@esther: het is toch helemaal niet standaard dat je direct een hsg krijgt...? waarom wil de dokter hem bij jou doen dan..? Of is het wel standard? Normaal gesproken wachten ze toch eerts de uitslagen van bloed/uitstrijkje af, of heb ik dat altijd verkeerd begrepen..? Zie ook dat jij op dag 21 bloedtest moet afnemen. Dan heb ik hoop ik geluk, want op dag 22 van mijn cyclus is de eerste afspraak. Ben benieuwd...!
hey meiden, Ben ook net terug uit het ziekenhuis. Bij mij is een inwendige echo gemaakt -> janneke hierop zien ze inderdaad de stand en grootte van je baarmoeder, de dikte van het slijm en je eierstokken. Ze kon zien dat in mijn rechtereierstok een eicel is gesprongen (ovulatie). Was wel grappig om te zien. Verder zag alles er goed uit, geen rare dingen zoals poliepen, vleesbomen e.d. gezien. Vervolgens gesprek gehad met gyn. Aardige vrouw, maar vond het wel een beetje routinematig gaan allemaal, maar ja dat is het voor hun natuurlijk ook. Kweekje genomen om te kijken ivm chlamydia. Uitstrijkje kreeg ik niet omdat ik in juni al eentje gehad heb. Ik moest vandaag bloedprikken (chlamydia, wel raar want had HA ook al gedaan). Op dag 21 ook bloedprikken ivm progesteron. manlief moet ook zijn kwakje inleveren. (is ie errug blij mee NOT haha). En dan 25 nov. terugkomen bij de gyn. voor de uitslagen en kijken hoe nu verder. Al met al viel het me mee. Heb wel een beetje buikpijn nu ivm het "gerommel"in mijn buik. Wat ik ook niet leuk vond is dat je tussen de zwangere vrouwen zit. @esther, Fijn dat het bij jou ook goed verlopen is. Was je ook zo nerveus? Vind het maar niets in zo'n gyn. stoel Krijg jij een HSG ivm die blindedarmontsteking? Wanneer moet jij weer terugkomen? Nou, ik sluit me waar meer aan op het wachtbankje.
Hier nog iemand die na lang dubben toch heeft besloten vanmiddag naar de huisarts te gaan.Ik ben het wachten op mijn ongesteldheid een beetje beu en behalve dat begin ik toch een beetje bang te worden dat er iets anders is.Wij zijn bezig sinds begin dit jaar,en ik heb in april een miskraam gehad.Nu lijkt mijn menstruatie totaal van de leg.Ik zit vandaag op dag 90,en dat begin ik een beetje griezelig te vinden.Duimen jullie mee voor me?
oja, ze vroeg niets over tempen en ovutesten! ze vond wel mijn cyclus van 24 dagen de laatste keer erg kort.
Ha meiden Goed om te horen dat er meteen oonderzoeken worden gestart. Al met al valt het allemaal mee zoals ik lees. Ik lees morgen wel beter, want moet zo gaan werken! groetjes allemaal
@Janneke: Germini heeft je al antwoord gegeven over die inwendige echo, baarmoeder was normale grootte, baarmoederwand was normale dikte en hij heeft ook eierstokken laten zien. Zag er zo ook allemaal goed uit. De arts vertelde me dat hiermee verklevingen nog niet uitgesloten zijn. De uitslag van het uitstrijkje krijg ik via mijn huisarts, die gaat dan contact met mij opnemen. @Mila Rose:normaal gesproken worden inderdaad eerst alle uitslagen afgewacht maar de gyn zei tegen me dat ik net voor mijn vakantie maar een afspraak moest maken (voor na de vakantie) hiervoor en ik kreeg een foldertje mee en een pijnstiller die je voor het onderzoek moet innemen. Ik vermoed dat dit samen hangt met die geperforeerde blindedarm en het geen duidelijkheid hebben met ovutesten maar met zekerheid kan ik dit niet zeggen eigenlijk. Ik heb op dit moment nog geen vervolgafspraak staan (behalve die bloedtest dan) Vriendlief moet ook nog even kijken wanneer het hem gaat lukken om te doneren. Het komt zo een beetje rommelig over geloof ik maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Je kan zo met de verschillende verhalen van de dames hier merken dat de procedures overal weer anders zijn. Germini, fijn dat het bij jou ook goed is gegaan. Ik was echt bloednerveus en kon geen hap door mijn keel krijgen. Meiden die de eerste stap nog moeten zetten, Doen hoor! Er valt dan zo'n last van je schouders af (bij mij in ieder geval wel)
@Janneke1975:Ja vanaf dat moment een kinderwens inderdaad! Ja de stap voelt voor mij echt enorm! alsof er een 5 meter hoge drempel staat, maar inderdaad het geeft zekerheid. Hanneke en Janneke beiden in de klusperiode Zet em op he @Esther78: wat fijn dat de echo goed was! @Germini: Fijn dat de echo bij jou ook goed was! Liefs Springmuisje
Hoi allemaal, ben een weekje weggeweest en ik zie dat een aantal van jullie de 1e afspraak achter de rug hebben. De kop is er af! Ik heb zelf een vrij bizar verhaal. Ik had anderhalve week geleden de follow up van mijn kijkoperatie van september. Na de operatie hadden ze me verteld dat 1 eileider gesloten was en 1 open. Bij de follow-up kreeg ik te horen dat de eileider die open is, zo minimaal geopend is dat natuurlijke zwangerschap zeer onwaarschijnlijk is en dat we aan IVF moeten gaan denken. Een flinke klap in mijn gezicht en hield het dus bepaald niet droog daar.... waarom komt een chirurg met een vrij positief verhaal als dat het helemaal niet blijkt te zijn... Anyway, voelde me afgelopen week beetje raar en word niet echt ongesteld. Dus dacht ach, ik waag en testje met mijn hoofd al helemaal bij de IVF. Wat denk je, een vaag tweede streepje! WOW. Natuurlijk heel vroeg dag en moet dus niet te hard juichen maar jeetje wie had dat verwacht?
Hoi Crepe Dit is wel heel gaaf voor je! Goed hoor! Ik vind het super voor je Succes meid groetjes Hanneke
Gister voor het eerst bij de Uroloog geweest. Mijn man heeft een aantal eerste onderzoeken gehad. Een echo van zijn prostaat en een aantal andere onderzoeken. Er volgen nog een aantal echo's, bloedonderzoek, urineonderzoek en weer een spermatest. Dus nog heel wat te gaan. Morgen ga ik zelf de Gynacoloog bellen voor een afspraak. Ben benieuwd! Iedereen succes die nog moet, iedereen succes die aan het klussen is, en iedereen die twijfelt ga naar de HA.... Is er iets dan kan het toch beter uitgesloten worden... Kus
@crepe, Wowwwww........das goed nieuws! en je weet wat ze zeggen he....een streepje is een streepje Alvast voorzichtig gefeliciteerd! @sieb, kreeg je niet meteen de uitslag van de echo? breken ook spannende tijden aan voor jou. Succes!
De uitslag van de 1ste echo van de prostaat was goed. Daar was niets op te zien. Dat kunnen we dus afstrepen. Op 11 november krijgt manlief een echo van zijn buik, die tijd ertussen gebruiken we voor de 2de sperma analyse en bloedafname en op 24 november (mijn verjaardag ) De foto van de teelballen, de uitslag en dan heb ik mijn eerste afspraak bij de gynacoloog. Spannende tijd dus. Al met al vind ik het lange wachten nog best meevallen. Over een maand weten we meer over de vruchtbaarheid van mijn man en dan start ik met de onderzoeken. Wat wij eigenlijk het allerbelangrijkste vinden is dat er een baby-tje komt van ons tweeën... Hopelijk lukt dat ook.... Spannend spannend spannend! X
Germini, thanks voor de uitleg, dan ben ik weer een beetje beter voorbereid. Fijn dat er geen rare dingen te zien waren op de echo. Het is idd erg lastig dat je in de wachtkamer bij de gyn veel zwangere vrouwen ziet. Ze zouden eigenlijk twee verschillende soorten spreekuur moeten hebben he ! Belinda, hoe was het bij de HA ? Is inderdaad wel een hele lange cyclus....90 dagen. Esther, goed dat bij jou op het eerste gezicht geen rare dingen te zien waren. Jammer dat hij niet gelijk iets kon zeggen over verklevingen. Fijn om te lezen dat je een goed gevoel hebt bij de stap die jullie hebben genomen, nu maar hopen dat er snel duidelijkheid komt zodat men ook gericht kan gaan werken ! Springmuis, hoe gaat het met jou ? Crepe, woooowwww ! Wat een nieuws - ook van mijn kant uit een voorzichtige proficiat. Heb je de test nogeens overgedaan ? Sieb, ze gaan je man wel goed bekijken he - onderzoeken zijn misschien niet allemaal even leuk, maar als het eindresultaat daardoor goed is, "vergeet" je dat ook vast weer. Hier gaat alles oke. Deze maand ben ik er allemaal niet zo mee bezig geweest. Moest telkens hier op mijn banner kijken op welke dag ik ook al weer zat. Heb wel enkele dagen ovu-testen gedaan, maar die waren deze keer ook niet zo heel duidelijk. Op dag 19 (de gemiddelde dag waarop ik mijn ei heb gehad de afgelopen maanden) waren beide streepjes bijna even duidelijk, er zat echter nog wel een klein verschil tussen. Op de bijsluiter staat dat de streepjes echt allebei hetzelfde moeten zijn. De dag erna was alleen het controlelijntje nog te zien met een heeeeeel licht 2e lijntje - vet negatief dus. Ik ga er maar vanuit dat dag 19 de dag van de eisprong is. Dan kom ik weer rond de 33 dagen uit als cycluslengte en dat klopt aardig met de voorgaande maanden. Fijne avond allemaal en tot snel ! Liefs, Janneke
Hoi meiden, Ben weer ff terug van weggeweest. Druk druk druk ... we staan nu op de Jonge Gezinnen Beurs met een stand en ik moet eerlijk zeggen ... het is wel wat dubbel. Ik heb nog nooit zoveel zwangeren, kinderwagens en kinderen bij elkaar gezien .... en ik kon het niet helpen af en toe te denken: wil ik ook ! En snel ! @Crepe: spannend, heb je alweer getest en was het streepje duidelijker? Ik duim voor je. Ik kan niet wachten tot de uitslagen van de bloedtesten, maar ik moet nog ff geduld hebben: 21 november. En ik moet volgende week weer ongi worden, maar uiteraard liever niet ..... Ga nu lekker slapen. Tot gauw weer Liefs Dyaan
@Janneke, De huisarts heeft me doorgestuurd naar de gynaecoloog.Ook hij vindt het niet normaal dat mijn cyclus nu alweer 94 dagen duurt.ik ga er nog niet vanuit dat er iets mis is,al gaat het wel een beetje kriebelen. We kunnen aanstaande maandag gelukkig al terecht,dan heb ik een afspraak.Heel spannend dus!Duimen jullie voor me?