Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Vandaag heeft mijn man zijn sperma ingeleverd voor analyse. Ik ben benieuwd! Hoe lang duurde het bij jullie voordat je daarvan de uitslag had?

Ik baal er ook ontzettend van als ik weer ongesteld ben. Zit dan te janken op de wc. Ik merkte de laatste keer dat ik vechtlust kreeg... Zo van nu is het genoeg nu ga ik naar de huisarts. Hopelijk haalt het iets uit!

Succes allemaal en niet vergeten onze tijd komt echt wel!

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

Sperma analyse duurt volgens mij niet lang, maar een week ofzo. Echter de afspraken met de arts, waar je de resultaten krijgt laten, is mijn ervaring, lang op zich wachten. Kennelijk is het erg druk op die poli's. We zijn dus duidelijk niet alleen :) Ik heb drie weken geleden een kijkoperatie gehad en mijn afspraak bij de gyn is pas volgende week. Dan zit je je toch weer 5 weken af te vragen wat de volgende stap is :( . Maar ja aan de andere kant is het ook weer heel fijn dat wij deze faciliteiten hebben en dat je ergens terecht kunt. Dat zal vast niet in ieder land zo zijn. En we hebben dit forum :D . Doet goed om af en toe de ervaringen en lieve berichten hier te lezen. Ik zit nu zelf weer tegen de eisprong aan, na een maand ' uit roulatie' te zijn geweest toch weer heel spannend!

3. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    hallo allemaal

Nou, de eerste stap is gezet.....
    Gelukkig was het een hele aardige dokter. nam de tijd en was begripvol en meewerkend.
    Ik deed mijn verhaal: heb een kind van 4, heb een ovulatie, regelmatig ongesteld, temp klopt.
    Was goed voorbereid! om me niet de laan uit te sturen met: probeer nog even!

De dokter wil eerst een zaadonderzoek, net als wij dachten en wilden. Potje en gebruiksaanwijzing meegekregen, Mooi huiswerk voor manlief. Binnen een uur meoten we het in het lab hebben, dus ff plannen!

Mocht het zaad niet goed zijn moet er naar de uroloog en gynaecoloog gegaan worden. Weet bijna zeker dat dat de volgende stap zal zijn, maar goed ff afwachten, de beschrijving hoe het (opvangen) precies goed doen en dan zal volgende week het onderzoek plaatsvinden. Ik hoop dat de week erop er een nieuwe afspraak bij de huisarts kan plaatsvinden.

Ik ben blij dat de stap gezet is, al weet ik natuurlijk niet wat me te wachten staat, maar dat is maar goed!

@Janneke: bij jullie is het gesprek ook goed gegaan, mooi zo! Alleen duurt de komende maand wel lang voor jullie, maar er wordt aan gewerkt toch?! Super!

groetjes hanneke

4. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi hoi

@Hanneke & Janneke: Fijn dat het gesprek goed gegaan is en dat je er een goed gevoel bij hebt. Voel je je tenminste serieus genomen ! Nu moeten afwachten herken ik, ik word 21 november door de gyn gebeld met de uitslagen van de bloedonderzoeken.
    Menstruatie heeft hier doorgezet en niet zo'n klein beetje ook ... ik heb het idee dat het sinds de curettage veel erger is en ook veel dunner bloed. Misschien haal ik het me wel in mijn hoofd, maar goed. Balen dus, weer niet raak!
    Wij hebben overigens ook een formulier voor sperma-onderzoek liggen, maar het is inderdaad nogal een geplan: alleen dinsdag- en donderdagochtend tussen 8-9 uur ... op lichaamstemp en binnen een uur na de daad. Aangezien manlief geen ochtendmens is en ik doordeweeks nou ook niet bepaald aan klussen denk, wordt dat nog lachen.
    Sterkte allemaal, ga ff aan huiswerk voor school en op tijd naar bed. Tot gauw weer. Liefs, Dyaan

5. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @hanneke,
    Fijn dat je gesprek zo goed verlopen is! spannende dagen ivm zaad-onderzoek!

@crepe,
    Daar heb je ook weer gelijk in. Tegenwoordig kunnen ze zoveel!

@dyaan,
    hahaha dat zal niet meevallen denk ik nee. Als mijn manlief dat moet doen wordt ook nog lachen! verplichtheid werkt niet echt stimulerend :)
    Balen dat :evil: weer hebben doorgezet!

Ik ben inmiddels alweer op dag 21 beland en dus nog een paar daagjes voor de :evil: komen. Mijn eisprong is deze cyclus niet echt duidelijk. Ws niet op tijd ovutest gedaan. Volgens temp was die op dag 12, dus dan zou mijn ongie ws wel lekker vlot komen.
    Nadien continue temp rond 37.1. Gisteren inenen 37.3 en vandaag 36.9. Lichaam zit raar in elkaar!

6. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Goedemorgen allemaal,

Germini, wachten is zooo vervelend he.... hou vol, het einde is in zicht ! Laten we maar hopen op veel goeds voor jou deze ronde !

Sieb, getsie, weer een teleurstelling voor jou, balen zeg. Goed dat je actie hebt ondernomen en dat het 1e onderzoek nu gestart is. Heb je zelf je cyclus bijgehouden met temperaturen of ovulatietesten ? Dan ben je al een stap voor he ! Volgens mij kregen wij de uitslag van het semenonderzoek na 1 week, dus dat is wel te doen.

Crepe, lijkt me zooooo vervelend dat het wachten op de poli lang duurt. Dan heb je de stap gezet om naar het ZH te gaan en dan wil je ook gewoon dat er gelijk wat gebeurt...Inderdaad niet vergeten dat we boffen met alle mogelijkheden die er nu zijn die er vroeger niet waren. Enne... goed je best doen dit weekend he ! ;)

Hanneke, fijn dat je gesprek goed verliep. Het is toch best raar om heel je verhaal daar op tafel te leggen. Zaadonderzoek is idd het 1e wat nu bekeken moet worden. Het fijne gevoel van "nu hebben we de stap gezet en nu gaat er wat gebeuren" vind ik idd ook dubbel. Het is wel een afsluitng van een hoofdstuk en het begin van een volgend hoofdstuk. Nu is het ECHT..... voorheen dachten we alleen "als het dan nog niet raak is, laten we ons doorsturen".... en nu IS het ook daadwerkelijk zo. Spannend wat ons te wachten staat. Jij ook veel succes !

Dyaan: balen meid dat je ongi bent geworden. Kan je man voor het inleveren van zijn zaad niet op zijn werk zeggen dat hij wat later komt omdat hij naar de HA moet ? Hij hoeft toch niet te zeggen waarom dat is ....?

Hier ongi ook goed doorgebroken. Klinkt raar, maar vind het wel fijn dat het nu duidelijk is dat het niet raak is. Heb echt 4 dagen alleen maar wat bruin gehad....dan ga je toch denken van "zou het misschien toch?"
    Ook heb ik deze ronde bijna geen buikpijn gehad van tevoren, terwijl ik dat normaal altijd wel een week al heb. Ik vermoed dat de osteopaat hier iets mee te maken heeft. Daar ben ik nu 2x geweest - hoofdzakelijk ivm andere klachten maar ook kon hij de doorbloeding van eierstokken en baarmoeder stimuleren en PMS klachten behandelen. Het heeft dus vermoedelijk een goede uitwerking op de PMS gehad ! Hopelijk kan hij ook het zwanger worden een positieve draai geven !

Allemaal een fijn weekend toegewenst en geniet lekker van het herfst-zonnetje ! Heerlijk een wandeling in het bos om alle mooie bladkleuren te bewonderen.... zaaaaalllig !

Groetjes, Janneke

7. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    @Janneke: Ik heb temp en ovulatie testen gedaan. Mijn temp was vrij duidelijk maar de ovu testen niet zo.

Even over de sperma analyse. Ik ben ook totaal geen ochtend mens en we wilde heel graag snel getest hebben. Mijn man heeft dus het "werk" zelf gedaan en direct daarna ingeleverd. Hij zei wel dat het niet meeviel en dat er maar weinig is opgevangen. Misschien raar om te vragen maar denken jullie dat het iets uitmaakt?

Liefs

8. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hoi meiden,
    @Sieb: stoer van je man ... volgens mij moet het niet uitmaken, wij hebben het formulier voorlopig in de kast gelegd omdat we nu toch in de 'molen' zitten. Als we na weer een ongi denken dat we dat toch ook uitgesloten willen hebben, pakken we het er wel bij :)
    @Janneke: ik ben het zoooo eens met wat je zegt tegen Hanneke, over dat het ene hoofdstuk is afgsloten en we aan het begin staan van een nieuw ... zo voelt het voor mij ook. Toen ik dinsdag zat te wachten bij de gyn ging het ineens door mij heen: Hier zitten we dan ... aan het begin van de medische molen, spontaan zwanger worden en zwanger blijven ging niet .. wat staat ons nog meer te wachten.

maar, inderdaad fijn dat de medische wereld zoveel weet en kan ... ik ga er vanuit dat met een beetje hulp ook wij zwanger worden !

Sterkte meiden, ik duik mijn bedje in!

Kus, Dyaan

9. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    @Dyaan Tuurlijk komt onze tijd ook nog. We hebben alleen een beetje hulp nodig van de dokters. Ik denk maar zo dat dit nu bij ons op deze(?) manier gaat. Ach zo is het nu eenmaal.

Woensdag gaat vriendlief later werken.potje kan vanaf 9uur gebracht worden. Hij vult, ik breng hihi, si wel appart hoor! Lekker warm houden onder mijn trui ofzo!

Ik ga morgen wel even bellen of ik het niet gewoon vroeger kan brengen. Lab is volgens mij vanaf 8 uur open, dus waarom zal ik het dan niet kunnen brengen? Ik zorg er wel voor dat zoonlief ergens logeerd en ik geen vragen krijg wat we gaan doen enzo!

groetjes Hanneke

10. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    Suc6 woensdagochtend ;) Ik hoor graag hoe het gegaan is, nou ja ... :oops: ik bedoel natuurlijk dat binnen een uur wegbrengen op lichaamstemp. de rest hoef ik niet te weten .. hahaha :confused: :oops:

Zou van tevoren even bellen ja, misschien kan je er wel gelijk om 8 uur terecht.

Ik ben vanochtend lekker vrij, maar dat is om aan school te werken, dus dat ga ik maar gauw doen ... groetjes!

11. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Hey meiden,
    Nou hier wordt ik met de dag chagerijniger! Mijn temp daalt meer en meer.... :x Die vreselijke :evil: zullen er wel weer aan komen. Dat zou wel vroeg zijn deze keer! Normaal gesproken heb ik ook eerst rozeverlies als ik tempdaling heb. Nu nog niet gehad, maar dat zal ook wel elk moment kunnen komen. Bah, je lijf zit soms zo wisselend in elkaar!

@janneke,
    Balen dat de ongie bij jou is doorgebroken! Wel fijn dat dat je niet zoveel last van pms-klachten hebt gehad. Wellicht kan die osteopaat je zwangerschap stimuleren! Dan ga ik ook meteen :)

@sieb,
    Volgens mij maakt het niet uit hoor, het gaat om de kwaliteit en niet om de kwantiteit. :D

@hanneke,
    hahaha lijkt me verstandig je zoontje elders onder te brengen in zo'n geval. Anders heb je kans dat op het moment supreme.........Pappppppppppp! :D :D lijkt me niet echt stimulerend.

@dyaan,
    mag ik vragen waarom jullie besloten hebben het papier tijdelijk op te ruimen?

12. Dyaan

Dyaan Actief lid

22 aug 2007
    241
    0
    0
    Zuid-Holland
    @Germini: natuurlijk mag je dat vragen ... de gyn gaf aan dat er met het sperma van vriendlief wel goed zou zitten gezien 3 zwangerschappen. Alleen het feit dat het 3x mis is gegaan, dat vond hij het onderzoeken waard en daar zijn ze dus mee begonnen. Mijn vriend is er op zijn manier wel mee bezig - met kinderen willen - maar een stuk minder dan ik en ik heb besloten nu we toch bij de gyn lopen, ik hem de ruimte geef om aan te geven of en wanneer hij alsnog zo'n spermatest zou willen doen ... ik wil hem ook niet teveel pushen. Als de gyn nou zegt dat die test een must is, dan doet hij het absoluut, maar ik wil hem gewoon ook de tijd en ruimte geven om er op zijn eigen manier mee om te gaan ...

heel verhaal, hoop dat je 't snapt!

Ik ga nu ff lekker een rondje lopen buiten ! Groetjes, Dyaan

13. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @dyaan,
    Duidelijk verhaal hoor! Mijn man heeft ook al een kind uit een vorige relatie, dus HA gaf bij hem aan dat de kans groot is dat het met zijn sperma wel goed zou zitten. We kijken wel wat de gyn. zegt de 27e. En moet het, dan moet het inderdaad. (zelf hoop ik dat ze zijn zaad ook testen, want 8 jaar terug vruchtbaar betekent nog niet nu ook vruchtbaar en ik wil alles uitsluiten).
    Hoelang zijn jullie "bezig"eigenlijk?
    Vind jij het ook zo lastig om te gaan met het feit dat je man al wel kinderen heeft waarvoor jij wellicht ook een beetje zorgt en jij nog niet?

Wandelse! :D

14. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    oeps...zie het antwoord al..........24 maanden bezig.....sorry!

15. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Ik laat het jullie weten.
    Heb even gebeld en kan idd om 8uur al!
    ben benieuwd, hoe ik me voel als ik daar sta! hihi.
    Wat zeg je dan............zo dit is sperma waar kan ik het laten!?
    hihi

groetjes

16. puzzcat24

puzzcat24 Niet meer actief

haha nee gewoon je potje laten zien en dan weten zij van hoe en wat

17. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Bij het zaadonderzoek van mijn vriend heb ik het potje op de fiets weggebracht. Tegen mijn buik aangedrukt. Nog net geen zwaailichten erbij :D ;)

Hij kreeg de uitslag 'superzaad'. Op dat moment heel grappig en natuurlijk goed nieuws, hij liep ook gelijk rond als zo'n silverback gorilla, haha, maar ik had ook meteen zo'n gevoel van 'nu ligt het dus aan mij'. Natuurlijk hoeft dat niet persé zo te zijn, het zaadje moet ook maar net op het juiste moment op de juiste plek liggen te wachten, maar toch voelde het zo...

Succes ermee!

18. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    hahaha
    ik zie mezelf woensdag al gaan...........
    maar goed die mensen daar krijgen daar vaak mee te maken.
    Ik zal hem op mijn buik met de auto naar het lab brengen, verwarming lekker aan.
    Wanneer kreeg jij de uitslag crepe? Kan ik voor de week erop dan een afspraak maken bij de huisarts voor de uitslag te bespreken?

groetjes Hanneke

bedankt voor het meedenken enzo

19. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    De uitslag was een week later bekend ofzo. Kreeg hem echter pas bij mijn vervolgafspraak die enkele weken later was.

20. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Dat kan ik me zo goed voorstellen Crepe. Zo voel ik het ook. Mijn man heeft al een kind, dus tja, kans groot natuurlijk dat het aan mij ligt. :evil:

Vandaag echt een rotdag. Miniscuul bruinverliesje gehad toen straks, dus kansen zijn definitief verkeken deze ronde. Had zo gehoopt dat ik nog gauw zwanger zou worden voor het gyn. bezoek. Dat hoor je zo vaak! Maar ja, ook dat was niet weggelegd voor me :( bah heb echt een baaldag. Sorry voor mn geklaag.

Deel Deze Pagina