en gelijk aangeven of het genoeg is voor een volgende IUI. Het zou erg sonde zijn als de 3e IUI wel gaat plaatsvinden, als de spermawaarden toch niet in orde zijn, want dan is het eigenlijk een "verspeelde kans"….

Joeke: !!! WAAHHH !!! Ook jij gefeliciteerd ! Wat een super nieuws zeg !

Hier alles oke – mijn zwangerschap vordert aardig… al bijna 29 weken ver. Helaas heb ik nog steeds geen greintje energie en moet me echt door de dagen heen slepen. Vrijdag avond kijk ik altijd naar de X-factor – dat is de uitspatting van mijn week. De rest van de dagen kruip ik rond 9 uur mijn bed al in, want anders houd ik het niet vol. Ik ben er zelfs over aan het denken om wat minder te gaan werken…. Maar goed, ik vind dat ik niet mag mopperen, zeker niet na het lezen van jullie verhalen. Ik gun jullie het allemaal zo ontzettend veel – hou vol lieve dames !!!

Dikke knuffel, Janneke

10. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Dank je wel Janneke, voor je lieve woorden!
    Wel balen dat je zo weinig energie hebt, maar wel genieten hè?!!!

11. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @hanneke,
    Jeetje wat balen zeg van je 2e iui!! En wat een ei van een arts om je verkeerd voor te lichten! De meningen verschillen nogal zeg over wat nu het beste is! Ik hoop van harte dat jullie eigen daad zijn vruchten af werpt! Toitoitoi.

@janneke,
    Wat onwijs tof dat je nog steeds met ons meeleest en reageert!!
    Balen dat je zo erg moe bent en dat je weinig energie hebt. Ik hoop voor je dat dat zo meteen over is!
    Ik weet nog steeds niet wat die bloeding geweest is. Ik wacht maar gwoon af tot ik weer ongie wordt.

@zeehondje,
    Ik was inmiddels teruggebeld door de apotheek en die zei inderdaad dat het geen kwaad kan. Pregnyl blijft uit de koelkast <25 graden 14 dagen goed en gonal f nog langer, dus......voor niets druk gemaakt :D

Hier in afwachting tot ik ongie ga worden zodat ik met eerste iui kan starten.
    Heb een heel dom vraagje hoor :oops: op de 3e dag ongie moet ik follikelmeting doen....is dat middels inwendige echo? enne.....gewoon maandverbandje voor?? :oops:
    waar je je al niet mee bezig houdt he hahaha.

12. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik moet elke keer aan het begin van een nieuwe cyclus naar de gyn. voor een startecho of uitgangsecho genoemd. Dit is op dag 2/3/4 of 5 bij mij. Dan doen ze inderdaad een inwendige echo en kijken ze of alles rustig is vanbinnen. Ze kijken dan vooral of er geen cystes zitten. En soms zitten er al meetbare eiblaasjes (dus het is eigenlijk ook een follikel meting).
    En dat maandverbandje????? Bedoel je dat je die na de inwendige echo nodig hebt? Ze gebruiken glijmiddel om een soort staaf naarbinnen te laten gaan. Na de echo heb je papieren doekjes om het goed schoon te vegen van onder, maar misschien komt er nog wat uit in je ondergoed, vandaar inlegkruisje of maandverband misschien?

13. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi
    @ germini
    Ik hoop dat je snel met IUI kan starten en natuurlijk met nog sneller resultaat!!
    Als je op dag 3 een folikelmeting krijg.....inderdaad gewoon maandverbandje, want het is een inwendige! is niet fijn, maar ze zijn wel wat gewend daar!
    Als je vragen hebt over IUI mag je ze me vragen, of meld je ook gezellig aan bij het IUI forum! Kom ik nog eens een bekende tegen!
    Liefs hanneke

14. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    hallo dames,

jeetje 2 zwangeren hier, super zeg! Van harte gefeliciteerd dames.
    Verder weer een hoop ontwikkelingen gelezen wat betreft IUI, spannend dames.
    Ik duim met jullie mee.
    Bij mij is deze maand een aaneenschakeling van grote teleurstellingen.
    Bij de echo op de 27e werd gezegd dat de hormonen blijkbaar niet genoeg aangeslagen waren en dat de eitjes nog veel te klein waren.
    Ik moest vijdag 1 mei terug komen voor tweede FM en de voorspelling was dat de maandag daarop (vandaag dus) de inseminatie zou plaatsvinden. Mijn cyclus is gemiddeld 28 met hier en daar een uitschieter van 34, volgens de gyn zou dit dus een langere cyclus zijn.
    Vrijdag 1 mei werd me doodleuk verteld dat de eisprong al geweest was! Inseminatie had geen zin meer.
    Wat was ik boos!!! Stelletjes prutsers.
    En ik was ook nog eens stiekem boos op mijn vriend, die week natuurlijk net niet gevreeen omdat vriendlief steeds zo moe was van zijn werk. Kansloze ronde dus.
    Doordat ik zo overdondert werd door de grote teleurstelling ben ik niet assertief genoeg geweest om door te vragen, ik wilde zo snel mogelijk weg om een potje te janken.
    Nu zit ik helaas met allemaal vragen.

Op naar de volgende ronde.

15. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    hej lieve dames ik weet niet of ik mee mag kletsen.
    maar ik ben vanmorgen voor het eerst naar de huisarts geweest.
    me mannetje moet zijn zaad laten testen en ik kan daarna vrijsnel tereht bij de gyn.
    erg spannend dus.
    maar er is wel een pak van me hart nu kunnen we geholpen worden als er iets niet goed is.

liefs

16. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Jeetje Esther, wat een gestuntel zeg in het ziekenhuis. Dit is toch niet normaal!!! Wat een kl**tzakken, ggggggrrrrrrr........
    Heb je gehoord hoe groot de eiblaasjes waren. Dan kan je volgende keer zelf een beetje meerekenen.
    Sterkte meid.

Welkom Snippie, natuurlijk mag je meekletsen. Al je vragen kan je hier kwijt.

17. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    dank je zeehondje!

weten jullie hoelang er tussen moet zitten voor die sperma test?
    ik meende 3dagen(heb het nog niet ophaald hoor!
    maar me man en ik hebben vanmorgen seks gehad.dus dacht dan haal ik hem morgen op en kan hij het donderdag doen of zo.

liefs

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Ik weet het eigenlijk niet meer. Volgens mij inderdaad drie dagen ja.

19. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    jah dat als reden dat je dan de meeste leven zwememrs hebt als het goed is.
    dan haal ik morgen dat potje op:D!
    me mannetje vind het gelukkig niet erg om te doen:D

20. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    ik hoop trouwens dat het snel raak is bij jouw meid.
    liefs

Deel Deze Pagina