Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @zeehondje,
    En..............hoe is de iui gegaan???

@esther,
    Wij hebben beide iui-pogingen op de avond van de pregnyl nog geklust. Meer omdat onze ervaring leert dat het weinig verschil maakt of je nu 1 of 2 dagen onthouding hebt gehad. En we dachten als het eitje eerder springt, dan hebben we in ieder geval nog een beetje kans;) het ziekenhuis beveelde 3 dagen onthouding aan. Maar ik geloof daar niet in. Bij langer onthouding dan 2 dagen was het zaad net zo slecht als bij 1 dag onthouding.
    En...kan je niet beter maandag al de iui hebben?? als je eitje nu al 16 mm is?? ik wil je niet ongerust maken maar denk dat dinsdag te laat is? hij groeit gemiddeld 2mm per dag.

2. Sandra1987

Sandra1987 Bekend lid

28 nov 2008
    588
    0
    16
    hahaha das toevallig. Bij welke dokter loop jij?
    ik moet 30 november naar dokter hack.

groetjes

3. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    hi meiden,
    ik was eigenlijk helemaal vergeten te vragen hoeveel dagen onthouding zij advieseerden. Wij hebben 3 dagen onthouding aangehouden.
    Bij mij was het eitje op woensdagmiddag bijna 17 mm, heb toen 's avonds de pregnyl gehad en dus 1,5 dag later de iui. Dus zondag pas de pregnyl lijkt wel laat ja. Maar heb ook wel eens pas laat een echo gehad en had toen een eitje van 20 mm en kreeg gelijk de pregnyl. Dus het kan ook gewoon goed gaan.

De iui ging erg goed, heel snel. Ik kwam binnen, hij checkde even de geboortedatum van manlief en daarna mocht ik gelijk klaar gaan zitten in de stoel. Eendebek erin, pakte een spuitje met slangetje eraan (waarin oranje vloeistof zat met natuurlijk het zaad) en het ging er echt supermakkelijk in. Was vantevoren een beetje bang of mijn baarmoedermond wel goed lag en niet gekanteld ofzo, maar dat viel dus reuze mee. Heb daarna een beetje drukkend gevoel in mijn buik gehad, verder nergens last van.
    Hoop dat we over ruim twee weken heel positief nieuws kunnen gaan rondbazuinen!!!

4. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee meiden,

@ zeehondje: ik zal heel hard voor je duimen...

@ de rest: ff een lekker ego berichtje omdat ik er nog steeds niet over uit kan... ik had een cyste van 35 bij 20, maar dat was niet de grootste.... neeeeeh dit was de kleinste..... de grootste was 70 bij 56 :$. Nu ben ik in het zh geweest en de cyste was gelukkig geslonken tot 46 bij 26 :). Volgens de arts was het totaal niet logisch dat ik rugpijn had. Dat had ze in 33 jaar nog niet meegemaakt. Tja, de link legde ik ook pas afgelopen week, na jaren van rugpijnen. Achteraf had ze toch mijn operatierapport erbij gepakt en kwam ze tot de conclusie (ook al was het niet heel logisch) dat het best wel eens mogelijk zou kunnen zijn. Ik heb namelijk wat endometriose achter mijn baarmoeder tegen mij darmen aan, wat verder de diepte in kan gaan en dus ook tegen de rug aan kan duwen als je een cyste hebt.

Nu wachtent op mijn menstruatie. Maandag hoor ik of dat op eigen kracht gaat of op provera. Ben blij dat ik geen operatie nodig heb.

Daarna gaan we eiblaasjes tellen, om te kijken of ik nog genoeg eiblaasjes heb. En FSH meten of het seintje wel goed door komt. Dit alles om te kijken of ik nog wel kans heb of dat ik te kort eicellen over heb (ik ben 32 jaar).
    Als dit te weinig is wordt het IVF met in de tussentijd IUI (als de cysten wegblijven). En we moeten ons verwachtingspatroon ernstig bijstellen. Fijn om nu al weten, en het verwerkingsproces is al begonnen. Zoals ik vorige week schreef hebben we het al over adoptie en pleegkinderen gehad. Beter te weten dat er nog een uitwijk mogelijkheid is, dan in de stress zitten dat IVF echt de laatste mogelijkheid is.

Liefs, M

5. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    @germini: shit, je maakt me eigenlijk wel een beetje ongerust! :( Zo had ik het nog niet berekend. K*t. En mijn eitjes zijn ons al steeds te snel af.
    Heb net met vriendlief erover gehad en hij gaat het ziekenhuis morgen bellen (ik moet morgen werken en kan dus niet prive even bellen) om opheldering te vragen en vervroeging van de inseminatie. Hopelijk lukt dat nog.
    Zoals jullie al zeggen kan het beter te vroeg zijn met kans dan te laat en geen kans.
    Wordt vervolgd.

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik zie jullie al druk bezig met zweetbandjes om. Hup hup Esther... je krijg 1 uur rust en dan weer door. :D:D

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland

Wij hebben steeds een assistent in opleiding gehad. De laatste was dr. Horree.
    Nu we 6 maanden moeten wachten voor ICSI hebben we alleen nog een info-avond gepland staan en over zo'n 2 maanden moet een telefonische afspraak plaats vinden ivm het bloedonderzoek van mijn man. Geen idee wie we dan zullen spreken.

8. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Hoe is het nu met Germini? Ik zag dat ze even is langs gewipt.

Marjah, wat heftig om zo'n grote cyste te hebben! :$ Raar dat ze pas later je dossier erbij pakken.

Omdat ik ijzerstapeling heb gehad wilde de arts dat dossier graag bij dit dossier toevoegen. Dit is gebeurd, maar ik kreeg ineens de vraag of ik al een afspraak met een arts had gemaakt betreffende deze aandoening. Nou, dat is niet nodig, want we weten er al heel lang veel vanaf.
    Nu mijn man moest bloed prikken heeft hij direct gevraagd of ze ook op ijzerstapeling konden onderzoeken. Het is namelijk erfelijk. Het verzoek is opgenomen in het lijstje. Over zo'n 2 maanden weten we de uitslag.

9. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    pff,

ik heb/ had het helemaal op mijn heupen.:)
    Vriendlief heeft het ziekenhuis gebeld en het verhaal uitgelegd en de inseminatie wordt verschoven naar maandag.
    Zou wel heel apart zijn als nu de tweede keer op verzoek een dag eerder geïnsemineerd word en het raak is!:D
    Laten we het hopen.

Kan je tijdens clomid gebruik trouwens ovulatietestjes/ personastaafjes gebruiken? (in clomid zit toch geen zwangerschaps hormoon?)

Vanavond dus spuiten!

10. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Haha, pas je op dat je geen eeltplekken krijgt van al dat geklus ;)

Liefs Marja

11. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Oef, wat krijgen wij rare beelden bij zo'n zin. :D

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wat goed dat jouw vriend alsnog de afspraak heeft verzet. Die mensen zijn er toch om jullie te helpen en dus ook naar jullie te luisteren? Goeie zaak!!! :D Dat word de komende weken weer duimen....

13. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jullie weten dat we nu 6 maanden mogen wachten op ICSI, dus deze tijd op eigen kracht los mogen. Vorig weekend zou mijn ei zijn en dus hebben we geklust. Op maandag ineens helder rood met afvegen.:( Een tampon ingedaan en deze had bijna niets. De hele week elke dag een drup in mijn onderbroek en met afvegen wat bruinig. Gisteren werd ik wakker met allerlei vegen in mijn onderbroek. Zooooooo vaag!:$ Dit heb ik dus nog niet eerder gehad. Moet nog een week voor mijn NOD, maar snap er nu dus even niet meer van.

14. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Echt heel vreemd Timon, dat het 'bloeden' niet eenmalig was blijkbaar. Wat denk je zelf dat het kan zijn of heb je echt geen idee? Kan je eisprong eerder zijn geweest en dat je nu misschien zwanger bent? Of...

15. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik weet het echt niet. Ben dus een beetje aan het broekloeren om niet steeds een vieze onderbroek te hebben. Verder wil ik mezelf niet gek maken en wacht mijn NOD maar af. Nog een weekje met best wat werkdagen.;)

16. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Hee Timon,

wat voor kleur zijn de vegen? echt rood,bruin of toch een beetje roze? Roze kan innesteling zijn, al is vreemd dat je maandag al echt wat bloedde...
    Heb je deze maand getemperatuurd?

Spannend :)

gr Marja

17. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik doe niet aan tempen. Heb deze maand ook geen ovu gebruikt en heb dus echt nergens een idee van.
    De vegen waren vaag bruinig. Net naar de toilet geweest en nu heb ik niets met het afvegen. Nouja!:(

18. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Wat een onzekerheid hoor meid, sterkte!

19. snippie23

snippie23 VIP lid

14 okt 2008
    8.461
    58
    48
    Hallo dames

afgelopen vrijdaf defenitieve uitslag gekregen:D!wat we al hoopte:
    ik ga over 2 weken beginnen met spuiten van hormonen en vaginale pillen!
    Dus het word icsi wat we al verwacht hadden!dus viel reuze mee zaad was er niet beter op gewoorde helaas.zelfs iets slechter!maar ach!
    We beginnen volgende ronde dus al:D!er zijn geen wacht lijsten!!!(dit omdat ons ziekenhuis met leiderdorp medisch centrum kinderwens werkt)
    Volgende week woensdag spuit instructie.
    we zijn zo blij dat we meteen mogen beginnen:D als me ongi er is:D

knuf

20. zeehondje

zeehondje VIP lid

30 okt 2007
    5.754
    0
    36
    Leerkracht
    Zuid-Holland
    Zo snippie, wat een super nieuws. En geen wachttijden, dat is fijn.
    Heel veel succes alvast en hou ons op de hoogte hè?!

Deel Deze Pagina