Hoi snippie welkom hier! 3 dagen ertussen is goed hoor. Donderdag aan de slag dan! Wens je mannteje succes! Liefs Hanneke
Nee, helaas weet ik de grootte niet. Maar ik heb me voorgenomen assertieve Annie te worden en ze volgende keer helemaal het hemd van het lijf te vragen.
@zeehondje, Uhm, ik bedoel eigenlijk vooraf.....ik draag nooit maandverband, maar tampons, maar dat lijkt me niet zo handig ik lees de vraag terug en denk......hmmm wel erg dom haha. zullen de zenuwen wel zijn. @hanneke, Dankjewel!! ik zal eens kijken op het iui forum......ken ik tenminste ook al iemand @esther, Jeetje zeg, dat is wel heel erg balen en ook slecht van het ziekenhuis!! kan me voorstellen dat je op dat moment helemaal overdonderd was, maar zou er zeker op terug komen! @snippie, welkom hier! enne 3 dagen is prima hoor!! succes!
Hoi allemaal, Ik doe even met jullie mee. Ik zit nu in ronde 8 en begin de hoop te verliezen... Ben ik erg ongeduldig als ik nu al naar de huisarts ga?? Bij hoeveel maanden zijn jullie gegaan? Mijn cyclus is erg onregelmatig en geen pijl op te trekken, ook doe ik ovulatietesten maar niets helpt. Ik hoor het graag van jullie! Gr.
Ladies, ff een vraagje, zouden jullie naar de HA gaan als je 5 dagen OT bent, wel allerlei klachten (het gevoel hebben dat je het moet worden,misselijk enz enz) hebt maar geen menstruatie, of gewoon nog ff uitzingen totdat er wat gebeurd? Test was 2 dagen geleden negatief....
Nalaatje; wij zijn na een jaar (+/- 12 cyclussen) naar de ha gegaan. Maar als je echt heel erg onregelmatige cyclussen hebt kan je misschien nu al gaan. Wat is onregelmatig bij jou??? Lein79; ik zou nog even wachten hoor. Nog een testje er tegenaan gooien en na een week naar de ha, denk ik. Succes.
Hoi Nalaatje, de kans is groot dat ze tegen je zeggen dat je echt nog een paar maanden moet wachten maar niet geschoten is altijd mis! Heb je al eens getempt? dit zou je alvast kunnen doen, de meesten artsen vragen hiernaar. Succes!
Ik moest vandaag weer bloed laten prikken en ben gelijk nog even naar de gyn afdeling gelopen. Ik heb daar uitgelegd dat ik bij de laatste afspraak zo overdondert was door het slechte nieuws dat ik eigenlijk niets van het gesprek heb onthouden of heb doorgevraagd. Morgen belt de gyn me op met de uitslag van de bloedtest en kan ik mijn vragen alsnog stellen. Ben benieuwd. Weten jullie nog goede vragen die ik kan stellen? Tot nu toe heb ik: hoe groot waren eitjes bij 1e FM? Wat is er nou precies fout gegaan? miscalculatie? eitjes te snel gegroeid? Bij eerste FM werd gezegd dat Clomid niet goed aansloeg nu krijg ik dubbele dosis, is dit niet tegenstrijdig met het voorgaande? Kan ik nu meer controles verwachten om het beter in de gaten te houden?
Esther; ik kan geen extra vragen meer bedenken, ik denk dat je zo de beste vragen al hebt verzameld. Wel inderdaad raar eigenlijk dat clomid niet aansloeg, je eitjes dus eigenlijk langzaam groeiden, je nu dus een hogere dosis krijgt, maar wel een te vroege eisprong hebt gehad. De gyn. zal waarschijnlijk zeggen dat de clomid toch nog z'n werk heeft gedaan en je eitjes opeens heel snel zijn gaan groeien. Of je hebt een eisprong als je eitje eigenlijk nog te klein is. Dit heb ik volgens mij ook weleens gelezen! Nou, ik ben benieuwd naar de antwoorden morgen, succes!!!
hey zeehondje, bedankt voor je berichtje. Heb je onbewust toch een goede vraag opgeschreven! Kan een eitje springen als het nog te klein is? Deze eventuele mogelijkheid was nog niet bij me opgekomen! Het zou namelijk wel gelijk een hoop verklaren. Ik zet hem erbij!
@nalaatje, Zoals zeehondje al vroeg.....wat is bij jou heel erg onregelmatig?? Wij gingen na een jaar naar de HA. @esther, Ik kan ook geen vraag meer bedenken. Lijken mij de juiste vragen die je hebt opgeschreven incl. de vraag over het kleine eitje. Ben nog leek op iui gebied hoor, maar als de clomid niet aansloeg kan je dan niet beter andere medicatie?? Ben reuzebenieuwd wat de gyn. zegt morgen!! Succes en laat je niet van de wijs brengen! (Waarom moest je eigenlijk bloedprikken?)
hoi germini, ben ook nog een beetje een leek hoor en hoop dat eigenlijk ook wel een beetje te blijven. Wat ik zo op het internet lees is dat ze met Clomid eerst de dosis verhogen en als dan het gewenste resultaat uitblijft dan gaan ze over op andere middelen. (misschien ook een goede vraag aan de gyn!) Ik moest vandaag bloed prikken zodat ze aan hormoon in het bloed kunnen zien of eisprong ook echt geweest is. Zodra ik weer nieuws heb laat ik het jullie natuurlijk weer weten.
hoi dames gisteren het pakketje op gehaald alleen zit met een probleempje mijn vent moet al om 10over6op en is sávonds rond half5 thuis hoe fix is dat? mss is het lap nog wle open om half 5 maar s'morgens niet:S
Het andere hormoon om je eitje(s) te laten groeien is Gonal-f. Ik heb geen clomid gekregen, maar gelijk dat gonal-f. Het nadeel is dat je dit hormoon moet spuiten. Misschien dat ze eerst afwachten of het slikken van pillen werkt en dan pas overgaan op prikhormonen. Ik zou er ook gewoon maar eens naar vragen.
mijn gyn heeft gebeld! Uitslag van de bloedtest was dat ik een duidelijke eisprong heb gehad (positief nieuws!) Een eitje kan niet springen als het nog te klein is. Bij mijn eerste FM is er waarschijnlijk iets over het hoofd gezien. Mijn dosis wordt verdubbeld omdat de Clomid niet goed genoeg is aangeslagen, ze willen meerdere grote eitjes zien. Er is voor Clomid gekozen omdat tabletjes minder belastend zijn voor mij dan spuiten. De dosis Clomid kan evt nog een keer opgehoogd worden, als dit niet aan zou slaan dan worden het de spuiten. Om het missen van de eisprong te voorkomen zullen ze me beter in de gaten houden! Mijn vriend gaat de volgende FM met me mee om de gyn evt de hemd van het lijf te vragen als iets ons niet duidelijk is. Ik ben weer gerustgesteld en we gaan met volle moed naar de volgend ronde!
hij moet nog steeds zin zaad in leveren maar zat met een dilema zie hier boven.we zitten met het tijd stip.klaarkomen verplicht lukt hem wel als ik in de buurt ben dus dat is het probleem niet. liefs