Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal,

Er gebeurt een hoop zo te lezen, 1e onderzoeken, hormonen, wachtbankjes!

Ik had vorige week vrijdag een ivf afspraak bij de poli. Die stond nog van voor de zwangerschap. We hebben besloten de IVF niet door te laten gaan in aug. Mijn lichaam moet even herstellen (ik test nog steeds zwanger bijna 3 weken na de curretage...) daarnaast val ik nu in de categorie herhaalde miskraam dus er komt nu eerst een chromosomen onderzoek en daarna een stollingsonderzoek. In principe dan in sept of okt ivf.

Succes allemaal en een fijne week!

2. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @zeehondje,
    KAn me voorstellen dat het wel even lekker is zo zonder hormonen. dan pas realiseerd je je hoeveel last je er van hebt volgens mij.

@ilona,
    Welkom!!

@crepe,
    Je doet er goed aan je lichaam even te laten herstellen denk ik. Anders trek je de ivf ook niet lijkt me. Dat is best een pittig traject volgens mij. Ook psychisch moet je alles even een plekje geven....

Hier inmiddels alweer ongie. 1e iui is dus mislukt. Al na 24 dagen werd ik weer ongie (erg korte cyclus dus!). Vanmorgen follikelmeting CD3 gehad. Alles zag er goed en rustig uit en ik heb groenlicht gekregen voor poging 2. Moet alleen ipv 75 IE gonal nu 112,5IE spuiten omdat de vorige poging er maar 1 follikel is gerijpt, we gaan nu voor 2!!
    Zat er gister echt even doorheen. Het gevoel van ....lukt het ooit wel.....overheersde enorm. Vind het steeds moeilijker worden. HEb er zoveel verdriet van! Ik zorg al voor het kind van mijn man en dat maakt het er niet makkelijker op. Ik doe het met heel mijn hart hoor, begrijp me niet verkeerd, maar dat maakt het gemis naar een eigen kindje wel steeds groter. Ik hoop dat het geluk ook met mij is en ik snel zwanger mag worden.......(en dat hoop ik ook voor jullie hoor meiden!!;))

3. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Een knuffel voor jou, Germini. Niets is zo lastig dan diep in de put zitten. Ik wens je veel zonneschijn toe zodat je met goede moed alsnog de volgende ronde aan kan.

4. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    germini hele dikke knuffel voor jouw meid!

5. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Timon; inderdaad spannend, het wachten op uitslagen. Hopelijk is alles goed!

Crepe; snap heel goed dat je even rust wilt. Zelfs voor mij is het na drie rondes met hormonen al fijn om even niet te hoeven spuiten. Moet je nagaan als je in de ivf-molen komt. Rust lekker uit!

Germini; balen zeg dat de eerste iui mislukt is. Ik ken je gevoel 'wanneer wij?' Ook wij hebben redelijk vaak die teleurstelling van een ongi moeten verwerken. Gelukkig ben ik vaak al snel weer positief.
    OOK WIJ (EN JULLIE) MOGEN OOIT EEN WONDERTJE IN ONZE ARMEN HOUDEN!!!!!!!!!!!

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    De wondertjes nemen hun tijd en wij kunnen niets anders doen dan erop wachten. In die tijd moeten we er maar iets heel leuks van maken. Dus hebben we een vakantie geboekt, YES!:D

Crepe, ik wilde jou ook een knuffel geven, want ook jij heb het zeker niet gemakkelijk.

7. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Knuffel voor jullie allemaal meiden!
    Timon waar gaat de vakantie heen?

8. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    Dankjewel meiden!! Het is soms zo fijn....mensen die je begrijpen!!

9. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    hé ladies !

@crepe, ik begrijp dat je onlangs opnieuw een mk hebt gehad. Wat een tegenslag meid. Begrijp hoe je je voelt. Ook wij vallen in de categorie herhaalde mk. Op 11/5 zouden we voor het hartje gaan, maar helaas werd het een afspraak om bloed af te tappen (veel buisjes !!) voor idd chromosomenonderzoek, dna-onderzoek, stollingswaarden en of ik drager ben van cf. Over 2 wk mogen we bellen voor de 1e uitslagen.
    Heb je al bloed laten prikken ? Hoop idd dat je in sept/okt verder mag met IVF. Dat is ook niet niks lijkt me ! Maar we hebben nu eenmaal veel over voor een wondertje !

@Germini, thanx voor je welkomsgroet. He bah dat de iui niet goed is afgelopen. Ik hoop voor je dat de verhoging van de gonal f z'n werk doet en dat je straks heel veel mooie eitjes hebt meid.

@Zeehondje, hoe is het nu met de cystes ? Hoe vind je het om nu even 'prikvrij' te zijn ? Af en toe heb ik het gevoel dat ik iets vergeten ben, en dan denk ik weer: Oh nee, ik hoef ff niet te prikken. Ook wel lekker eigenlijk.

@Timon, wat heerlijk dat je met vakantie gaat. Da's altijd goed natuurlijk !

Ladies, 2010 gaat echt ons jaar worden !!

10. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    We gaan 6 dagen naar Wenen. Lekker met eigen auto, dus in ons eigen tempo. Ik heb er erg veel zin in!:p

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb een vraagje. Omdat onze tweede afspraak bij de gyn. nog moet plaats vinden zijn we dus best groentjes tegenover velen van jullie. Nu zie ik bijvoordbeeld bij Ilona staan 'ovulatie inductie' en 'ma'. Wat betekend dit?:(

12. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha Timon,

Geeft niks meid, ik viel in het begin ook van de één in de andere verbazing :(.
    Omdat ik uit mezelf geen eisprong heb (ovulatie)en dus geen cyclus, ben ik door de ha doorverwezen naar de gyn. Daar kreeg ik clomid (tabletjes) maar dat bleek mij niet aan te slaan. Toen doorverwezen naar de fertiliteitsarts. Sinds mei 2008 dmv hormooninjecties; gonal f stimuleert de groei van de eitjes en pregnyl om te zorgen dat m'n
    eitje(s) springen.

Ma= missed abortion. Eigenlijk een miskraam zonder dat je bloed verliest. Je komt er meestal achter dat het vruchtje niet meer groeit doordat er geen hartslag te zien is op de echo. Het kan zijn dat je je nog wel op en top zwanger voelt.

Wanneer is je 2e afspraak bij de gyn ?
    Enne veel plezier in Wenen, geniet ervan !

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Aha! Nu word ik wijzer.;) Bedankt, Ilona!

Onze tweede afspraak is over 1,5 week. We krijgen de uitslag van bloed prikken en semenonderzoek. Wat er verder zal gebeuren weet ik niet.
    We zijn bij de gyn. terecht gekomen, omdat we een jaar verder zijn, maar ook omdat de ha het gedeelte na mijn ovulatie wat aan de korte kant vond. De gyn. heeft mijn temp.kaart gezien, maar er verder (nog) niets op uit gedaan. De ha deed vrij makkelijk: onderzoekje bij beiden, pilletje waardoor de eirijping wat verlengd wordt en dan komt het wel goed. Hmmm, we zitten nu op bijna 2 maanden na de eerste afspraak. Omdat we natuurlijk heel graag willen duurt het allemaal wel heel lang.:$

14. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    Hallo dames en welkom nieuwe dames,

even een kort berichtje want ik kijk scheel uit mijn ogen van de koppijn.

Bij mij is dus de IUI ook niet geslaagd (was te verwachten omdat ze te laat waren)
    De rode klats is hevig doorgebroken met al zijn toeters en bellen.
    De klachten tijdens mijn menstruatie worden steeds heftiger.
    Ik heb ontzettende hoofdpijn , misselijk en moet zelfs overgeven.
    Ik heb me vanochtend zelfs ziek gemeld!
    Op dit soort momenten verlang ik terug naar de pil omdat ik toen nergens last van had.

Misschien heeft iemand een tip voor me? (behalve dan snel zwanger te raken)

Ik baal ook ontzettend van het ziekenhuis, het gaat daar zo met natte vingerwerk.
    Ik moest een herhaal recept hebben voor die fijne hormonen, vraagt de ass. of ik het recept op kom halen of dat ze het op moet sturen.
    Ik vroeg haar of dat niet sneller en rechtstreeks naar apotheek kon.
    Dat ging niet want ze had geen fax nr van apotheek.:(
    Heb ik zelf maar even het faxnr via internet opgezocht en aan haar doorgegeven. PFFFF
    Volgens mij willen ze de 1e FM en inseminatie zoveel mogelijk samen plannen ofzo, ze wilde een afspraak maken op dag 12!
    Terwijl mijn eisprong in vorige cyclus op dag 12 was.
    Op mijn aandringen krijg ik de FM nu op dag 10.
    Lekker dan, zou het voor de derde keer te laat zijn :x

Ik kruip weer onder de dekens.

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik wil niet weten welk ziekenhuis jij heb. Wat een gedoe daar!!!!! Niet iets om je vertrouwen bij te hebben. Zo blijf je extra veel met zwanger raken bezig terwijl je dit niet wil.

Veel sterkte, meisje.

16. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    heel veel sterket esther! en een gebeuren!!!
    dikke knuffel voor jouw

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    he balen esther, dat het weer niet gelukt is!!
    Ik kan je de hand schudden helaas.......

Ik heb ook erg veel last van mijn menstruatie!! megakoppijn al 3 dagen en misselijk!! OOk veel heftiger ongie! Zou het door die hormonentroep komen??
    Bij mij waren ze ook te laat volgens mij!
    Klote he dat je lot in het handen van het ziekenhuis ligt.
    Goed van je dat je hebt dorgezet en dat je nu op dag 10 mag komen!!

18. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

12 feb 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Niet te geloven Esther, wat een lomperikken kunnen het zijn. Je moet er echt zelf bovenop zitten en alles goed in de gaten houden want voor je het weet is het een gemiste kans en ben je weer een maand verder.
    Hopelijk kunnen we straks dit soort ergenissen achter ons laten als we eenmaal zwanger zijn, maar tot die tijd...pffff...lange adem....

Een digitale knuffel van mij om je snel weer op te peppen ;)

19. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi allemaal:

@ esther
    Heb je ook erge krampen? Misschien kan je een zetpil nemen? Wat vervelend voor je.

@ Germini, ik heb even gemist dat je iui mislukt is geloof ik. Balen meid.

@ ilona, ik heb gister bloed getapt voor het chromosomenonderzoek (1 buisje) stollingswaarde kan pas eind juli ivm de recente zwangerschap. uitslagen eind aug. Van welk onderzoek krijg jij uitslag over 2 weken? Hoe voel jij je nu?

@ Timon, jou ken ik nog niet zo goed, hoi. 1e afspraken achter de rug lees ik. Je hebt inderdaad een lang adem nodig alhoewel ik al gemerkt heb dat er verschil is tussen welk ziekenhuis en in welke plaats. In amsterdam gaat het heel traag!

fijne avond allemaal

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Esther; wat een tegenslagen zeg! Erg balen dat het er zo aan toegaat in jullie ziekenhuis. Bij ons is het echt het omgekeerde, sorry dat ik het zeg. Ook in het weekend open voor FM en inseminatie e.d. Hopelijk is je FM nu wel optijd door je eigen doorzetten! Sterkte...

All; hier gaat het goed zo even zonder hormonen, voel me echt 'kiplekker', haha. Weet ook niet wanneer mijn eisprong is en wanneer ik ongi moet worden. Maar hoe meer ik in de buurt van de lengtes van mijn oude cyclussen (zonder hormonen) kom, hoe zenuwachtiger toch word. Maar dan kan je toch niks aan doen!

KNUFFEL

Deel Deze Pagina