Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Hey meiden. Wil me even mengen in deze topic. Wij zijn vorige week naar de HA geweest en hebben maandag zaadjes ingeleverd voor het zaadonderzoek. Vrijdag krijgen we de uitslag. Vindt het doodeng.. Toen we stopten met de pil had ik dit niet gedacht.. dat we na 11 rondes nog niet zwanger zijn.. Ik hoop maar dat alles in orde is. Mocht het niet zo zijn hebben we er ook wel vrede mee. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk. Wat me wel heel erg lijkt is dat het NIET kan (ivm geen levende zaadcellen ofzo) donorzaad is voor ons geen optie. Mocht het echt niet gaan lukken willen we graag pleegouders worden. We werken beide in de jeugdhulpverlening. Het liefst willen we natuurlijk een spruit van onzelf. Ik hoop zo dat het ook ons is gegunt.. :(

2. Crepe

Crepe Actief lid

3 sep 2008
    297
    0
    0
    Hoi Muppet welkom!
    Spannende tijden voor jou! Je krijgt trouwens wel snel de uitslag da's fijn. Kan goed zijn dat er helemaal niets met jullie aan de hand is maar dat het gewoon wat langer duurt voordat je zwanger bent. Weet je al wat ze verder willen gaan onderzoeken?

3. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Ja, waarschijnlijk afhankelijk van de uitslag gaan ze bij mij kijken of de eileiders wel goed doorstromen en er dus nergens een verkleving zit. Dat ik een ei heb is duidelijk omdat ik al een half jaar ovulatietesten gebruik. De vraag is dus of het eitje wel komt waar het wezen moet en of de zaadcellen er uberhaupt wel bij kunnen komen. Ik weet nog niet hoe ze dat gaan nakijken.. volgens mij met een echo.. maar daar krijgen we uitleg over wanneer we de uitslag te horen krijgen. Mijn vriend wil morgen al gaan bellen of ze de uitslag al weten. Hopelijk zeggen ze nog niks omdat ik dan aan het werk ben.. vindt het prettiger om er bij te zijn. Vriendlief zegt dat hij wil weten waar hij aan toe is. Dat begrijp ik ook wel weer.. we moeten maar even zien.. spannend hoor.

4. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    hej muppet meid welkom!

ik heb nog eens min mijn gevens gekeken en ik had woensdag ochtend het zad in geleverd en vrijdag gebeld en toen wisten ze het bij ons dus al!anders moet je zeggen tegen je vent dat je liever hebt dat hij nog niet beld en wacht tot vrijdag

ik heb morgen echo derde dag cyclus.ben benieuwd hoe dat is.
    heb gelukkig al eens eerder in wendig onderzoek gehad!maar dit is natuurlijk even weer iets anders.en morgen ook weer bloedprikken!
    en 22juni weer afspraak gyn!en dan ergens midden juli moet me vent weer zaad inleveren.en dan eind juli weer een afspraak bij de gyn!aan de hand van die uitslag gaan we weer verder kijken.
    maar het kan ook zijn dat ze mij eerder al aan medicatie doen want uit vorige uitslag is gebleken niet zo'n betse ei sprong te hebben.mijn progeterone was 15.2 en assistent zie dat dat slecht was!daarom ook 22juni afspraak gyn!

liefs

5. KateK

KateK VIP lid

26 dec 2008
    5.185
    0
    36
    Drenthe
    Jeetje wat snel. Ik heb het al tegen mijn vriend gezegd.. hij wil het zsm weten.. zelf weten dan maar hoor. Koppig? Nee hoor.. haha. Maar mischien als puntje bij paaltje komt wacht hij wel tot vrijdag :)

Volgens mij wordt je in het begin overdonderd met info en medische termen. Ik lees op diverse topics al mee maar snap van de helft nog geen bal.. hhaha.

Dat je progresteron zo laag was is dat nadelig voor een zwangerschap? Ik weet niet wat het inhoud.

Vandaag een posi ovu test! Gister geklust, vandaag weer even. morgen hele dag en nacht werken dus geen mogelijkheid om te klussen. Wel jammer gezien morgen mijn ei waarschijnlijk springt. Vrijdag morgen wanneer ik thuis kom dan nog maar even haha ;)

6. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    jah he!dat kwam ook omdat ik zelf al eerder het wilde weten!wij hadden geen zin om het weekend in soanning te zitten.

progestrone heeft te maken met de rijping van je ei!heb dus wel een ei maar weet dus niet zeker of zo of hij springt!maar dat moet ik even na vragen wat het precies is.maar dus wel nadelig voor zwanger raken.maar er bestaan tegen woordig medicijnen voor hoor.maar 22juni hoor ik daar dus meer over!en heel mss vraag ik het morgen wel even!maar dat hangt af hoeveel tijd ik heb om het te vragen.
    liefs

7. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    hi meiden,

je progesteronwaarde na je eisprong moet goed stijgen. Je baarmoederslijmvlies wordt dan dikker en dat is namelijk goed voor de innesteling van je bevruchte eitje.
    Ik weet er alles van, haha. Had / heb nergens last van hoor, maar ben toch aan de hormonen geweest. Als extra stimulans. Eerst hormonen om eitje te laten groeien, daarna een spuit om het eitje te laten en springen en daarna twee weken progesterontabletten van beneden ingebracht. En helaas, dit drie cyclussen gedaan zonder resultaat. Ja, een cyste heb ik er aan overgehouden, haha.
    Zo, hebben jullie weer wat geleerd.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Onze ha twijfelde of mijn ei wel goed ontwikkelt waardoor we vlot naar de gyn. konden. Bij het eerste gesprek met de gyn. is mijn temp.kaart bekeken, maar is er niets over gezegd. Wel heb ik een regelmatige cyclus en elke maand een eisprong. Alvast handig om dat duidelijk te hebben.;)
    We gaan volgende week voor uitslagen van bloed en sperma.

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hebben ze iets aan de cyste kunnen doen? Hoe gaat dat in z'n werk?

10. brabantse1982

brabantse1982 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.137
    0
    0
    lerares
    west brabant
    Mag je echt pas na een jaar bij je HA aankloppen?
    xxx

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Als je geen klachten heb mag je meestal met een jaar proberen pas naar een gyn. Helaas werkt het wel zo.

12. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    dank je wel zeehondje!!
    ik heb dus vorige keer bloed moeten prikken op de 21ste dag en morgen dus op derde dag cyclus.achteraf was het handiger denk ik weest als hun mijn begin waarde wisten of niet?of makat dit niks uit?
    liefs

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Heb jij dan wel een positieve ovu.test? Ik heb dat namelijk wel. Al zei mijn ha; even een onderzoek, pilletje en dan gaat het allemaal goed komen.
    Hmm, onderzoek duurt gemiddeld 6 maanden en dat pilletje.. is dat clomid?

14. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    brabandse je zou het eerder kunnen proberen ,maar je hebt kans dat ze je terug!
    ik mocht eigenlijk met 10maanden langs komen maar dit van wegen mijn vmk's!maar dat wilde ik niet.wij zijn met 14maanden gegaan.
    liefs

15. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    nou die uitslag kwam ons eigenlijk een beetje met verbazing de gyn had ook gezegt omdat ik zo regelmatig ben altans deze week plots ruim 4dagen overtijd(2xheel licht positief getest zelfs gisteren ochtend nog)
    dat ze verwachte dat ik gewoon een ei heb.ben normaal keurig op de 28ste dag ongi!heb 2maanden ovu testen gebruikt en die waren echt positief!kanllend zeg maar!dus weet niet of het deze maand even ene slecht eitje tussen zad.we zien het wel.eerst morgen en 22juni afwachten.

jah das colmid.6maanden?ze kunnen ook al aan bloed zien of je er een hebt hoor?!
    liefs

16. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Het hele onderzoek is veelal ongeveer 6 maanden. Ik hoop volgende week met uitslag bloed meer duidelijkheid over de eirijping te krijgen. Bij de ha heb ik geen bloed geprikt gehad. Hij zei dit nav mijn temp.kaart.

17. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    ohh oke welk onderzoek krijg je?

18. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    ik ben meteen naar de gyn door verwezen.dus heb niet voor onderzoeken bij huisarts gezeten.bloed onderzoek was dus ook via gyn
    liefs

19. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Pffff, in het eerste gedeelte van de onderzoekende fase... zitten we goed in elkaar?;) Dus in het hele prille begin, maar voor mijn gevoel gaat het allemaal errug langzaam. Tussen de 2 afspraken zit namelijk al 2 maanden!:$

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik had alleen mijn temp.kaart via de ha en verder is het nu bij de gyn.

Deel Deze Pagina