Morgen eerste keer HA

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door germini, 24 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @esther,
    he balen joh, dat je ongie in aantocht is. hoop voor je dat het over is als je naar de gyn moet! geen idee of de afspraak verzet moet worden i.g.v. ongie?!

nog 5 daagjes en dan is het zover (gyn.) zit dan op dag 14 van mijn cyclus. mijn eisprong wisseld tussen de 12 en 15 dagen, dus het zal erom spannen of die nog komt dan of dat ie al geweest is. ik ga wel effe klussen die avond ervoor want je weet nooit en misschien kunnen ze dan meteen wat meer zien :D geen idee of dat uitmaakt?

2. miranke

miranke Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.330
    0
    0
    Vandaag gebeld naar de huisarts voor het semenonderzoek. Kreeg de assistente aan de lijn. Zij kon mij verder geen uitleg geven, maar heeft me wel wat waardes doorgegeven.

Cat. A: 67%
    Cat. B: 3%
    Cat. C: 5%
    Cat. D: 25%

Volgens mij houdt dat in dat mijn vriend goede zwemmers heeft....morgen word ik gebeld door de huisarts zelf. Hij geeft me dan de volledige uitslag en waarschijnlijk doorverwijzing voor de gyn.

3. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Heej meiden!

Heb jullie berichtjes eens doorgelezen..omdat ik na het al zo vaak voor me uit te hebben geschoven wij ook naar de HA gaan zodra het deze ronde niet is gelukt (ben 2 jaar geleden gestopt met de pil)
    ben er wel heel erg bang voor..dat weerhield me er ook van eerder naar de huisarts te gaan..vaak de gedachte ach het lukt vast wel..en bang voor de evt. waarheid..

ik wil jullie allemaal heel veel succes wensen!

Liefs Springmuis

4. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    @miranke,
    he wat goed nieuws! das vast stap 1......op naar 20 nov.!

@springmuis,
    goed dat je besloten hebt ook naar de HA te gaan als deze ronde niet lukt. je zult merken dat het enigzins opluchting geeft, althans zo werkte dat bij mij.

5. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    @germini:
    Ja dat denk ik ook wel dat ik opgelucht ben als de 1e stap is gezet..maar de aanloop er naar toe is zo moeilijk..
    ik blijf even met jullie mee lezen/schrijven als dat goed is :D

Liefs Springmuis

6. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    miranke
    Heb je vandaag contact gehad met de huisarts?
    Had ik jullie al gemeld dat ik 28 November naar de gyn mag.
    Ik ben zo benieuwd............

Fijn weekend allemaal
    Ik mag dit weekend werken!

groetjess

7. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hoi allemaal !

Hanneke, groot gelijk dat je wat losser bent in het naleven van alle "regeltjes" waar je je als zwangere aan moet houden. Ik heb altijd de stelling genomen van "als ik weet dat ik zwanger ben, begin ik dan met oppassen met eten en drinken". Nou is dat voor drinken niet zo'n probleem, want ik drink alleen met oud en nieuw een glaasje champagne ;) ! Eten is wat lastiger, ik hou erg van biefstuk en filet americain...... en dat mag niet als je zwanger bent.

esther, en ? Heeft het griepvirus je gevonden of is het langs je heen gewaaid ? Wat balen dat het die laatste ronde voor je bezoek aan de gyn niet gelukt is.... Wel een bevestiging dat het goed is dat je al een afspraak hebt gemaakt. Heeft je ongi doorgezet ? Het lijkt me idd ook niet prettig om ongi te zijn als je naar de gyn moet, maar ik zou mijn afspraak er niet voor verzetten hoor. (tenminste, als dat mag)

Germini, maandag een spannende dag voor jullie. Alvast heel veel succes toegewenst, ik zal aan je denken.

Miranke, wat jammer dat de assistente verder geen uitleg kon geven. Heb je op google misschien al wat gevonden over de verschillende categorien ? Mijn eerste idee is ook, dat cat A de cat is met de beste zwemmers....

Springmuis, welkom hier. Wow... al 2 jaar geleden gestopt met de pil ! Ook vanaf dat moment een kinderwens of is dat pas later gekomen ?
    Stap om naar HA te gaan is best groot, je wil het eigenlijk niet, maar aan de andere kant weet je dat het ook wel iets goeds zou kunnen brengen.
    Hou vol he !

Hier zijn we in de klusperiode beland. Voor ons ook de laatste ronde voordat we naar de gyn moeten. Best spannend......

Allemaal nog een fijn weekend toegewenst !

Groetjes,
    Janneke

8. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    hoi janneke,

spannend dat je in de klusperiode zit! hopelijk is dit jou ronde, duimen draaien hier voor je.

Griepvirus heeft mij tot nu toe gelukkig nog niet gevonden want voel me al ellendig genoeg.
    Mijn ongi heeft denk ik nog net op tijd flink doorgezet, ik zal maandag waarschijnlijk alleen nog wat spotting hebben.
    Ik heb de afspraak gewoon laten staan en eigenlijk ook niet eens met het ziekenhuis gebeld hierover.
    Ik ga gewoon en dan vertel ik daar wel hoe of wat, mochten ze het uitstrijkje en echo niet kunnen maken dan kunnen ze in iedergeval de bloedtest nog doen.
    Hopelijk kunnen vervolg afspraken sneller ingepland worden.

Het word denk een heftige dag, ik krijg zelf onderzoeken omdat het allemaal niet wil lukken en smiddag ga ik met een (per ongeluk )zwangere vriendin mee voor de eerste echo.

Fijn weekend allemaal!

9. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    Hoi Janneke
    Wij zitten samen in de klusperiode!
    Wij zijn vanmorgen al begonnen haha. Zoontje wilde logeren bij opa en oma, kwam dat even goed uit.
    Succes meid, hoop dat het voor ons de laatste is...........en voor iedereen natuurlijk

Groet
    hanneke

10. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Hanneke en Janneke zijn samen aan de klus !

Ha ha - wel toevallig dat we ondanks onze verschillende cyclussen toch gelijk lopen. Jij bent op dag 12 nu, ik op dag 17, maar toch bij allebei nog 3 dagen tot de vermoedelijke eisprong. En wat het nog toevalliger maakt, is dat ook ons zoontje afgelopen nacht bij opa en oma heeft gelogeerd, dus wij zijn de ochtend ook goed begonnen..... ;)

Nou, doe je best; dan doen wij dat ook !

Groetjes weer !

11. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    haha dat is wel heel toevallig allemaal!
    Ik ga zometeen werken..................dus vanavond maar op tijd naar bed!
    Goed weekend verder.
    Ik had gisteren al een positive ovu test, dus denk dat ik iets eerder mijn ei heb. ik heb er ook veel last van dit keer.

Doeiiiiii ik verrek

12. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    hey meiden,
    Nou...morgen de spannende dag. Begin nu toch wel wat nerveuzig te worden. met name voor de echo :( alle brieven e.d. liggen al klaar, dus ben er helemaal klaar voor :) zal morgen uitgebreid verslag doen.

@ Esther,
    moet jij in de ochtend of in de middag? jij ook heel veel succes!
    hoor ook graag jouw verslag!

@janneke en hanneke,
    hahahah grappig dat jullie gelijk lopen. Eigenlijk is het een triootje, want ook ik ben druk aan de klus :oops: :p deze maand niet getempt en geen ovutest gedaan( ja 1 keer eergister, toen had ik heel erg vruchtbaar slijm maar test was negatief -> of is het zo dat je bij vruchtbaar slijm je ei er aankomt over paar dagen?) , maar meestal schommelt het tussen dag 12 en 15 dus zit er nu middenin!
    hoop eigenlijk dat ze morgen iets zien tijdens de echo, dat hoor je toch weleens?

@springmuis,
    Tuurlijk mag je meelezen/schrijven, hoe meer zielen hoe meer vreugd en steun!

13. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    wat een geklus hier, hihi.

@Germini: ik heb de afspraak 9 uur, moet 8.50 uur aanwezig zijn.
    Vind het wel fijn dat ik zo vroeg moet, dan heb ik het maar gehad.
    Hoe laat moet jij?

Begin nu wel een beetje zenuwachtig te worden.

14. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
    lekker joh zo vroeg in de ochtend! ik moet om half 11. Eerst zoontje van manlief naar school brengen en vervolgens lekker in de zenuwen zitten hahaha.

15. hanneke78

hanneke78 Bekend lid

25 aug 2008
    550
    0
    0
    verpleegkundige
    germini en esther
    Succes morgen!
    Ben benieud naar jullie verhalen!

Ik denk aan jullie

groetjes hanneke

16. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Esther en Germini : heel veel succes morgen !

17. germini

germini Fanatiek lid

29 mei 2008
    1.373
    0
    0
  18. esther78

esther78 Bekend lid

23 nov 2007
    584
    0
    0
    randstad
    goedemorgen dames,

ben net terug van het ziekenhuis.

We hebben een fijn gesprek gehad met een hele aardige man.
    Er werden wat vragen gesteld over mijn cyclus en medisch verleden en wat ik allemaal al had ondernomen qua ovutesten en tempen.
    Er is een uitstrijkje gemaakt en een inwendige echo.
    Uitslag van het uitstrijkje krijg ik pas over een maand (omdat het via een formuliertje van het bevokingsonderzoek ging), op de inwendige echo zag alles er goed uit.
    Ik moet op de 21e dag van mijn cyclus terug komen voor bloedonderzoek.
    Mijn vriend moet volgende week zijn sperma inleveren en net voordat ik op vakantie ga moet ik een afspraak maken voor een HSG voor na mijn vakantie.
    Een samenlevingstest vond de arts op dit moment nog niet nodig.

ik zit weer op de wachtbank.

Ben erg benieuwd hoe het Germini is vergaan.

19. Sieb

Sieb Actief lid

1 aug 2008
    127
    0
    0
    Woonbegeleidster
    Oss
    Spannend allemaal.

Wij moeten straks naar de Uroloog. Ik ben benieuwd. Even een vraagje hierover. Mijn man gaat nu naar de Uroloog omdat het niet goed zit, maar ik ben nog helemaal niet nagekeken... Loop ik nu op de zaken vooruit of gaat mijn check-up nu via de Uroloog naar de Gynacoloog?

Ik houd jullie op de hoogte!

20. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

28 aug 2008
    103
    0
    0
    Esther, fijn dat je een prettig persoon trof in het ZH. Gelukkig zag het er op het eerste gezicht allemaal goed uit. Wat kunnen ze zien op een inwendige echo ? De stand van de baarmoeder ofzo ? De eierstokken zijn toch niet te zien daarop he ? Daarvoor moet je dan de HSG ? Of snap ik het nou verkeerd .....?

Sieb, o o.... ik was je gisteren vergeten ! :oops: Natuurlijk jij ook veel succes gewenst ! Ik ben benieuwd naar de uitslag. Het meest waarschijnlijke vindt ik idd dat jij via de uroloog doorgestuurd wordt naar de gyn.

Groetjes !

Deel Deze Pagina